Gå til innhold

Messenger


Anbefalte innlegg

Jeg leste en review av en test for litt siden, tror det var av Qtek 7070. Den kom da med Windows Mobile som OS og Messenger ferdig installert. Det ble også nevnt at en da alltid kunne være oppkoblet på Messenger og chatte med den.

 

Men, jeg leste en test av et program til Pocket PCer som sa at det messenger-programmet hadde et stort minus. Det var at det måtte stadig koble seg opp for å sjekke om det var kommet nye meldinger, og dette ville bli veldig dyrt dersom du lot telefonen stå koblet på Messenger i løpet av natten f. eks.

 

Så, fungerer MS sin Messenger på samme måte, eller koster det aldri noe bortsett fra når du sender og mottar meldinger? trenger den ikke koble seg opp for å sjekke nye meldinger, og vil ikke dette da koste noe?

 

Og, hvordan vil det gå nå soim MS har bestemt seg for at det kun er dems egne klienter som skal kunne koble seg opp? Blir da alle messenger-programmer til PDAer ubrukelige? Vil MS sin PDA-Mseenger frmdeles fungere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å kunne bruke messenger må du koble deg opp med GPRS. Med andre ord er ikke det noe du er oppkoblet til hele tiden. Det ville jo gått an, men det hadde nok kostet et par kroner siden det alltid er litt traffikk som går frem og tilbake, og det ville slukt batteri. Tror GPRS bruker like mye batteri som å ringe?

 

Microsoft sperrer ikke andre ut fra MSN, de krever bare at de betaler lisens, noe jeg skjønner godt egentlig (ville du tilbudt din tjeneste gratis til andre, mens det koster deg penger å drifte det?).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...