jeIIy Skrevet 14. september 2012 Del Skrevet 14. september 2012 (endret) import java.util.*; class Sc2strat { public static void main(String[] args) { Scanner scan = new Scanner(System.in); System.out.println("Skriv inn rasen du spiller: "); String race = scan.nextLine(); if(race.equals("Protoss")) { System.out.println("\nKommandoer videre: !vZ, !vT, !vP"); String matchup = scan.nextLine(); if(matchup.equals("!vZ")); { System.out.println("\nHer er ulike strategier i Protoss Vs Zerg"); } if(matchup.equals("!vT")); { System.out.println("test"); } } } } Uansett hva jeg skriver, utføres de to siste if setningene :S Endret 14. september 2012 av jeIIy Lenke til kommentar
fenele Skrevet 14. september 2012 Del Skrevet 14. september 2012 Jeg ser ingen "else" i koden din. Lenke til kommentar
jeIIy Skrevet 14. september 2012 Forfatter Del Skrevet 14. september 2012 Jeg ser ingen "else" i koden din. Skrev inn else før den siste if setningen, men da fikk jeg opp error java:16: error: 'else' without 'if' else if(matchup.equals("!vT")); Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 14. september 2012 Del Skrevet 14. september 2012 Du har ; etter første conditional. if(matchup.equals("!vZ")); skal være if(matchup.equals("!vZ")) Lenke til kommentar
jeIIy Skrevet 14. september 2012 Forfatter Del Skrevet 14. september 2012 Du har ; etter første conditional. if(matchup.equals("!vZ")); skal være if(matchup.equals("!vZ")) Ahhhh takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå