Argoniel Skrevet 14. september 2012 Del Skrevet 14. september 2012 Hei! Jeg har satt opp nettverk for min ene xbox, men siden vi er to stykker som spiller vil vi gjerne ha begge med Open Nat Type. Vi har nextgentel (som nekter å gjøre noe) og har Thomson modemet. Der er det ferdig satt opp for Xbox Live. Men kun for en ting. Setter jeg opp en ny ting f.eks "Xbox Live 2" så får jeg bare opp at: "The port configuration of the game or application conflicts with an already assigned game & application. Assigning this game or application is not possible." Hvordan er det da mulig å få begge opp mot disse portene? Jeg har tydeligvis "brukt opp" portene på den ene xboxen... Takk for hjelp Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 14. september 2012 Del Skrevet 14. september 2012 Du kan bare forwarde en port til en xbox av gangen. Dvs at om du aktiverer DMZ eller port forwarding, så har du malt deg inn i et hjørne. Fjern derfor alle disse oppføringene i router. Du må enten bruke UPNP eller port triggering. Begge disse åpner porten ved behov og stenger den når den ikke brukes. Dermed kan du bruke flere maskiner på samme port. Lenke til kommentar
Argoniel Skrevet 19. september 2012 Forfatter Del Skrevet 19. september 2012 Det fungerer ikke, får ikke koblet meg på uten å få strict. Så vidt jeg kan se så er UPNP satt på ON. Men uten at jeg tar port forwarding så funker det ikke. Port Triggering finner jeg ikke på modemet engang =/ Lenke til kommentar
Argoniel Skrevet 19. september 2012 Forfatter Del Skrevet 19. september 2012 Jeg fant en log over hva som hadde blitt sperret. Og den eneste porten som blir sperret er Port: 80. Prøver jeg manuelt å sette kun den opp mot xbox nr 2 så går ikke det for den er jo brukt på xbox 1. Men tydeligvis er alle de andre portene enablet i UPNP slik at de går igjennom.. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 19. september 2012 Del Skrevet 19. september 2012 (endret) Det kan hende det er routermodemet ditt som har problemer med å takle dette skikkelig. Det er mulig du kan få det til å fungere ved å sette routermodemet i bridge og bruke en router i tillegg. Velg da gjerne en router som støttes av tredjeparts firmware, slik at du kan bytte firmware om nødvendig. Info om bridge finner du på http://ngtforum.net er visst nedlagt. Endret 19. september 2012 av Jan Skrotnes Lenke til kommentar
Argoniel Skrevet 19. september 2012 Forfatter Del Skrevet 19. september 2012 Problemet er vel da at det er null info om hvordan jeg får gjort den om til en brige eller at ngt gidder å hjelpe meg med noe som helst =/ Jeg har en D-link Dir 655 liggende som jeg kunne brukt, men jeg aner ikke hvordan jeg skal få gjort modemet om til en bridge. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 19. september 2012 Del Skrevet 19. september 2012 Du kan jo starte med å si hvilket Thompson-routermodem du har. Lenke til kommentar
Argoniel Skrevet 19. september 2012 Forfatter Del Skrevet 19. september 2012 Sorry, jeg var sikker på at jeg skreiv det, men dum som jeg var skreiv jeg bare at jeg hadde ett thomson... Thomson TG789VN er modemet. Forresten, tusen takk for at du prøver å hjelpe meg Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 20. september 2012 Del Skrevet 20. september 2012 Du finner info om bridge her: http://larsotto.nymoen.com/notebook/howto-bridge-thomson-tg789vn/ I tillegg må du logge på med PPPoE, brukernavn og passord i DIR-655. Det er litt tungvint egentlig og hvis du ikke har binding, så kan du bytte til en annen nettleverandør som gjør det enklere å bridge routermodem, eller som leverer rent modem. Ventelo og Telenor pleier å støtte dette bedre enn NGT. Har du mulighet for GET (TV-kabel) bredbånd, så leverer de inntil fire unike ipadresser til deg. Lenke til kommentar
Argoniel Skrevet 3. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2012 For oppdatering; Jeg tok kontakt med nextgentel nok en gang. Der møtte jeg på en kar som faktisk kunne sakene sine Han endret inne hos seg- hvordan UPnP og firewallen skulle oppføre seg. Dette førte til en løsning til problemet mitt- ihvertfall enn så lenge Vi har nå open på begge xboxene, og dersom vi kobler opp en til, burde den gå rett igjennom. Vi kjører Automatisk IP på begge. Synes det er veldig få poster som sier noe om hvordan de fikset det dersom noen har problemer senere så håper jeg dette kan hjelpe ^^Eventuelt, ikke gi dere, for nettleverandøren bør kunne fikse det Bare vær hyggelig! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå