Ruarcs Skrevet 17. september 2012 Del Skrevet 17. september 2012 Jeg selv er en muslim, og kan ikke skjønne hva vi/de får ut av brenne bilder av Obama, flagget til USA :/ Skal man demonstrere så gjør det fredelig, vi sier jo at vi er en fredelig relgion så la oss bevise det! Hva i alle dager protesterer de for? Hva vil de oppnå? Ytringsfriheten vil jo alltid gjøre at slike tegninger og filmer vil og skal publiseres, vist man begynner å gjøre det ulovlig å si noen om en profet, hva blir det neste? lol Som våre fredlige og moderate muslimer sier det, så kommer det kanskje til en grense for noen og enhver. "vi mobbes på skolen, på jobben, og vi mobbes for religionen - likevel skal vi demonstrere på fredelig vis ... Så hva de finner på i andre land med hensyn til moderate ytringer, så har i hvert fall vi noen godt duglige medborgere som forstår hvordan forventningene våre må møtes, og da synes jeg vi i hvert fall skal ta vare på våre muslimer på en respektfull og fortsatt inkluderende måte. Det handler om evolusjon, ikke revolusjon ... Jada, men du er sikkert enig i at det må være lov å mobbe jesus, mohammed,allah, jahve osv uten at det skal få konsekvenser. Det er forkastelig moralsk, helt klart, men sånn er det. Desuten er det jo litt irrasjonelt å "klikke" pga en film som blir lagd i USA, ærlig talt, hvor mange mil unna er midtøsten fra USA? Og vist de ikke vil se den på youtube, så dropp å gå inn på youtube.. Verre er det i grunnen ikke. Jeg lurer på om jeg skal begynne å tegne, brenne osv bare for å provosere http://www.vg.no/nyh...?artid=10045762 Se på dette, beskytte æren?? De som begynner slik er iallefall "gale" Det er vel for tidlig å konkludere med hvem som er den skyldige her. Religioner er sjelden eller aldri årsakene til ufreden, men er ett utmerket middel for "jævlene" å dra inn i en mindre konflikt for å tenne større masser. Og hvis disse massene allerede er passe misfornøyde med oss her i vesten, skal det vel ikke mye desinformeringer og propaganda før det smeller ekstra høyt. Sett så noen provokatører inn i mobben, og la de få styringen - og før man vet ordet av det har alle gått av skaftet. Dette er en slags svineri som kun appelerer til det laveste nivået i mennesket, og det virker hver eneste gang. Men vi ser at det nytter hos oss - så da er det bare å standhaftig fortsette å jobbe som vi gjør. I utganspunket syns jeg det er forkastelig å gjøre narr av religøse, enten det er muslimer eller budister, men når man får slike reaksjoner så blir man jo fristet til å holde en "rettsak" der vi dømmer Muhammed for pedofili og Koranen brent til døde som følge av dette.. Da får man mildt sagt en reaksjon Det er en forsvinnende liten del av befolkningen som reagerer som disse få ekstremistene og innleide oppviglerne gjør - men de får veldig mye oppmerksomhet, og dermed kan det virke som hele befolkningen går amok i religionsrus.De med for kort hukommelse burde bli minnet på at selv i Norge har vi hatt lignende tilfeller hvor muslimer har gått talibananas. Ikke pga. tegninger eller filmer, men fordi noen som støttet Israel skulle få lov til å ha en liten stand ute på gata. Så alle unskyldningene for opptøyene som er brukt i denne tråden holder ikke mål. Og det antallet som deltok oversteg antall muslimer som de mest virkelighetsbenektende sier vi har i Oslo. http://www.youtube.com/watch?v=sD_1PFbhAKI Skal vi holde en rettsak? hehehe Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 17. september 2012 Del Skrevet 17. september 2012 Det er en forsvinnende liten del av befolkningen som reagerer som disse få ekstremistene og innleide oppviglerne gjør - men de får veldig mye oppmerksomhet, og dermed kan det virke som hele befolkningen går amok i religionsrus.De med for kort hukommelse burde bli minnet på at selv i Norge har vi hatt lignende tilfeller hvor muslimer har gått talibananas. Ikke pga. tegninger eller filmer, men fordi noen som støttet Israel skulle få lov til å ha en liten stand ute på gata. Så alle unskyldningene for opptøyene som er brukt i denne tråden holder ikke mål. Og det antallet som deltok oversteg antall muslimer som de mest virkelighetsbenektende sier vi har i Oslo. Hva var antallet muslimske ekstemister og våre egne kjære raddiser, sa du? Når det gjelder hukommelsen, så er den litt dårlig, men jeg husker med vemod i de tidene hvor Poilitimester Haugli satte standarden for ro i gatene - og så vidt jeg husker var det langt større grupper det var snakk om, og langt blodigere. Haugli var faktisk misfornøyd med at de ikke klarte å få med seg hestene inn på Blitzhuset - han mente at trappeoppgangen deres var ganske skummel, ja endog brannfarlig - så da så ... Lenke til kommentar
Ruarcs Skrevet 17. september 2012 Del Skrevet 17. september 2012 (endret) Det er en forsvinnende liten del av befolkningen som reagerer som disse få ekstremistene og innleide oppviglerne gjør - men de får veldig mye oppmerksomhet, og dermed kan det virke som hele befolkningen går amok i religionsrus.De med for kort hukommelse burde bli minnet på at selv i Norge har vi hatt lignende tilfeller hvor muslimer har gått talibananas. Ikke pga. tegninger eller filmer, men fordi noen som støttet Israel skulle få lov til å ha en liten stand ute på gata. Så alle unskyldningene for opptøyene som er brukt i denne tråden holder ikke mål. Og det antallet som deltok oversteg antall muslimer som de mest virkelighetsbenektende sier vi har i Oslo. Hva var antallet muslimske ekstemister og våre egne kjære raddiser, sa du? Når det gjelder hukommelsen, så er den litt dårlig, men jeg husker med vemod i de tidene hvor Poilitimester Haugli satte standarden for ro i gatene - og så vidt jeg husker var det langt større grupper det var snakk om, og langt blodigere. Haugli var faktisk misfornøyd med at de ikke klarte å få med seg hestene inn på Blitzhuset - han mente at trappeoppgangen deres var ganske skummel, ja endog brannfarlig - så da så ... Hysj Hysj.. .. Mange bor ikke i hovedstaden Endret 17. september 2012 av Ruarcs Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 17. september 2012 Del Skrevet 17. september 2012 Jeg finner Kristendommen, Islam og Justin Bieber støtende så her skal YouTube virkelig få slettet mye innhold. Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 17. september 2012 Del Skrevet 17. september 2012 (endret) Det det var ikke den jeg tenkte på. Den går noe mer slik. Fritt fra minnet: Dersom en mann voldtar en jente, så skal han betale 30 skilling til jentas far. Jenta skal henrettes for hun er nå uren. Eit slikt vers trur eg ikkje eksisterar. Det er jo i seg sjølv så langt fra den kristne moral at det må være fritt fra din fantasi, og ikkje minne. Salig er den som knuser sine spedbarn mot klippen, står det i bibelen. Det står ganske mye grotesk der, jo, skal jeg si deg... Det er mykje straff i bibelen som vi finner feil, men det står ikkje at "Salig er den som knuser sine spedbarn mot klippen". Som sagt tidligare, du skal ikkje tru at alt som blir sagt er rett, spesielt ikkje om kristendommen her til lands. Endret 17. september 2012 av medlem-141789 Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 17. september 2012 Del Skrevet 17. september 2012 (endret) Det det var ikke den jeg tenkte på. Den går noe mer slik. Fritt fra minnet: Dersom en mann voldtar en jente, så skal han betale 30 skilling til jentas far. Jenta skal henrettes for hun er nå uren. Eit slikt vers trur eg ikkje eksisterar. Det er jo i seg sjølv så langt fra den kristne moral at det må være fritt fra din fantasi, og ikkje minne. Salig er den som knuser sine spedbarn mot klippen, står det i bibelen. Det står ganske mye grotesk der, jo, skal jeg si deg... Det er mykje straff i bibelen som vi finner feil, men det står ikkje at "Salig er den som knuser sine spedbarn mot klippen". Som sagt tidligare, du skal ikkje tru at alt som blir er rett, spesielt ikkje om kristendommen her til lands. http://no.bibelsite....salms/137-9.htm 9 Salig er den som griper dine barn og knuser dem mot berget! Kilde: Bibelen.no Salmenes bok 137,9 Ja, sorry, det var feil, for det står DINE barn... Det utgjør jo en forskjell... Endret 17. september 2012 av turbonello Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 17. september 2012 Del Skrevet 17. september 2012 (endret) 9 Salig er den som griper dine barn og knuser dem mot berget! Kilde: Bibelen.no Salmenes bok 137,9 Ja, sorry, det var feil, for det står DINE barn... Det utgjør jo en forskjell... Salmenes bok: 137 Ved elvene i Babel satt vi og gråt når vi tenkte på Sion. 2 Vi hengte lyrene opp i piletrærne. 3 De som tok oss til fange, ba oss om sang, de som bortførte oss, ba om glede: «Syng en av Sions sanger for oss!» 4 Hvordan kan vi synge Herrens sanger på fremmed jord? 5 Glemmer jeg deg, Jerusalem, så la min høyre hånd bli glemt! 6 La tungen klistre seg til ganen om jeg ikke tenker på deg, om jeg ikke setter Jerusalem høyere enn min største glede! 7 Herre, husk Jerusalems dag da Edoms sønner sa: «Riv ned! Riv ned til grunnen!» 8 Du datter Babel som er herjet, salig er den som gjengjelder det du gjorde mot oss. 9 Salig er den som griper dine barn og knuser dem mot berget! 1. Dette er salmenes bok, som vil sei at dette er sangar og ikkje noko folk skal følge. 2. Det er fienden deira, babylonerane dei vil kaste mot berget. Ikkje så rart at Israelerane hadde eit slikt hat mot dei, med tanke på kva som vart gjort mot dei. Endret 17. september 2012 av medlem-141789 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 17. september 2012 Del Skrevet 17. september 2012 "Turbonello" - den teksten har ingenting med "barn" å gjøre, slik som min legmannshjerne skjønner ordene. Lenke til kommentar
Ruarcs Skrevet 17. september 2012 Del Skrevet 17. september 2012 (endret) Egentlig burde jo folk holde seg for gode til å holde på å provosere, men jeg frykter at gir man etter her så er det bare første steg. Man kan jo spør mannen i gata, for.eks i Afganistan ( som var et land hvor folk kunne gå i bikini,høre på vestlig musikk,drikke coca cola ( gjorde ikke Bin laden også dette?? LOL ), hvordan det er når de ekstreme islamistene får makta, og det er ALLTID de som tar makta fra de moderate og liberale og holder de med jernhand. Ergo burde flere provosere rundt dette emnet Endret 17. september 2012 av Ruarcs Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 17. september 2012 Del Skrevet 17. september 2012 (endret) 1. Dette er salmenes bok, som vil sei at dette er sangar og ikkje noko folk skal følge. 2. Det er fienden deira, babylonerane dei vil kaste mot berget. Ikkje så rart at Israelerane hadde eit slikt hat mot dei, med tanke på kva som vart gjort mot dei. Tja... At de velger å oversette det slik det kan jo være villedende...Uansett er det ikke noe problem å finne tilsvarende jævlige bibelsitater til de jævlige koransitatene... Klag 02,21 21 Unge og gamle ligger på jorden, midt i gatene. Mine unge piker og gutter er nå falt for sverd. Du drepte dem på din vredes dag, da du slaktet uten skånsel. 2Kong 02,23 23 Fra Jeriko drog profeten opp til Betel. Mens han var på veien, kom noen smågutter ut av byen. De gjorde narr av ham og ropte: «Kom deg vekk, din fleinskalle! Kom deg vekk, din fleinskalle!» 24 Da snudde han seg, så på dem og forbannet dem i Herrens navn. Brått kom det to bjørner ut av skogen, og de rev i hjel førtito av barna. Herrens ustabile temperament er en konstant trussel for israelittene. Den minste bagatell kan få det til å rable for Herren, og da blir han så irrasjonell og aggressiv at han dreper massevis av uskyldige mennesker. Israelittene lever ikke som frie mennesker i dette terrorveldet, og blir påtvunget en lang rekke regler og retningslinjer for hvordan de skal leve. Stilt overfor Herrens aggresivitet og vilje til å drepe, kan de ikke gjøre annet enn å adlyde blindt. 3Mos 10,01 1 Arons sønner Nadab og Abihu tok hver sin glopanne, hadde glør i dem, la røkelse på glørne og bar uinnviet ild fram for Herren, i strid med det han hadde befalt dem. 2 Da fór det ild ut fra Herren og fortærte dem, og de døde for Herrens åsyn. 5Mos 09,08 8 Allerede ved Horeb vakte dere Herrens harme. Han ble så vred at han ville gjøre ende på dere. 2Sam 06,06 6 Men da de kom til Nakons treskeplass, rakte Ussa hånden ut mot Guds paktkiste og tok tak i den, fordi oksene ble ustyrlige. 7 Da ble Herren brennende harm på Ussa. Gud slo ham på stedet fordi han hadde forsyndet seg, og han døde der ved Guds paktkiste. Herren fremviser en forbløffende kreativitet når det gjelder å pønske ut bestialske måter å straffe ”syndere” på. De som gjør seg skyldige i regelbrudd, skal steines ihjel eller brennes ihjel. Han lover å sørge for at småbarn knuses og kvinner voldtas for å straffe israelittene kollektivt. Det topper seg når han vil tvinge israelittene til å koke sine småbarn og spise kjøttet av dem. Hadde slike forferdelige avstraffelsesmetoder blitt brukt av mennesker idag, hadde det ført til ramaskrik. Men siden disse grusomhetene blir utført av den ”allmektige, rettferdige og gode Herren", kan vel slike bibelsteder bare feies under teppet? 3Mos 24,23 23 Dette sa Moses til israelittene, og de førte spotteren utenfor leiren og steinet ham. Israelittene gjorde som Herren hadde befalt Moses. Jos 07,15 15 Den som det bannlyste godset blir funnet hos, skal brennes med alt det som hører ham til. For han har brutt Herrens pakt og gjort en skammelig gjerning i Israel. Jes 13,15 15 Den som blir funnet, skal gjennombores, og den som blir grepet, skal falle for sverd. 16 Deres småbarn skal knuses mens de ser på, deres hus skal plyndres og kvinnene voldtas. Jer 19,09 9 Jeg lar dem spise kjøttet av sine egne sønner og døtre, og den ene skal spise kjøttet av den andre i den trengsel og nød som deres fiender og de som står dem etter livet, fører over dem. Forøvrig her kan du lese mer om "den onde bibelen": http://www.evilbible.com/ "Turbonello" - den teksten har ingenting med "barn" å gjøre, slik som min legmannshjerne skjønner ordene. Neida. Selvsagt ikke... Man kalte fienden for barn. Endret 17. september 2012 av turbonello 1 Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 17. september 2012 Del Skrevet 17. september 2012 Ville man i Norge idag fulgt og tilbedt en leder som tidligere hadde drept et annet menneske? Ville man fulgt og tilbedt en leder som truet med å drepe småbarn hvis han ikke fikk det som han ville? Selvsagt ikke. Hvordan kan man da tillate seg å følge og tilbe en gud som står bak så mange groteske drap og bestialiteter? Massedrap av uskyldige mennesker, drap av småbarn og spedbarn, brenning og steinging av uskyldige mennesker, voldtekt av kvinner, osv. Hvordan kan kirken tillate seg å påtvinge andre mennesker en religion som tilber en så grusom gud samtidig som de utgir seg for å være representanter for "det gode" i verden? Er det fordi de ikke kjenner bibelen godt nok, eller er det fordi de velger å se bort fra disse grusomhetene? Når man leser det gamle testamente med åpne øyne og leser om Herrens grusomheter, skjønner man fort at kirken har gitt et svært ensidig og feilaktig bilde av guden de tilber... 2 Lenke til kommentar
SleepHead Skrevet 17. september 2012 Del Skrevet 17. september 2012 Syns det ser ut som om de fleste muslimer er ganske på bærtur jeg, er ikke bare en liten delikat ekstrem gruppe. Og det bygger du på? Så du tar alle over en kam når noen få gjør noe som er dumt? Det vil jeg kalle idioti, men la den gå! Noen få? Det er jo kaos i alle disse muslimlanda nedover, generelt står det ofte dårlig til i land hvor religion står sterkt. Synd på folka, de er jo hjernevasket på høyt plan. Stjerne eksempel på hvordan dagens media hjernevasker de uten refleksjonsevne på det nivået vårt samfunn burde ha. Snakk for deg selv, vært mye nede i disse muslimlandene selv via jobb. På typiske ikke turistplasser. Reflekssjonsevne har jeg nok av, i tillegg til egne erfaringer. Okey... Må nesten spørre hvilke av disse "muslimlanda nedover" du har sett slike tilstander i? Har du serriøst erfart opptøyer på ett slikt nivå gjennom jobben din? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 17. september 2012 Del Skrevet 17. september 2012 Okey... Må nesten spørre hvilke av disse "muslimlanda nedover" du har sett slike tilstander i? Har du serriøst erfart opptøyer på ett slikt nivå gjennom jobben din? Jeg tror han der typen er litt som Fjordmann; hvis han ser at noen "støtter" ekstreme meninger, så tror han alle gjøre det.. :nei2: Lenke til kommentar
Hyd Skrevet 17. september 2012 Del Skrevet 17. september 2012 (endret) Egypt og Lybia er jo to land hvor det er en del muslimer. Sier ikke jeg var der når det sto på som værst, men følte meg ikke trygg og fikk se flere situasjoner på hvor primitive disse folka er.. Sikkert noen okei folk, men i det store og hele så gjør Islam disse folka helt gale. De trenger ikke skrike for høyt om at vi er rasister her hjemme hvertfall. De er nok en god del mindre siviliserte enn vi her i Vesten, men de kommer vel videre om de kan droppe det der Islam tullet. Endret 17. september 2012 av Hyd 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 17. september 2012 Del Skrevet 17. september 2012 "Turbonello" - den teksten har ingenting med "barn" å gjøre, slik som min legmannshjerne skjønner ordene. Neida. Selvsagt ikke... Man kalte fienden for barn. Sinna i dag Jeg for min del er ett "barn av regnbuen" - Det har Lillebjørn bestemt, og jeg er ikke uenig PS: Du MÅ ikke lese sånne tekster med hornene fastspente - det går vel an å ta av hornene, og så lese selve "ordet" Lykke til med lesingen Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 17. september 2012 Del Skrevet 17. september 2012 (endret) Jeg er så lei av påstander om at koranen sier at dreping er galt. jeg tror ikke noe på at en religion fra 600-tallets midtøsten sier at dreping er galt, det er fullstendig urealistisk. Selv ikke i Norge ble tanken om at dreping er galt aktuell før etter andre verdenskrig. Greit å være fredelig muslim, men vær saklig! Skal vi dømme islam etter lederne for verdens mest muslimske land? Skal vi egentlig dømme islam etter noen som helst? Hvem ville vært representativ? Muhammed? Endret 17. september 2012 av Abigor 3 Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 17. september 2012 Del Skrevet 17. september 2012 "Turbonello" - den teksten har ingenting med "barn" å gjøre, slik som min legmannshjerne skjønner ordene. Neida. Selvsagt ikke... Man kalte fienden for barn. Sinna i dag Neinei. Absolutt ikke. Ser noen ganger at det jeg skriver kan oppfattes slik. Men sinnstemninga er så go så... Jeg for min del er ett "barn av regnbuen" - Det har Lillebjørn bestemt, og jeg er ikke uenig Apropos regnbue: jeg så en her om dagen ;-P PS: Du MÅ ikke lese sånne tekster med hornene fastspente - det går vel an å ta av hornene, og så lese selve "ordet" Lykke til med lesingen Skjønner hva du mener. Men jeg leser ikke med "hornene"... Jeg leser akkurat hva som står der, og så gjør jeg meg opp en mening om det. Og jeg er stort sett uenig i det meste i bibelen. Og om jeg skulle beskrevet Gud i bibelen, ville jeg beskrevet ham som den største kødden som noensinne er blitt beskrevet i en bok. Jeg ser en Breivik i gamletestamentets Gud. Faktisk vil jeg påstå at den judeokristne guden er mye verre enn Breivik, og de resonerer ganske likt. 1 Lenke til kommentar
IQ84 Skrevet 17. september 2012 Del Skrevet 17. september 2012 Er det noen som har hørt om et buddhistisk al-quaida eller en kristen selvmordsbomber? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå