Gå til innhold

Muslimer: film, tegninger og sånt

Anbefalte innlegg

Jeg sammenligner ikke tiltakene, som forøvrig manglet ... Jeg sammenligner derimot hvermansens eksplosive og irrasjonelle utbrudd opp mot muslimens reaksjon, med hverandre.
Jeg noterer at du fortsatt påstår at å reagere på og foreslå tiltak mot organisert kriminalitet er "irrasjonelt". Jeg lurer derfor fortsatt på hva slags samfunn du egentlig ønsker.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147
Jeg sammenligner ikke tiltakene, som forøvrig manglet ... Jeg sammenligner derimot hvermansens eksplosive og irrasjonelle utbrudd opp mot muslimens reaksjon, med hverandre.
Jeg noterer at du fortsatt påstår at å reagere på og foreslå tiltak mot organisert kriminalitet er "irrasjonelt". Jeg lurer derfor fortsatt på hva slags samfunn du egentlig ønsker.

Ett samfunn som står for det de sier at de gjør, og viser dette på en moden måte.

Siden du fremdeles snakker om konkrete tiltak, vil jeg bemerke at det var bare ett sted i velferdssamfunnet vårt at vi ikke fikk det til, og slik jeg bedømmer det faktumet, tror jeg det handler om "umodenhet" og arroganse fra vår side, og det er dårlig grunnlag for bærekraftige og varige gode løsninger.

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Ett samfunn som står for det de sier at de gjør, og viser dette på en moden måte.

Siden du fremdeles snakker om konkrete tiltak, vil jeg bemerke at det var bare ett sted i velferdssamfunnet vårt at vi ikke fikk det til, og slik jeg bedømmer det faktumet, tror jeg det handler om "umodenhet" og arroganse fra vår side, og det er dårlig grunnlag for bærekraftige og varige gode løsninger.

Så å ikke reagere på eller gjøre noe med organisert kriminalitet er altså det du ønsker som varig løsning. Greit at du forklarer hvilket samfunn du ønsker. :lol:

Med slike holdninger er det litt forvirrende om du samtidig er mot muslimer som går talibananas og brenner og dreper, eller var du kanskje for dette?

Endret av robertaas
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Så å ikke reagere på eller gjøre noe med organisert kriminalitet er altså det du ønsker som varig løsning. Greit at du forlarer hvilket samfunn du ønsker. :lol:

Med slike holdninger er det litt forvirrende om du samtidig er mot muslimer som går talibananas ogbdrenner og dreper, eller var du kanskje for dette?

Du snakker om bananer, mens jeg enda holder på med selve eplet - ikke rart at du synes fruktsalat er digg ...

Jeg tror det rekker foreløpig nå

:)

Lenke til kommentar

Da har deres lokale lovgivning ikke noen innvirkning på hva man i andre land lager av tegninger eller videoer.

Aha. Jeg tenkte mer på at selv vestlige land har blasfemiparagrafer. Norge inklusive, selv om den er sovende.

Det er mange muslimer som faktisk tror hele verden må følge deres regler, og uheldigvis er det mange vestlige politikere som legger seg langflate.

Det er trist, men som i så mange sammenhenger velger våre politikere "appeasement"-taktikker i håp om å slippe konflikt, ja.

Og det inkluderer Jonas Gahr Støre som istedenfor å forsvare yttrings- og pressefriheten vi har i Norge valgte å bruke en redaktør som menneskelig skjold.

Ytringsfriheten er ikke så viktig for dem som handelsavtaler, stille diplomati etc. Sånn er det bare, og jeg tror desverre ikke det er noe stort press i opinionen for å endre på det.

Geir :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Islam er en alvorlig sykdom. Islam-kritikk er den eneste motgiften som kan kurere folk.

Hatet viser seg i deres munn, og det hjertet skjuler er ennu verre !!!

And it takes one to know one

Lenke til kommentar

Jeg er en moderat Shia muslim, og jeg er helt imot vold uansett hvorfor, vold er aldri veien, og jeg skammer meg over at folk ble drept pga tåpelige mennesker som bruker religion som en grunn for å drepe, Islam tillater ikke å drepe noen ikke engang deg selv.

"If anyone slays a person, it would be as if he slew the whole people: and if any one saved a life, it would be as if he saved the life of the whole people."

Den hellige Koranen 5:32

Koranen tillater tydeligvis løgn om hva som står i Koranen?

[2:174, Yusuf Ali]

Those who conceal God’s revelations in the Book, and purchase for them a miserable profit,- they swallow into themselves naught but Fire; God will not address them on the Day of Resurrection. Nor purify them: Grievous will be their penalty.

Ikke det nei. Du skal visst bli torturert i alle evighet av Allah. Virker litt i overkant spør du meg, men Allah vet vel best.

Hva snakker jeg om? "Sitatet" ditt er svært selektivt, og din påstand om at "Islam tillater ikke å drepe noen" er åpenbart usann.

Her er hele 5:32 :

[5:32, Yusuf Ali]

On that account: We ordained for the Children of Israel that if any one slew a person - unless it be for murder or for spreading mischief in the land - it would be as if he slew the whole people: and if any one saved a life, it would be as if he saved the life of the whole people. Then although there came to them Our apostles with clear signs, yet, even after that, many of them continued to commit excesses in the land.

Uten kreativ redigering sier altså sitatet ditt klart å tydelig at dreping er tillatt "for the Children of Israel" i sammenhengen det er snakk om.

Og vi kan jo lese litt videre, til 5:33 :

[5:33, Yusuf Ali]

The punishment of those who wage war against Allah and His Messenger, and strive with might and main for mischief through the land is: execution, or crucifixion, or the cutting off of hands and feet from opposite sides, or exile from the land: that is their disgrace in this world, and a heavy punishment is theirs in the Hereafter;

Koranen er full av befalinger om å drepe. Det er bare tullete å prøve å nekte for dette.

Koranen oppfordrer ikke å drepe folk .... Du bør forstå eller studere koranen først....

verset på arabisk...."

إِنَّمَا جَزَاء الَّذِينَ يُحَارِبُونَ اللّهَ وَرَسُولَهُ وَيَسْعَوْنَ فِي الأَرْضِ فَسَادًا أَن يُقَتَّلُواْ أَوْ يُصَلَّبُواْ أَوْ تُقَطَّعَ أَيْدِيهِمْ وَأَرْجُلُهُم مِّنْ خِلافٍ أَوْ يُنفَوْاْ مِنَ الأَرْضِ ذَلِكَ لَهُمْ خِزْيٌ فِي الدُّنْيَا وَلَهُمْ فِي الآخِرَةِ عَذَابٌ عَظِيمٌ (33)

Ayah eller verset begynte " Deres lønn, som bekjemper mot Allah og hans profet og farter omkring og stifter ufred på jorden....." Det betyr at de som kriger mot dere (muslimer) er det tillat å forsvare seg selv... Koranen er full av advarseler mot å drepe folk...........

وَلاَ تَقْتُلُواْ النَّفْسَ الَّتِي حَرَّمَ اللّهُ إِلاَّ بِالحَقِّ

" Drep ikke det liv som Allah har erklært ukrenkelig." Dette er bare et eksempel

Lenke til kommentar

Det står jo ting som at "dersom en jomfru blir voldtatt, så skal hun henrettes" i bibelen, men få ser på kristendommen som en voldelig religion. Sannheten er at islam er en fredelig religion, men at noen dumme fanatikere ødelegger ryktet til mange millioner mennesker.

Endret av Skurupu
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det står jo ting som at "dersom en jomfru blir voldtatt, så skal hun henrettes" i bibelen, men få ser på kristendommen som en voldelig religion. Sannheten er at islam er en fredelig religion, men at noen dumme fanatikere ødelegger ryktet til mange millioner mennesker.

This!

Jeg er lei av noen muslimer som skal skrike høyt og angripe alt og alle som de kommer over, likeså er jeg også lei av ikke-muslimer som skal hakke ned på andre muslimer som har vist deres forakt over den dårlige oppførselen som noen muslimer har vist. Det har ingen sammenheng, drit i å angripe hverandre. Angrip heller på dem muslimer som har brukt vold og alt den dritten.

Jeg savner også at selve muslimer skal stå opp mot ekstreme muslimer og si at det er ikke ok. Det er veldig lite av det i verden, Norge og Oslo

Lenke til kommentar

Jeg savner også at selve muslimer skal stå opp mot ekstreme muslimer og si at det er ikke ok. Det er veldig lite av det i verden, Norge og Oslo

Det er det også mange som gjør, men vi ser det ikke på nyhetene for det er ikke noe spennende.

Her er et par bilder fra det som skjer i Libya nå:

post-39356-0-29752900-1347823954_thumb.png

post-39356-0-78935900-1347823958_thumb.png

post-39356-0-64313900-1347823961_thumb.png

• Liker 1
Lenke til kommentar

Spør du meg er en tilhenger av enhver Abrahamittisk religion uansett et levende bevis på at selv mennesker med svekkede sjelsevner kan fungere som individ.

Hele greia er rett og slett tragisk, og da snakker jeg ikke bare om kaoset i det siste.

Når det gjelder Islam må jeg medgi at jeg personlig synes at Muhammed hadde en del positive ting på gang og det er jo litt trist at hans etterkommere har klart å dyrke frem så mye rart.

Anyway... Om noen har lyst til å lære litt om opprinnelsen til Islam og se på saken uten fordummer så anbefaler jeg denne fremragende dokumentaren laget av BBC.

Endret av αкαѕнα
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Akkurat!

Det ironiske er jo også at kristendommen har en langt mere blodigere historie enn det Islam har, Islam handler om fred, å være fredelig, det er bare fundamentalister som tolker tekstene feil. Disse terroristene som bruker vers i Koranen har jo ikke peiling på hva de snakker om!

480353_10151205139626043_1553442839_n.jpg

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

det er bare fundamentalister som tolker tekstene feil.

De tolker tekstene helt riktig (iht egen agenda) - og det som er virkelig synd er at deres feiltolkninger lyder som søt musikk i ørene på våre egne fundamentalister.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hvor finner ekstremistene brensel for alt det forjævlige de foretar seg? Er det virkelig sant som det blir sagt at noen "onde mennesker" (hva det nå enn er) UTNYTTER religionen til fordel for dem selv? Eller er det slik at de leser, får en forståelse fra lesningen, og blir rabiate og voldelige og usiviliserte mennesker?

Religioner er sjelden eller aldri årsaken til ufred, men er ett utmerket middel å dra inn i en konflikt for å få kjapp eskalering i aggresjonene. Og skriftene ligger der åpent for hvem som helst - versågod å forsyn deg!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Hvor finner ekstremistene brensel for alt det forjævlige de foretar seg? Er det virkelig sant som det blir sagt at noen "onde mennesker" (hva det nå enn er) UTNYTTER religionen til fordel for dem selv? Eller er det slik at de leser, får en forståelse fra lesningen, og blir rabiate og voldelige og usiviliserte mennesker?

Jeg kan nok si det slik at Ekstremister og fundamentalister leser det samme som du og jeg leser i Koranen, men at de forandrer på den slik at den skal ha en annen betydning, ved å gjøre det begår de noe som er Harām. I Koranen er jeg veldig sikker på at det står at det er strengt forbudt mot å manipulere eller forandre på en tekst som står i Koranen.

Og Koranen sier ingenting om Sharia, det er konstruert av fundamentalister. Når det kommer til Hijab og andre sjal så vet jeg ikke om det, jeg har ikke lest hele Koranen, men jeg har tenkt å få gjort det.

De tolker tekstene helt riktig (iht egen agenda) - og det som er virkelig synd er at deres feiltolkninger lyder som søt musikk i ørene på våre egne fundamentalister.

Hvem er du til å si det?

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

480353_10151205139626043_1553442839_n.jpg

Det er fordi media bare viser oss de verste av de verste, slik at jeg tror at alle må jo være slik. :)

Forøvrig mener jeg at Breivik repressenterer kristendommen og Jesus, (Jesus sa: og disse mine fiender skal du hogge ned foran mine øyne") og at Osama sønn av Laden representerer Islam selv...

Man skal ikke beskylde, eller legge så mye av skylda på oss som tror dette. Men det er faktisk medias vrengebilde, for å få solgt mest mulig, en faktisk burde kritisere.... Vi leser bare nyhetene, tror på det som står skrevet, og danner oss meninger hovedsaklig basert på dette... Det er ikke vår skyld at vi i såfall blir matet med feilinformasjon (eller halvsannheter) fra mediene... Eller har et feil fokus. Det er mediene som nører opp under et feil fokus!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...