Metasenter Skrevet 14. september 2012 Del Skrevet 14. september 2012 Hei. Jeg har akkurat kjøpt meg en ny bærbar PC, og jeg lurer derfor på hvilke (gratis) programmer jeg bør laste ned for å beskytte PC'en så godt som mulig? Jeg kommer til å laste ned vanlig antivirus, men hvilket gratisprogram er egentlig best? Jeg har tidligere brukt "Microsoft security essentials". Skal jeg laste ned en annen brannmur enn den som allerede finnes på PC'en? Dette har jeg aldri gjort før, men det er kanskje lurt? I så fall, hvilken brannmur er tryggest? Trenger jeg anti-spyware? Dette har jeg heller aldri lastet ned før. Hva tror dere? Til slutt, bør jeg ha anti-rootkit eller en sandbox? Er det verd å laste ned? Tusen takk! Lenke til kommentar
Bruker-280022 Skrevet 14. september 2012 Del Skrevet 14. september 2012 Det kommer jo litt ann på hva PC-en din skal brukes til? Lenke til kommentar
Metasenter Skrevet 14. september 2012 Forfatter Del Skrevet 14. september 2012 Den skal brukes mest til spilling, men også litt jobb og skole. Hva tror dere? Lenke til kommentar
Bruker-280022 Skrevet 14. september 2012 Del Skrevet 14. september 2012 (endret) Den skal brukes mest til spilling, men også litt jobb og skole. Hva tror dere? Jeg tror at Microsoft Security Essentials er mer en nok. Endret 14. september 2012 av Hafti 1 Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 17. september 2012 Del Skrevet 17. september 2012 +1 til MSE! Siste versjon sjekker for både virus og spioner. I tillegg til den innebygde brannmuren i Windows (og i ruteren), holder dette til de flestes bruk. Andre populære alternativer er Avast, AVG og Avira (A-gjengen?), men disse vil alltid prøve å få deg over til betalversjonene. 1 Lenke til kommentar
Metasenter Skrevet 17. september 2012 Forfatter Del Skrevet 17. september 2012 Takk for svar! Hva tror du om jeg velger å installere disse programmene; Malwarebytes (gratis versjon) Online armor (gratis versjon) Og så har jeg tenkt å installere betal-versjonen av "Norton anti-virus" (jeg får den versjonen gratis i en viss periode). Men hva tror du jeg skal erstatte norton med når betal-versjonen ekspirerer? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 17. september 2012 Del Skrevet 17. september 2012 Microsoft Security Essentials, Comodo Firewall og Ccleaner. MSE er antivirus, et av de beste (om ikke det beste) på markedet. Comodo Firewall er markedets desiderte beste brannmur. Ccleaner er en fantastisk program vare for å slette alt unødvendig drit som kommer på PCen. Lenke til kommentar
Metasenter Skrevet 17. september 2012 Forfatter Del Skrevet 17. september 2012 Microsoft Security Essentials, Comodo Firewall og Ccleaner. MSE er antivirus, et av de beste (om ikke det beste) på markedet. Comodo Firewall er markedets desiderte beste brannmur. Ccleaner er en fantastisk program vare for å slette alt unødvendig drit som kommer på PCen. Takk for svar. Så du ville altså valgt gratis-versjonen av MSE ovenfor betal-versjon av Norton? Jeg har også hørt noe om at Comodo firewall tilbyr anti-virus når man installerer det, skal jeg huke av slik at jeg ikke får anti-virus delen, etter som at jeg kommer til å bruke MSE? Er det nok å bare laste ned Comodo og MSE for å beskytte PC'en? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 18. september 2012 Del Skrevet 18. september 2012 Microsoft Security Essentials, Comodo Firewall og Ccleaner. MSE er antivirus, et av de beste (om ikke det beste) på markedet. Comodo Firewall er markedets desiderte beste brannmur. Ccleaner er en fantastisk program vare for å slette alt unødvendig drit som kommer på PCen. Takk for svar. Så du ville altså valgt gratis-versjonen av MSE ovenfor betal-versjon av Norton? Jeg har også hørt noe om at Comodo firewall tilbyr anti-virus når man installerer det, skal jeg huke av slik at jeg ikke får anti-virus delen, etter som at jeg kommer til å bruke MSE? Er det nok å bare laste ned Comodo og MSE for å beskytte PC'en? Jeg har en del erfaring med Norton, og MSE er jo laget av Microsoft og er derfor mye mere nøyaktig. Jeg har ikke fått et virus etter å ha brukt MSE. Lenke til kommentar
mGrytbak Skrevet 18. september 2012 Del Skrevet 18. september 2012 Jeg har også brukt Microsoft Security Essentials i lengre tid, og har absolutt ingenting å utsette på det. Det er helt klart det antivirusprogrammet jeg har brukt som har mast minst, og det som har brukt minst ressurser. Lenke til kommentar
Hobsten Skrevet 18. september 2012 Del Skrevet 18. september 2012 Har nylig formatert PCen og kjører med Microsoft Security Essentials og CCleaner no. Trenger ikkje stort meir enn det. Lenke til kommentar
Metasenter Skrevet 18. september 2012 Forfatter Del Skrevet 18. september 2012 Takk for alle svar folkens. Jeg kommer til å laste ned MSE, comodo og Ccleaner til den nye Pc'en. Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
gandi89 Skrevet 18. september 2012 Del Skrevet 18. september 2012 (endret) Takk for alle svar folkens. Jeg kommer til å laste ned MSE, comodo og Ccleaner til den nye Pc'en. Takk for hjelpen! blir det ikke helt feil??? ccleaner har hatt 5 år, fornøyd og avira anti-virus har hatt 5 år, fornøyd online armor brannmur ligger første plass, men comodo brannmur ligger andre plass. jeg hadde valgt online-armor. Endret 18. september 2012 av gandi89 Lenke til kommentar
Metasenter Skrevet 18. september 2012 Forfatter Del Skrevet 18. september 2012 Takk for alle svar folkens. Jeg kommer til å laste ned MSE, comodo og Ccleaner til den nye Pc'en. Takk for hjelpen! blir det ikke helt feil??? ccleaner har hatt 5 år, fornøyd og avira anti-virus har hatt 5 år, fornøyd online armor brannmur ligger første plass, men comodo brannmur ligger andre plass. jeg hadde valgt online-armor. Hmm, takk for input. Jeg får vurdere om jeg skal erstatte comodo med online armor. I så fall blir oppsettet; online armor, MSE og Ccleaner. Lenke til kommentar
Battaman Skrevet 18. september 2012 Del Skrevet 18. september 2012 Hvis du ikke trykker på alle tilfeldige linker du finner i e-post og nettsteder, ikke laster ned alt crappet du finner og holder programmer up-to-date (inkluderer ta deg tid til å restarte og installere pathcer fra Microsoft) så har ikke hva du velger som mur, antivirus o.l. så mye å si, bruker selv MSE og den innebygde brannmuren i Windows. Og kjører MRT full scan en gang i måneden. (Trykk Windowsknappen, skriv MRT og trykk enter). Lenke til kommentar
gandi89 Skrevet 18. september 2012 Del Skrevet 18. september 2012 (endret) Hvis du ikke trykker på alle tilfeldige linker du finner i e-post og nettsteder, ikke laster ned alt crappet du finner og holder programmer up-to-date (inkluderer ta deg tid til å restarte og installere pathcer fra Microsoft) så har ikke hva du velger som mur, antivirus o.l. så mye å si, bruker selv MSE og den innebygde brannmuren i Windows. Og kjører MRT full scan en gang i måneden. (Trykk Windowsknappen, skriv MRT og trykk enter). Hvis du ikke trykker på alle tilfeldige linker du finner i e-post og nettsteder, ikke laster ned alt crappet du finner og holder programmer up-to-date??????? du kan bli hacket https du trenger beskyttelse e-post og nettsteder, hjelper ikke så mye den innebygde brannmuren i windows AKKURAT NÅ. Endret 18. september 2012 av gandi89 Lenke til kommentar
Battaman Skrevet 18. september 2012 Del Skrevet 18. september 2012 Hvis du ikke trykker på alle tilfeldige linker du finner i e-post og nettsteder, ikke laster ned alt crappet du finner og holder programmer up-to-date (inkluderer ta deg tid til å restarte og installere pathcer fra Microsoft) så har ikke hva du velger som mur, antivirus o.l. så mye å si, bruker selv MSE og den innebygde brannmuren i Windows. Og kjører MRT full scan en gang i måneden. (Trykk Windowsknappen, skriv MRT og trykk enter). Hvis du ikke trykker på alle tilfeldige linker du finner i e-post og nettsteder, ikke laster ned alt crappet du finner og holder programmer up-to-date??????? du kan bli hacket https du trenger beskyttelse e-post og nettsteder, hjelper ikke så mye den innebygde brannmuren i windows AKKURAT NÅ. Jeg klarer ikke å lese det du skriver, kan du reformatere posten din til forstålig norsk språk? Jeg foretrekker min Live-CD av Ubuntu til alt av banking, viktig e-post og annet "misson critical stuff". Men bruker Windows til gaming og på skolen og til tilfeldig surfing. Lenke til kommentar
gandi89 Skrevet 18. september 2012 Del Skrevet 18. september 2012 (endret) Hvis du ikke trykker på alle tilfeldige linker du finner i e-post og nettsteder, ikke laster ned alt crappet du finner og holder programmer up-to-date (inkluderer ta deg tid til å restarte og installere pathcer fra Microsoft) så har ikke hva du velger som mur, antivirus o.l. så mye å si, bruker selv MSE og den innebygde brannmuren i Windows. Og kjører MRT full scan en gang i måneden. (Trykk Windowsknappen, skriv MRT og trykk enter). Hvis du ikke trykker på alle tilfeldige linker du finner i e-post og nettsteder, ikke laster ned alt crappet du finner og holder programmer up-to-date??????? du kan bli hacket https du trenger beskyttelse e-post og nettsteder, hjelper ikke så mye den innebygde brannmuren i windows AKKURAT NÅ. Jeg klarer ikke å lese det du skriver, kan du reformatere posten din til forstålig norsk språk? Jeg foretrekker min Live-CD av Ubuntu til alt av banking, viktig e-post og annet "misson critical stuff". Men bruker Windows til gaming og på skolen og til tilfeldig surfing. Det hjelper ikke å bruke innebygde brannmuren i windows, den beskytter ikke e-post og nettsteder (HTTPS), den blir hacket Endret 18. september 2012 av gandi89 Lenke til kommentar
TarzanIUnderbuksa2 Skrevet 1. oktober 2012 Del Skrevet 1. oktober 2012 (endret) Jeg byttet til AVG: Anti-Virus Free Edition 2012 pga denne testen: http://www.av-test.o...er/mayjun-2012/ På denne testen fra mai/juni får MSE kun 2.5/6.0 på beskyttelsedelen, mens AVG: Anti-Virus Free Edition 2012 får 5.5. Problemet som har oppstått for meg, er at nå tar den lengre tid å få opp sidene til vg, dagbladet etc. Noen som har de samme erfaringene? Endret 1. oktober 2012 av TarzanIUnderbuksa2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå