Gå til innhold

[Løst] Canal Digital CAM - manuelt programsøk gir tilgang til for mange kanaler

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg fikk mitt CAM-kort fra Canal Digital i posten idag, og hadde noen problemer med å få inn kanaler. Etter et google-søk fant jeg følgende tråd fra et annet forum:

http://avforum.no/fo...-lg-sl8000.html

Han har samme TV som meg, og jeg er i samme situasjon som han. Her er det også lagt inn Canal Digitals grunnpakke. Jeg bor også i Trondheim.

Etter å ha søkt etter kanaler manuelt, så hadde jeg plutselig mange flere kanaler enn jeg egentlig skal ha, blant annet C-More kanalene, TV2 PL og viasat pakken. Har nå litt over 130 kanaler.

Det rare er at til å begynne med stod det "Kanalen er ikke tilgjengelig. Hvis du abonnerer på denne kanalen: Vent på oppdatering av programkortet." på omtrent alle kanalene, men etter ca 30 minutter så hadde jeg tilgang alle kanalene utenom et par-tre utenlandske kanaler.

Har jeg lov til å legge inn kanalene på den måten som han i tråden jeg linket til har gjort? Det virker jo litt rart at jeg skal få tilgang til alle disse kanalene...

Evt er det noen som vet om Canal Digital har en prøveordning på kanalene sine der de er tilgjengelig i en viss periode for nye kunder? Det kan jo forklare dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte et ekstra CanalDigital programkort og ci modul (pakke) fra komplett for ikke lenge siden.

Hadde alle kanaler frem til måndeds skifte - hvor det ble sperret ned.

Vet ikke om det er en "grace periode" eller treghet/rutine som gjør at nedsperringen tar litt tid.

Du får kose deg så lenge det varer - gjetter på at 1/10 er det slutt.

Lenke til kommentar

"Grace perioden" har også en praktisk side. Den har til hensikt å hindre at man må vente på abbonementsavtalen/kontrakten skal bli registrert før smartkortet åpnes. Hadde ikke systemet vært slik så hadde man antagelig måttet vente en ukes tid på at kanalene skulle åpne.

Endret av Bobben1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...