Gisle Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Jeg trenger et program som beregner takstoler. Noen som vet om et program og /eller tilsvarende til TrussCon eller RoofCon? Er TrussCon/RoofCon freeware, kansje? E.v.t hvor kan jeg laste dette ned? Lenke til kommentar
kabelsatan1 Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Hva er en takstol? Lenke til kommentar
Gisle Skrevet 4. september 2003 Forfatter Del Skrevet 4. september 2003 Dette er takstol(er). Lenke til kommentar
enden Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 finnes det ikke en grei formel for dette? Er man avhengig av programvare for å regne det ut? Lenke til kommentar
Gisle Skrevet 4. september 2003 Forfatter Del Skrevet 4. september 2003 Mja! Masse forskjellige faktorer skal på plass her: - Virkesbredde - Vinkel på taket - Snølast - Vindlast - Lastbredde - Lastfordelingsfaktor - Pålitelighetsklasse - Nyttelast - Sperrhøyde - Gratshøyde - Lengde mellom yttervegger - Lengde yttervegg til bærevegg .... osv osv. Resultatet skal bli absolutt alle mål fra dimensjon på matrialet som blir brukt på til hvor skjøtene skal være. Og allt skal jo være innenfor rammene av NS3470 og NS341-3 :wink: Lenke til kommentar
Leoron Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 tja, jeg kan anbefalle vektorworks. bruker det selv på jobben. genialt til alt av tegning, vanlig, kontruksjonstegning, og settinger... tror du får lastet ned en demo, men uten muligheter til å lagre eller skrive ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå