Stefan_B Skrevet 15. september 2012 Del Skrevet 15. september 2012 For å gjøre det klart: Jeg er glad for at Giroud er benket. Vi er ikke en barnehage der spillere som ikke presterer har klippekort. Spesielt spisser som ikke makter å treffe mål engang. Det eneste er at dette vil antagelig ødelegge selvtilliten hans for godt ala Chamakh. Vi trenger helt klart en ny spiss i januar Jeg er glad du aldri fikk bestemme når det gjaldt Henry eller f.eks. Pires. Spillere trenger tid. Giroud spilte 45 minutter mot Köln i sin første "offisielle" kamp og fikk 20 minutter mot Sunderland og samtlige 90 minutter mot Stoke og Liverpool. Totalt 200 minutter. Gi mannen litt tid. Og at Giroud ikke presterer? Vant så og si samtlige luftdueller på Anfield og hadde strålende bevegelser. Prikken over i-en ville vært om han hadde fått et mål, men dessverre så rushet han og kjenner tydeligvis presset fra kravstore supportere som ikke gir han tid til å klimatisere seg. PS: Giroud sin bom mot Liverpool hvor han burde sentret til Gibbs trekker mange frem som en "megablemme", men særdeles få får med seg at Giroud tidligere i kampen gjør tilnærmet akkurat den samme bevegelsen og kommer seg løs fra Skrtel og hvor Gibbs bare enkelt kan spille ballen i beina på Giroud som da vil få en stor stor sjanse. Istedet så endte Gibbs opp med et håpløst innlegg som gikk nesten 2 meter over hodet på franskmannen. Ja Giroud har mer å gå på, men det er samspillet som er problemet pdd.. Ikke ferdighetene eller fotballforståelsen til Giroud. 5 Lenke til kommentar
Urmaker Skrevet 15. september 2012 Del Skrevet 15. september 2012 Bra sagt, Stefan. Og angående Giroud vs. Chamakh så er det utrolig stor forskjell. Chamakh har alltid (fra dag én!!) vært veldig veldig indirekte. Hver gang han fikk ballen, så vendte han bort fra mål. Giroud har en helt annen sult og driv (bare se den megasexy chippen hans mot stoke), og jeg tviler på at de to får samme skjebne. 2 Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 15. september 2012 Del Skrevet 15. september 2012 Så om en spiss vi handler inn ikke treffer på sine to-tre første sjanser er det bare å benke han og handle inn en ny spiss i neste vindu og håpe han treffer på første forsøk? Du skjønner selv at du setter dette på spissen på en urimelig måte. Giroud har ikke prestert sålangt, og det handler ikke bare om å bomme på mål, (som jo er en spydspiss' fremste oppgave). Han har vært jevnt over svak, på en måte der jeg frykter det ikke handler om "manglende sharpness", men at det skorter på ferdigheter. Han har gjort mye bra synes nå jeg, selv om jeg er enig i at han forløpig har sviktet der det teller mest for en spiss, målene. Men løpene hans skaper rom og sjanser for andre, som Cazorla og Podi blir hyllet for å ha sett og brukt, uten at Giroud får skryt for bidraget sitt. Det tyder på at visse har bestemt seg for å se han med negative øyne slik jeg ser det. At han i tillegg kommer seg til sjansene, og selvsagt må føle et visst press på seg i ny klubb hvor han erstatter ingen hvem som helst gjør at jeg tror det vil løsne bare han får det første målet og kan senke skudrene litt. Fyren trenger litt tid og selvtillit, og når vi likevel har vist vi scorer mål og spiller bra med han på banen synes jeg han bør få dette også. Lenke til kommentar
Prinz Poldi Skrevet 15. september 2012 Del Skrevet 15. september 2012 Jeg er glad du aldri fikk bestemme når det gjaldt Henry eller f.eks. Pires. Spillere trenger tid. Giroud spilte 45 minutter mot Köln i sin første "offisielle" kamp og fikk 20 minutter mot Sunderland og samtlige 90 minutter mot Stoke og Liverpool. Totalt 200 minutter. Gi mannen litt tid. Her snakker vi sammenligning! Thierry Henry er en av de aller beste fotballspillerne i sin generasjon, og Robert Pires hadde så mye fotball-swagger i kroppen at du kunne se det på milevis avstand. Disse to er av en helt annen kaliber enn Giroud, og selv et utrent øye vil kunne se det uten problem. Og at Giroud ikke presterer? Vant så og si samtlige luftdueller på Anfield og hadde strålende bevegelser. Prikken over i-en ville vært om han hadde fått et mål, men dessverre så rushet han og kjenner tydeligvis presset fra kravstore supportere som ikke gir han tid til å klimatisere seg. God uten ball men veldig svak med ball. Naturligvis vil han få kravstore supportere, han er kjøpt inn for å erstatte verdens beste spiss, men det er Wenger/styrets feil, ikke hans. Men du må uansett regne med kravstore supportere når du spiller nr 9 for Arsenal. Det er sånn det skal være. Det er Premier League, hvert poeng teller og det er ingen hvileskjær. Ja Giroud har mer å gå på, men det er samspillet som er problemet pdd.. Ikke ferdighetene eller fotballforståelsen til Giroud. Jeg håper du har rett. Lenke til kommentar
321321321321 Skrevet 15. september 2012 Forfatter Del Skrevet 15. september 2012 Ang. statistikken til Giroud så langt: Pass success 46% (23/50 pasninger) Disposessed: 5 Turnovers: 4 Shots on target: 0/7 Det er selvsagt mer til spillet hans som denne statistikken viser, men gir en pekepinn om hvordan han har vært med ball. Ikke akkurat imponerende. Lenke til kommentar
Stefan_B Skrevet 15. september 2012 Del Skrevet 15. september 2012 Her snakker vi sammenligning! Thierry Henry er en av de aller beste fotballspillerne i sin generasjon, og Robert Pires hadde så mye fotball-swagger i kroppen at du kunne se det på milevis avstand. Disse to er av en helt annen kaliber enn Giroud, og selv et utrent øye vil kunne se det uten problem. Det var et eksempel. Ikke sammenligning. Poenget er at til og med Henry og Pires trengte tid på å bli vant til Premier League og laget til tross for at de var verdensklassespillere. Når Giroud som ikke er en verdensklassespiller så burde han strengt talt hvertfall få mer enn 2 kamper på å bevise seg selv. God uten ball men veldig svak med ball. Naturligvis vil han få kravstore supportere, han er kjøpt inn for å erstatte verdens beste spiss, men det er Wenger/styrets feil, ikke hans. Men du må uansett regne med kravstore supportere når du spiller nr 9 for Arsenal. Det er sånn det skal være. Det er Premier League, hvert poeng teller og det er ingen hvileskjær. Vil faktisk si at han er fantastisk uten ball. Ja ikke like god med ballen i beina dessverre, men brukbar teknikk og er faktisk en temmelig god tilrettelegger. Problemet er bare at han har hatt lite tid på ballen mtp. at bevegelsene i bakrom har vært tilnærmet ikke-eksisterende og at han dermed har hatt 2 forsvarsspillere i ryggen konstant. Synd at han ikke fikk vært med på preseason og måtte være med på EM. Tror han ville vært langt langt bedre da, men pdd. så er det mer Wenger sin feil at ting ikke har gått helt på skinner. Jeg håper du har rett. Tror han vil det. Bare gi'n tid. Han er hvertfall en langt langt bedre spiller enn Chamakh og er pdd. det eneste reelle alternativet vi har på topp. Lenke til kommentar
Prinz Poldi Skrevet 15. september 2012 Del Skrevet 15. september 2012 Det tyder på at visse har bestemt seg for å se han med negative øyne slik jeg ser det. Jeg har ingen annen agenda enn å dømme spillere med min ærlige mening etter hver kamp. At Giroud som spiller ikke skal dømmes etter to og en halv kamp tar jeg som en selvfølge når jeg skriver, men det legger ikke skjul på hva jeg synes om kampene han har hatt hittil. Jeg har svelget kameler før og gjør det igjen, hvis det kommer Arsenal til gode. Jeg ble ikke så oppgitt som jeg trodde når jeg hørte om kontraktforlengelsen til Wenger denne uka. Lenke til kommentar
Stefan_B Skrevet 15. september 2012 Del Skrevet 15. september 2012 Ang. statistikken til Giroud så langt: Pass success 46% (23/50 pasninger) Disposessed: 5 Turnovers: 4 Shots on target: 0/7 Det er selvsagt mer til spillet hans som denne statistikken viser, men gir en pekepinn om hvordan han har vært med ball. Ikke akkurat imponerende. Nei er veldig skuffet over hvordan han har vært med ballen i beina. Men, det er en jævlig tøff jobb å være ensom spiss i formasjonen vår. Giroud har ikke helt klart den ennå, men Liverpool kampen dro nok opp de statistikkene litt. For før det så hadde han vel knapt 20% i pasningssuksess vil jeg tippe. Lenke til kommentar
Atald Skrevet 15. september 2012 Del Skrevet 15. september 2012 Jeg er glad du aldri fikk bestemme når det gjaldt Henry eller f.eks. Pires. Spillere trenger tid. Giroud spilte 45 minutter mot Köln i sin første "offisielle" kamp og fikk 20 minutter mot Sunderland og samtlige 90 minutter mot Stoke og Liverpool. Totalt 200 minutter. Gi mannen litt tid. Her snakker vi sammenligning! Thierry Henry er en av de aller beste fotballspillerne i sin generasjon, og Robert Pires hadde så mye fotball-swagger i kroppen at du kunne se det på milevis avstand. Disse to er av en helt annen kaliber enn Giroud, og selv et utrent øye vil kunne se det uten problem. Og likevel var det mange som avskrev dem totalt tidlig i Arsenal-karrieren. Bergkamp ble kalt en flopp før han slo til for Arsenal han også. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 15. september 2012 Del Skrevet 15. september 2012 Det tyder på at visse har bestemt seg for å se han med negative øyne slik jeg ser det. Jeg har ingen annen agenda enn å dømme spillere med min ærlige mening etter hver kamp. At Giroud som spiller ikke skal dømmes etter to og en halv kamp tar jeg som en selvfølge når jeg skriver, men det legger ikke skjul på hva jeg synes om kampene han har hatt hittil. Jeg har svelget kameler før og gjør det igjen, hvis det kommer Arsenal til gode. Jeg ble ikke så oppgitt som jeg trodde når jeg hørte om kontraktforlengelsen til Wenger denne uka. Jeg påstod heller ikke du hadde noen agenda Og jeg er jo som sikkert alle andre fullstendig klar over at mye kan forbedres med spillet til Giroud. Men at han er håpløs og mangler ferdigheter er jeg ikke enig i, og jeg har fortsatt tror på fyren. Lenke til kommentar
Prinz Poldi Skrevet 15. september 2012 Del Skrevet 15. september 2012 (endret) Edit: Mye kluss med redigering og dobbelposting og greier, beklager det. Stefan_B: Han er langt fra fantastisk, RvP er bedre enn Giroud uten ball. jlf: Var noe sånt jeg trodde ja. Takk for tallene. Endret 15. september 2012 av Prinz Poldi Lenke til kommentar
Prinz Poldi Skrevet 15. september 2012 Del Skrevet 15. september 2012 Og likevel var det mange som avskrev dem totalt tidlig i Arsenal-karrieren. Bergkamp ble kalt en flopp før han slo til for Arsenal han også. Jeg er født i 91, så jeg vet ikke hva som ble sagt blant fansen når Bergkamp & co kom til Arsenal. Men for meg høres dette ut som nok en håpløs sammenligning. Dennis Bergkamp er en av de største naturtalentene i toppfotballen noen gang. Han kom til klubben som en av kronjuvelene i Ajax legendariske tidlig 90'talls lag og hadde Zidane-esque teknikk og gudbenådet touch. Han var spiller som hadde bevist sin klasse og det var et tidsspørsmål før han blomstret. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 15. september 2012 Del Skrevet 15. september 2012 (endret) For å gjøre det klart: Jeg er glad for at Giroud er benket. Vi er ikke en barnehage der spillere som ikke presterer har klippekort. Spesielt spisser som ikke makter å treffe mål engang. Det eneste er at dette vil antagelig ødelegge selvtilliten hans for godt ala Chamakh. Vi trenger helt klart en ny spiss i januar Jeg er glad du aldri fikk bestemme når det gjaldt Henry eller f.eks. Pires. Spillere trenger tid. Giroud spilte 45 minutter mot Köln i sin første "offisielle" kamp og fikk 20 minutter mot Sunderland og samtlige 90 minutter mot Stoke og Liverpool. Totalt 200 minutter. Gi mannen litt tid. PS: Giroud sin bom mot Liverpool hvor han burde sentret til Gibbs trekker mange frem som en "megablemme", men særdeles få får med seg at Giroud tidligere i kampen gjør tilnærmet akkurat den samme bevegelsen og kommer seg løs fra Skrtel og hvor Gibbs bare enkelt kan spille ballen i beina på Giroud som da vil få en stor stor sjanse. Istedet så endte Gibbs opp med et håpløst innlegg som gikk nesten 2 meter over hodet på franskmannen. Synes ikke Henry/Pires er en god sammenligning/eksempel ift Giroud. Henry var et ungt talent da han kom og startet som kantspiller. Pires var heller aldri spiss. Giroud er i sin peak og ble hentet for å score mål. Statistikken hans er horribel. Han har feilet totalt og det er derfor han ble benket. Riktig av Wenger. Presterer man ikke skal man benkes. Selv Chamakh var ok første halvdel av sesongen han ble hentet. Forøvrig, gigantmissen hans mot Sunderland sier mye om ferdighetene. Bestemora mi hadde satt den. Endret 15. september 2012 av Benbjo Lenke til kommentar
Latias Skrevet 15. september 2012 Del Skrevet 15. september 2012 Synd denne går samtidig som United-kampen. Blir spennende å se om Soton greier å spille slik de gjorde mot Manchester-klubbene. Tipper nullen sprekker for Arsenal her, 2-2. Lenke til kommentar
Corporal Jenkinson Skrevet 15. september 2012 Del Skrevet 15. september 2012 (endret) Arsenal: Szczesny, Jenkinson, Mertesacker, Vermaelen, Gibbs, Coquelin, Arteta, Oxlade-Chamberlain, Cazorla, Gervinho, Podolski Arsenal substitutes: Mannone, Koscielny, Santos, Ramsey, Walcott, Arshavin, Giroud. Southampton team v Arsenal: K. Davis - Clyne Fonte Hooiveld Fox - Schneiderlin S. Davis Puncheon - Ward-Prowse Lallana - Lambert Endret 15. september 2012 av cfthompson Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 15. september 2012 Del Skrevet 15. september 2012 (endret) Frykter Schneiderlin, Lallana og Lambert. Klassespillere. Meget spesielt med Gervinho i midten forøvrig. Endret 15. september 2012 av Benbjo Lenke til kommentar
321321321321 Skrevet 15. september 2012 Forfatter Del Skrevet 15. september 2012 Meget spesielt med Gervinho i midten forøvrig. Gervinho på venstre vel? Lenke til kommentar
Atald Skrevet 15. september 2012 Del Skrevet 15. september 2012 Vi får se, den nest siste på lista tidligere denne sesongen har spilt sentralt. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 15. september 2012 Del Skrevet 15. september 2012 Meget spesielt med Gervinho i midten forøvrig. Gervinho på venstre vel? Grafikken sier Podolski venstre, Gervinho i midten og Ox høyre. Lenke til kommentar
fox Skrevet 15. september 2012 Del Skrevet 15. september 2012 Jeg vil gjerne se Walcott som spiss idag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå