Abigor Skrevet 14. september 2012 Del Skrevet 14. september 2012 Ahh, filmen er ikke kunst. Det er fordi den er laget for å hetse islam og profeten? Da tenker jeg vi kan droppe å kalle ekstrem metall for kunst. Musikken har som mål å spotte religion og særlig kristendommen. Kunst som har som idrett å være maksimalt blasfemisk. Merkelig hvordan festivaler blir utsolgt og folk betaler for å høre musikken deres. Men så er det jo altlid noen som ser på seg selv som "kunsteliten", snobber som skal fortelle andre hva som er kunst og ikke. Du har tydeligvis konstruert en regel som sier at blasfemi ikke kvalifiserer som kunst. Det finnes en million metall-band som beviser at du tar feil. 4 Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 14. september 2012 Del Skrevet 14. september 2012 (endret) Maktkamp intern i MØ, slik at de kan unngå å se sannheten i øyne. At de er en gruppe i verden som må være det desidert dummeste på denne kloden. Spesielt tatt med tanke på mange av landenes store ressurser. Men, god mat dog. Om det er kunst eller ei. Man stikker ikke folk ned og legger brev på magen. Endret 14. september 2012 av norskgoy Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 14. september 2012 Del Skrevet 14. september 2012 Jeg kan bruke dine ord mot deg. Du har også bestemt deg for hva som er kunst og ikke. Hvor er forskjellen? Og det at metal har som mål å spotte religion og kristendom er bare tullball. Det er det de færreste band som gjør. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 14. september 2012 Del Skrevet 14. september 2012 (endret) De færreste band? Ekstremmetall som death metal, thrash metal og black metal har fra starten av hatt et ekstremt fokus på anti-religiøst hat og blasfemi. Jeg kan fint lage en liste på flere hundre band, ja kanskje bortimot tusen som er ekstremt blasfemiske. Jeg kan begynne med Infernal War som er erketypisk for sjangeren. Dette er "Crush The Tribe Of Jesus Christ": Crush the messiah, rip his fucking heart out Desecrate the corpse of the nailed scum Fistfuck the mother of the crucified one Rape her corpse one thousand times We're to spill the blood, to kill the light To crush the tribe of jesus christ We're to kill your god, to crush your spine To crush the tribe of jesus christ Take christian pigs' dignity away Their destiny is pain and suffering We're to bring closer your world's demise To crush the filthy tribe of jesus christ Under command of the antichrist We are trudging over the bones of the weak Hail satan! hail the beast of genocide! We're the pesticide for christianity On guard of ancient hate we stand Waiting for the revival of the black order In the hame of the ancient gods Our purification's hammer falls Hvis du setter som krav til kunst at det ikke skal være blasfemisk, så kvalifiserer ikke dette som kunst. Likevel kjøper fans musikken og går på konsert. Merkelig det der. Eller er det bare kunst som spotter islam som ikke får ditt "godkjent" stempel? Skal jeg lære deg noe om hva kunst er? Kunst er noe minimum ett menneske setter pris på. Endret 14. september 2012 av Abigor 1 Lenke til kommentar
Svigermors drøm Skrevet 14. september 2012 Del Skrevet 14. september 2012 De er muslimer, "god" nok grunn. Hadde noen i vesten gjort slikt ville folk trodd vi var høyere enn flaggstanga. Jeg er for slik provosering. De må slutte og tviholde på denne "guden" og skjønne at de ikke er verdens navle. Ingen god grunn å gå bananas på grunn av at noen har tegnet eller filmet abdulla'en deres. 7 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 14. september 2012 Del Skrevet 14. september 2012 (endret) Helt enig! Blasfemi må fortsette helt til alle forstår at fordi noen lager en film eller en tegning du ikke liker gir det deg ingen rett til å drepe andre mennesker. Det er bare å vifte med det røde tørklet helt til oksen dør av utmattelse. Endret 14. september 2012 av Abigor 2 Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 14. september 2012 Del Skrevet 14. september 2012 Hva heter den filmen for noe??? Har veldig lyst til å se den! Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 14. september 2012 Del Skrevet 14. september 2012 Islam er en alvorlig sykdom. Islam-kritikk er den eneste motgiften som kan kurere folk. 2 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 14. september 2012 Del Skrevet 14. september 2012 Filmen heter "Innocence of Muslims" http://www.youtube.com/watch?v=ntgzoE7rU9A Det er håpløst å forfekte et syn i 2012 som sier at kravet for kunst er å ikke provosere. All kunst provoserer! Det er farlig å la religiøse fanatikere bestemme hva som skal være lov å tegne, hvaslags musikk som skal være tillatt å lage og hvaslags tegninger som er ok. Skal vi først la religiøse fanatikere få viljen sin så kan vi se farvel til hver eneste frihet vi har. Homofili? Blasfemi. Ytringsfrihet? Blasfemi. Demokrati? Blasfemi. 7 Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 14. september 2012 Del Skrevet 14. september 2012 (endret) Det er håpløst å forfekte et syn i 2012 som sier at kravet for kunst er å ikke provosere. All kunst provoserer! Det er farlig å la religiøse fanatikere bestemme hva som skal være lov å tegne, hvaslags musikk som skal være tillatt å lage og hvaslags tegninger som er ok. Skal vi først la religiøse fanatikere få viljen sin så kan vi se farvel til hver eneste frihet vi har. Homofili? Blasfemi. Ytringsfrihet? Blasfemi. Demokrati? Blasfemi. Regner med at den var mer eller mindre rettet mot meg, siden vi snakker om kunst. Kunst er ekstremt subjektivt, alt kan være kunst, og ingenting kan være kunst, alt etter som hvordan man ser på det. Jeg har heller aldri sagt at et krav for at det er kunst er at det ikke skal provosere, selvsagt både kan og skal kunst provosere. Men hva trur du var målet til filmskaperen? Lage kunst, eller provosere muslimer? Jeg trur det sistnevnte. Hadde han brydd seg om det kunstneriske aspektet så hadde han ikke lagd dette makkverket av en film. Den er åpenbart kastet sammen av en mann som er mer opptatt av å provosere, enn å lage film. Dette er propaganda, ikke kunst. (, mener jeg.) Og BTW: du overtalte meg ikke til å tru at metal er anti-religiøst. Jeg var selv metal-head i mange år, og jeg kjenner meg ikke igjen i det du sier. Generelt trur jeg metallere er snille, forståelsesfulle mennesker, som lager musikk som alle kan høre på. Det er inget underliggende tema i sjangeren. Endret 14. september 2012 av Skurupu Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 14. september 2012 Del Skrevet 14. september 2012 (endret) Og BTW: du overtalte meg ikke til å tru at metal er anti-religiøst. Jeg var selv metal-head i mange år, og jeg kjenner meg ikke igjen i det du sier. Generelt trur jeg metallere er snille, forståelsesfulle mennesker, som lager musikk som alle kan høre på. Det er inget underliggende tema i sjangeren. Er det ikke noe underliggende tema i ekstrem metall? Hmm. Jeg skal være såpass enig med deg å si at det må ikke nødvendigvis være regler eller fellesnevnere. Men la meg si det slik, du finner aldri et kristent black metal band. Og listen er lang over band som har sitt høyste mål for tekstene og musikken at de skal være så blasfemisk, hatefull og anti-religiøs som mulig. Kan godt spole tilbake til tidlig 80-tallet. Possessed, Bathory, Venom, Slayer, Sodom, Running Wild... fundamentet til black metal og en god dose death og thrash er anti-religiøst og blasfemisk. Så kan vi godt spole fremover ett tiår, da blasfemien og hatet tok fullstendig av! Særlig her i Norge har vi jo en rekke band som er spessielt kjent for sitt ekstreme hat mot kristendommen. Du må ikke tro at Deicide, Satanic Warmaster, Belphegor, Hate eller Rotting Christ lager musikken sin for at kristne eller muslimer skal like det. De gjør sitt ytterste for at kristne ikke skal like det! Hva er hensikten til Infernal War da? Er det å lage kunst eller er det å spotte religion? Jeg vil si at de har klart den bragden å kombinere begge deler. Akkurat som en million andre band. Endret 14. september 2012 av Abigor Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 14. september 2012 Del Skrevet 14. september 2012 (endret) Ja jeg tror dette skyldes arbeidsledighet, fattigdom og dårlig politikk. Det som trengs er bekjempelse av korrupsjon og menneskerettigheter. Dårlige politikere må gi fra seg makten. Men istedenfor styres alt sinne mot en "fremmed" fiende. Godt sagt. Det er også så klart denne indoktrineringen som foregår i Midtøsten og Nord-Afrika med Islam. Religionen. Ikke bare i hjemmet, men også ute i det sosiale liv. Det er jo et gruppepress å være muslim, også, når apostasi møtes med dødsstraff. Selv om de fleste nok tenker at "Islam er riktig" fra de er ganske små der nede, kan jeg tenke meg det er mange som "føler at de må" være med på disse opptøyene. Uansett er det ekstrem overdrivelse, uansett hvordan man skal se på det. Filmen er dødsdårlig (både kunstnerisk/cinematisk og tematisk), men jeg blir egentlig bare mer og mer for religionskritikk (les: ytringsfrihet), selv om dette nødvendigvis ikke var et smart trekk av regissøren. Det finnes bedre måter å gjøre det på. Endret 14. september 2012 av CypheroN 1 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 14. september 2012 Del Skrevet 14. september 2012 Enig, det finnes langt bedre måter å gjøre det på. Med individualismen vi har i USA og store deler av Europa så er det slik at det er millioner av mennesker som står fritt til å gjøre ting som ikke er den beste måten å gjøre det på, og det er det igjen andre som ikke takler. Jeg støtter også din mistanke. Med tanke på hvor lenge denne filmen har ligget ute så minner nok dette om en slags islamistisk organisert markering. Lenke til kommentar
oddsmurf Skrevet 14. september 2012 Del Skrevet 14. september 2012 (endret) Og BTW: du overtalte meg ikke til å tru at metal er anti-religiøst. Jeg var selv metal-head i mange år, og jeg kjenner meg ikke igjen i det du sier. Generelt trur jeg metallere er snille, forståelsesfulle mennesker, som lager musikk som alle kan høre på. Det er inget underliggende tema i sjangeren. Er det ikke noe underliggende tema i ekstrem metall? Hmm. Jeg skal være såpass enig med deg å si at det må ikke nødvendigvis være regler eller fellesnevnere. Men la meg si det slik, du finner aldri et kristent black metal band. Og listen er lang over band som har sitt høyste mål for tekstene og musikken at de skal være så blasfemisk, hatefull og anti-religiøs som mulig. Kan godt spole tilbake til tidlig 80-tallet. Possessed, Bathory, Venom, Slayer, Sodom, Running Wild... fundamentet til black metal og en god dose death og thrash er anti-religiøst og blasfemisk. Så kan vi godt spole fremover ett tiår, da blasfemien og hatet tok fullstendig av! Særlig her i Norge har vi jo en rekke band som er spessielt kjent for sitt ekstreme hat mot kristendommen. Du må ikke tro at Deicide, Satanic Warmaster, Belphegor, Hate eller Rotting Christ lager musikken sin for at kristne eller muslimer skal like det. De gjør sitt ytterste for at kristne ikke skal like det! Hva er hensikten til Infernal War da? Er det å lage kunst eller er det å spotte religion? Jeg vil si at de har klart den bragden å kombinere begge deler. Akkurat som en million andre band. "Aldri et kristent black metal band" ? Aldri hørt om White metal/unblack metal? Desutten er Tom Araya, bassist og vokalist i Slayer selv kristen. "Satanismen" er som oftest bare showbiz og for shock-effekt. Endret 14. september 2012 av oddsmurf 1 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 14. september 2012 Del Skrevet 14. september 2012 (endret) Sant det, men da heter det ikke black metal lenger. Det er såpass kontroversielt at de trengte å lage nye navn på det. Desutten er Tom Araya, bassist og vokalist i Slayer selv kristen. "Satanismen" er som oftest bare showbiz og for shock-effekt. Absolutt. Men det som diskuteres her er jo blasfemi og shock-effekt. Og noen sier at dette er forkastelig, andre sier at det ikke kvalifiserer til kunst. Skal vi omdefinere kunst-begrepet så radikalt så får vi en lang rekke musikk, film, bøker og tegninger/malerier som ikke lenger kvalifiserer til kunst. Og skal vi si at det er forkastelig så kan vi si det samme om en lang rekke artister og band, blant annet norske som reiser land og strand og fremfører musikken sin. Endret 14. september 2012 av Abigor Lenke til kommentar
SleepHead Skrevet 15. september 2012 Del Skrevet 15. september 2012 Kan være greit å huske det bare er noen tusen som protesterer med vold blandt millioner av muslimer. Så å si at muslimene må lære å være tollerange er ganske frekt motmde resterende millionene av muslimer som ikke protesterer eller gjør det fredelig. Det finnes flere millioner nordmenn også, men det var ikke en som protesterte utenfor USA sin ambassade da en amerikaner lagde Utoya: The movie.. Du glemmer det mest essensielle vi lærte på skolen ang akkurat dette problemet. Vi må huske vi er noen av verdens heldigste når det gjelder tid og sted vi ble født. Skal ikke stoppe deg fra å være arrogant, du hadde nok ikke hatt de meningene dine om du var født i det landet. Jeg mener heller ikke at vi skal synes synd på dem, men at man kanskje skal tenke seg litt om før man sammenligner seg selv med tredje verdens land. Lenke til kommentar
tivers1 Skrevet 15. september 2012 Del Skrevet 15. september 2012 Kan være greit å huske det bare er noen tusen som protesterer med vold blandt millioner av muslimer. Så å si at muslimene må lære å være tollerange er ganske frekt motmde resterende millionene av muslimer som ikke protesterer eller gjør det fredelig. Det finnes flere millioner nordmenn også, men det var ikke en som protesterte utenfor USA sin ambassade da en amerikaner lagde Utoya: The movie.. Du glemmer det mest essensielle vi lærte på skolen ang akkurat dette problemet. Vi må huske vi er noen av verdens heldigste når det gjelder tid og sted vi ble født. Skal ikke stoppe deg fra å være arrogant, du hadde nok ikke hatt de meningene dine om du var født i det landet. Jeg mener heller ikke at vi skal synes synd på dem, men at man kanskje skal tenke seg litt om før man sammenligner seg selv med tredje verdens land. Enig Poenget mitt er at samtlige muslimske/arabiske land er dypt underutviklet enten sosialt, økonomisk eller begge deler. Når Islam er fellesnevner her, så ser vi tydelig at muslimers tankegang og levemåte reduserer et land sitt utvikling. 1 Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 15. september 2012 Del Skrevet 15. september 2012 Filmen er ikke kunst. Den er laget for å hetse islam og dens profet. Med det i tankene at dette vil sette sinner i kok. Jeg synes, for eksempel, ikke at Mohammed-tegningene var noe overtramp, da de var ment som humor. Men denne filmen er utelukkende laget for å hetse islam, og styrke jødedommen. Husk at filmen skal fremstille en person som ifølge islamske kilder begikk omtrent alle lovbruddd som finnes i moderne samfunn. Han drev blandt annet med utpressing, ran, massemord og giftet seg med småbarn. Jeg kan ikke se annet enn at filmen er altfor mild ifølge til hva islamske kilder selv sier om personen. Nøyaktig hva i filmen er det som ikke er i henhold til islamsk historiske kilder? Ellers så er det interessant å se at om en muslim begår en terrorhandling så er det en enkeltperson som gjør det, men om noen lager en tegning så skal hele landet straffes. 2 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 15. september 2012 Del Skrevet 15. september 2012 Jeg synes filmen er utrolg tåpelig, men jeg synes reaksjonen er langt verre. Ok, en person (trolig en kristenfundemantalist) lagde en lavkvalitetsfilm for å provosere muslimer. Hva så? Jeg er sikker på at noen muslimer har laget filmer for å provosere jøder og kristne. De angriper ikke ambassadene til vilkårlige muslimske land for det. Vi snakker ofte om at vi ikke må dra alle folk under en kam, men det er nettopp hva de muslimene gjør når de anklager hele vesten for hva en kristenfundementalist gorde. Istedenfor å fordømme de motbydelige handlingene og stå opp for våre verdier, så unnskylder vi oss! Det er på tide at vi skaffer oss en ryggrad. 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg Notelitten Skrevet 15. september 2012 Populært innlegg Del Skrevet 15. september 2012 Legg ned Ambassaden, advare tilreisende, og stopp uhjelp. Så kan de heller få utløp av sinnet sitt på sin egen stat. 10 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå