Niklasp Skrevet 14. september 2012 Del Skrevet 14. september 2012 Rdio har kommet til Norge. Nå kan du prøve Spotify-rivalen gratis Lenke til kommentar
Andeby Skrevet 14. september 2012 Del Skrevet 14. september 2012 (endret) Håper virkelig "CD-kvalitet" vil si flac! Qobuz er den eneste jeg har sett med flac så langt, men den koster litt vel mye, dårlig software og litt lite utvalg. Edit: Magert utvalg så langt, mye som ikke er tilgjengelig i Norge. Ellers har jeg sammenlignet med både Spotify og flac i foobar2000 når det gjelder kvalitet, men er ikke akkurat noen professjonel i lyd så er vanskelig å høre forskjel, kan dog virke som det er noe høyere kvalitet enn Spotify men ikke bli overasket om de kommer ut og sier det er 320kbps. Endret 14. september 2012 av Andeby 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 14. september 2012 Del Skrevet 14. september 2012 Venter til Spotify kommer med HBO, så får man vurdere noe annet.. Lenke til kommentar
Schaug Skrevet 14. september 2012 Del Skrevet 14. september 2012 "Rdio varies the streaming bitrate on the mobile clients depending on your connection. On the web and desktop, we stream up to 320kbps based on what is available to us." http://help.rdio.com/customer/portal/questions/25419-sound-quality-give-me-details Jeg vet ikke om kilden er pålitelig. Men det ville ikke overrasket meg om det er sant. Lenke til kommentar
Jonic Skrevet 15. september 2012 Del Skrevet 15. september 2012 Fått prøvd den. Liker den ikke. Dårlig oversikt, ingen musikk kategorier som er en selvfølge at det skulle det vært. Lenke til kommentar
ovrebekk Skrevet 15. september 2012 Del Skrevet 15. september 2012 Og selvsagt er det identisk pris som Spotify. Jeg trodde konkurranse var ment å bety lavere priser? Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 15. september 2012 Del Skrevet 15. september 2012 Og selvsagt er det identisk pris som Spotify. Jeg trodde konkurranse var ment å bety lavere priser? Nei, bedre tjeneste. 1 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 15. september 2012 Del Skrevet 15. september 2012 Og selvsagt er det identisk pris som Spotify. Jeg trodde konkurranse var ment å bety lavere priser? Konkurranse betyr å konkurrere om kundane. Det er ikkje implisert at tenesta må vere betre eller rimeligare av den grunn. 1 Lenke til kommentar
Flameabel Skrevet 15. september 2012 Del Skrevet 15. september 2012 Fant mye av det jeg hører på, kommer nok til å bruke dette dagene fremover, om jeg kommer til å kjøpe Subscription vet jeg ikke. Synes ikke webmusic player er det beste å bruke, den brukte også veldig lang tid å streame hver sang. Men ellers var dette et bra program! Lenke til kommentar
Andeby Skrevet 15. september 2012 Del Skrevet 15. september 2012 Etter at jeg prøvde den første gang har jeg ikke følt noen trang for å bruke den mer istedenfor Spotify, ikke en merkbar forskjell i kvalitet. Tviler på at det er ekte CD-kvalitet (Altså FLAC) siden de får kilden fra plateselskapene, da vil jeg tro det er snakk om akkurat det samme som Spotify. Lenke til kommentar
Elgen-Hansi Skrevet 15. september 2012 Del Skrevet 15. september 2012 Etter at jeg prøvde den første gang har jeg ikke følt noen trang for å bruke den mer istedenfor Spotify, ikke en merkbar forskjell i kvalitet. Tviler på at det er ekte CD-kvalitet (Altså FLAC) siden de får kilden fra plateselskapene, da vil jeg tro det er snakk om akkurat det samme som Spotify. Kildematrialet Spotify får fra plateselskapene er wav! Det er Spotify selv som konverterer det til Vorbis. Lenke til kommentar
Andeby Skrevet 15. september 2012 Del Skrevet 15. september 2012 Beklager, visste ikke det. Men er vel hvertfal snakk om 320kbps for begge. Vil annta de med mindre de sier noe annet. Lenke til kommentar
Green Leaf Skrevet 17. september 2012 Del Skrevet 17. september 2012 Niklas: Wimp har også 16 millioner + sanger, samme som Spotify. Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 17. september 2012 Del Skrevet 17. september 2012 (endret) Prøvde Rdio litt igår, tvilte ikke særlig på det at jeg avinstallerte programvaren. Programvaren var litt for treg, synes ikke det var like enkelt å manøvrere i menyene som Spotify, og funksjonelt sett trakk Spotify det lengste strået. Jeg følte ikke Rdio hadde noe å tilby som jeg ikke har på Spotify idag. For all del, det var ikke en dårlig opplevelse, men jeg hadde håpet på litt mer. Er heller ikke fan av ting som er laget av nettinnhold eller skrevet med språk som Java. Applikasjonene i Spotify f.eks. er trege, og mye av innholdet kommer såvidt jeg vet fra en nettside. Konkurranse er uansett bare flott, blir spennende å se hva de kniver om i fremtiden. Tror ikke lydkvaliteten blir bedre med det første, men på lang sikt tror jeg det kan gå litt fortere nå som de har konkurrenter. Men forhåpentligvis vil programvaren bli bedre av dette. Endret 18. september 2012 av Stian Aarskaug Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 18. september 2012 Del Skrevet 18. september 2012 Språk som Java? Ikke meningen å spore helt av, men hva mener du egentlig med det? Og tenker du egentlig på JavaScript? 1 Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 18. september 2012 Del Skrevet 18. september 2012 (endret) Språk som Java? Ikke meningen å spore helt av, men hva mener du egentlig med det? Og tenker du egentlig på JavaScript? Unskyld da, for unøyaktigheten. Jeg mener programmer skrevet i Java, enkelt og greit. Og det hadde egentlig ikke noe med denne saken å gjøre. Jeg er ingen ekspert på det området, men jeg vet såpass at Java er tregt... Men forøvrig gøy. Endret 18. september 2012 av Stian Aarskaug Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå