bks Skrevet 14. september 2012 Del Skrevet 14. september 2012 Jeg har tenkt å kjøpe stasjonær for max 6000. Jeg har sett denne på komplett. Jeg tenkte egentlig å kjøpe dustinhome ettersom de har studentrabatt og gratis frakt for studenter. Er den pcen hos komplett god for den prisen? Hvis ikke kan dere gi meg noen anbefalinger for en pc til rundt 6000 kr? Takk Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 14. september 2012 Del Skrevet 14. september 2012 Antar at PC-en skal brukes til gaming? Hva med noe sånt? Her har du en bra strømforsyning som holder selv om du skaffer deg noen bedre og mer strømkrevende produkter senere. Kabinettet er ikke det beste når det kommer til plass og kjølemuligheter, men det er i hvert fall billig. 4GB RAM holder, og det er enkelt å oppgradere senere om det er nødvendig. Er en bra CPU der, og den kan også overklokkes senere når den begynner å slite. Skjermkortet er ikke det beste på markedet, men du får greit med ytelse for pengene. Hovedkortet er billig, men er allikevel nyeste generasjon chipset, og er i tillegg på kampanje. Til lagringsplass har jeg bare valgt en SSD på 128GB. Dette blir veldig fort for lite, og du kan bytte den ut med en HDD på 1TB for omtrent samme pris. Men en SSD er mye raskere, så planen min var at du installerer operativsystem på den, og skaffer deg en HDD senere. Men greit om du forteller litt om hva PC-en skal brukes til, slik at jeg kan tilpasse den bedre til ditt behov Fortell gjerne litt om budsjettet kan tøyes litt og om du eventuelt vurderer å oppgradere noe senere. Lenke til kommentar
bks Skrevet 15. september 2012 Forfatter Del Skrevet 15. september 2012 (endret) Ja pcen skal brukes til å spille med blant annet. Jeg så på det oppsettet ditt og oppgraderte litt. Hva synes dere om dette? Endret 15. september 2012 av bks Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 15. september 2012 Del Skrevet 15. september 2012 Om du har råd til 100 kr ekstra bør du bytte skjermkortet du har valgt til HD 7850: http://www.dustinhome.no/product/5010645320/sapphire-radeon-hd7850-oc-2gb-pci-e-dvi-hdmi-dp/#intcmp=searchProvider_dacsa Forskjellen i ytelse, strømforbruk og støy er rimelig drastisk. 1 Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 15. september 2012 Del Skrevet 15. september 2012 Du bør også gå for et Z77 hovedkort. Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 15. september 2012 Del Skrevet 15. september 2012 Hovedkortet jeg fant er billigere og bruker nyeste chipset, og er altså et mye bedre valg. 3570k er en bedre CPU enn 2500k, men hvis PC-en skal brukes til gaming, så er skjermkort viktigere enn CPU. Gå for 7850 som arni sa, og hold deg heller på 2500k i stedet for 3570k hvis du må skru ned prisen litt. Kabinettet du fant er et populært og bra kabinett, men du kan kanskje vurdere å bytte til storebroren R4? Litt bedre plass og noen små duppedingser som viftestyring for et par hundrelapper mer. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 15. september 2012 Del Skrevet 15. september 2012 R3 vs R4 er vel relativ lik i størrelse? Det er vel 3 cm i bredden som skiller dem - noe som gir litt bedre plass til å skjule kabler. Det er vel bare mindre justeringer av designet, som f.eks. at reset-knappen er flyttet opp til USB-portene, i stedet for å ligge bak døren på kabinettet. R4 har også 2 stk USB3 tilkoblinger mot R3s ene. Lenke til kommentar
bks Skrevet 19. september 2012 Forfatter Del Skrevet 19. september 2012 R3 vs R4 er vel relativ lik i størrelse? Det er vel 3 cm i bredden som skiller dem - noe som gir litt bedre plass til å skjule kabler. Det er vel bare mindre justeringer av designet, som f.eks. at reset-knappen er flyttet opp til USB-portene, i stedet for å ligge bak døren på kabinettet. R4 har også 2 stk USB3 tilkoblinger mot R3s ene. Det med kabinettet gjør meg ikke noe! Men jeg forstod ikke helt hvilke hovedkort er bedre? Kan dere se på dette, jeg har tenkt å bestille innen imorgen! Tusen takk gutta :-) Lenke til kommentar
bks Skrevet 19. september 2012 Forfatter Del Skrevet 19. september 2012 Så har jeg sett på dette hovedkortet! Eneste forskjellen jeg ser er at den har mindre eksterne usb3 tilkoblinger! Er denne noe bra? Jeg tenker med de pengene jeg sparer kan jeg oppgradere til en 2TB harddisk Lenke til kommentar
Torpedo_Peter Skrevet 19. september 2012 Del Skrevet 19. september 2012 Oppsettet ser helt topp ut, hvis du vil spare penger finnes det nok billigere(og styggere) kabinetter å velge mellom. Med mindre du skal overklokke eller kjøre crossfire etter hvert er det nokså likegyldig hvilket HK du velger. Lenke til kommentar
otl Skrevet 19. september 2012 Del Skrevet 19. september 2012 Kan jo ser her om en finner noe intr. http://www.mpx.no/k/kcf.aspx?id=4149 Timesalg på data deler til 20.00 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå