Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Elektrosjokkterapi er løsningen!

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Vil bare påpeke at jeg selv ba om ECT uten at psykriateren hadde nevnt det, for jeg har forsøkt 6 forskjellige antidepressiver uten at de gjorde noe annet enn å enten gi meg bivirkningene, eller å stabilisere meg på et emosjonelt nivå som gjorde meg veldig "meh" til alt. Samboeren klaget veldig over at jeg på medisinene aldri ble glad eller tok initiativ til noe, (inkludert sex).

Jeg forsøkte EMDR, men hadde liten effekt av dette også. Samtaleterapi og gruppeterapi var det eneste og jeg gikk 3 dager i uken til samtaler på det værste,

Det var ikke mange alternativer igjen og jeg begynnte å vurdere andre mer ekstreme terapier, men så leste jeg et hefte om ECT/Elektrosjokkterapi, og sa "slik skal jeg prøve".

Men jeg føler med de som ikke har fått en effekt for jeg har fått så mye tilbake etter ECTen, og at andre ikke har det er dumt. Men selv om den er "omstridt" har ECT vært brukt mye lengre enn medikamenter da de kom først på 50-tallet.

Men uansett er det andre der ute som har forsøkt medisiner, EMDR, og andre behandlingstyper til ingen nytte så er det bra at ECT er der, spesielt for slike som meg der jeg måtte komme meg ut av depresjons-"tåken" for å kunne jobbe med de underliggende problemene for i mitt tilfelle er depresjonen et symptom, ikke selve sykdomme, (som jeg nevnte tidligere er PTSD).

TS

Anonym poster: 0e6d1bbd4bba61101518f2b66721eed7

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sorry, litt off topic for denne tråden, dette innlegget...

I henhold til energimedisin så kan du stoppe eleptiske anfall ved å knytte sammen Du og Ren meridianen som går i midten bak på kroppen og i front. Det er bare å holde f.eks langfingeren i navlen og den andre langfingeren mellom øyenbrynene. Da kobler du sammen disse banene rent energetisk, noe som kan stoppe et anfall.

Dette vet åpenbart hverken ambulansepersonell, sykepleiere eller leger om. Jeg har blitt hentet i ambulanse og fraktet til akuttmottak ved anfall, og eneste behandling de gir er diazepam rektalt til anfallet stopper... Tror jeg da... Jeg er bevisstløs, så jeg vet egentlig ikke... :p

Til å avhjelpe hjernen din kan du søke registeringsfritaksordningen for å få disse tilskuddene;

http://www.newportnutritionals.com/

De er satt sammen spesifikt for å avhjelpe hjernen, men de har også en god effekt på leveren.

Har lest flere bøker og artikler av vedkommende som har forumlert tilskuddene og referansene hans holder vann.

Interessant! Dessverre synes jeg at jeg tar nok tabletter og kapsler allerede... Hvordan er disse å kombinere med psykofarmaka som antipsykotisk medisin?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Man vet bare om det man har opplæring og erfaring med, og dette er på en måte undergrunnsmedisin og det anses ofte som primitivt og uvitenskapelig og at det kun er placebo. Du kan jo kanskje se litt på energimedisin og teste det ut selv. Jeg var veldig skeptisk til dette selv i begynnelsen men jeg kan ikke benekte resultatene lengre. Du kan stabilisere mye ved å praktisere metodene som en del av et større kurativt opplegg.

Ang. tilskuddene så er de i øvre del av wellness-segmentet. Når du tar psykofarmaka og antipsykotisk medisin så øker du ofte graden av betennelse i hjernen. Disse tilskuddene vil mest sannsynlig redusere dem, og den samlede effekten av det i forhold til effekten av medikamentenes virkning kan jeg ikke forutsi. Det beste er vel å fyre av en mail og spørre produsenten og høre om de har samlet opp erfaringer på dette og kan komme med anbefalinger i forhold til din medikamentelle situasjon. Jeg pleier å redusere betennelse med DHA på dem som tar antidepresiv medisin, og der har jeg ingen negative erfaringer, men disse tilskuddene er mye mer målrettet, og inneholder også stoffer som er regulert som legemiddel i Norge (derav at det må søkes fra legen via registreringsfritaksordningen som statens legemiddelverk tilbyr).

Lenke til kommentar

I stedet for å bruke tid på å forsøke å forstå hva denne brukeren vidor skriver vil jeg anbefale folk å se på programmet folkeopplysningen på nrk og da spesielt episode 3 som jeg linker direkte til her over.

Til å være en vitenskapsmann gjør han en slett jobb, når han velger å fravike sitt eget fagfelts normer bare fordi han selv har sterk bias, men sånn fungerer nå en gang mennesket psykologisk. På en måte er programmet positivt fordi det setter lys på sjalataner, men det å skjære alt over en kam og cherrypicke ting for å proklamere sitt syn er søkt, og han inrømmer jo selv at han ikke har nok kunnskap om feltet helt åpenlyst i programmet. Det at NRK som oppfattes som relativt seriøs av mange ethermedier velger å sende slikt synes jeg er enda mer søkt, men det er vel slik mediesituasjonen er blitt. Alle journalister vet at god kildekritikk ødelegger enhver god sak. Det samme gjelder i stor grad for folkeopplysningen.

Når du lager et program som vinkler ting vitenskapelig så bør man også kunne lest litt vitenskap. De rene vitenskapelig eksperimentene de laget selv er helt greie og på det rene, men det å bruke det som vitenskapelig alibi for resten er å forlede seerene. Da gir dem inntrykk av at de er mer seriøse enn de er i virkeligeheten. Jeg antar at dette er en traumatisert person som projiserer tingene sine ut, i likhet med mange medlemmer av foreningen skepsis. Alle har sine motivasoner med sine handlinger.

Hvordan man ser verden henger i stor grad sammen med ens egne opplevelser og forventninger basert på dette. Hvordan man velger å generalisere dette igjen gjør at man i stor grad kan nære hat og mistillit til grupper, konsepter og væremåter. Det ser du mellom alternativbransjen og skolemedisin (hvor jeg har sett på begge delene og velger det som fungerer basert på effekt etter en balansert vurdering av for og imot), mellom religioner og mellom grupper generelt. Du har garantert dine egne grunner for å sympatisere med programmet. Jeg har jobbet med mange nok mennesker til at jeg vet det har effekt, jeg har også vitenskapelig oppbacking, men slike ting ser ikke ut til å ha noen som helst effekt på hvordan enkelte ser ting. Som regel blir de skeptiske jeg behandler overbevist, men det er enkelte som har så rigide syn på ting (og har ofte blitt overtalt av andre til behandling mot sin egen vilje) at selv om jeg kan vise dem den fysiske forbedringen f.eks av at en hoftemuskel har løsnet p.g.a en nål jeg har satt i øret, så benekter de det fremdeles. Noen ganger trenger man å ta et oppgjør med seg selv og forstå sine egne syn og irrasjonalitet. De aller fleste er ubevisst dette, men når du ser på psykologi og filosofi som fag er det lettere å forstå det, og ting blir mye mer utfordrene og kompliserte, selv om de også blir klarere. Man har sjelden så mye bakkekontakt som når alle illusjonene brister, selv om egoet og holdningene får seg noen runder med seg selv, men uansett er man igjen "programmert" på en måte som selv gjør at man har sine sympatiser og antipatier igjennom ulike mekanismer. Det er vanskelig å robotifisere fullstendig akademisk seg når man tross alt er et menneske. Alle mennesker har en drøss med underbevisste motivasjoner som de ikke er i kontakt med, men mye av det folk gjør har relativt enkle forklaringsmekanismer.

Har ikke som mål å forsøke å omvende deg, men dette er i alle fall min mening basert på mine erfaringer og kilder. Man må selv jobbe med å få den kunnskapen, og når du får den må du igjen forholde deg til folk som benekter den. En hærlig runddans kalt livet :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Folk med positive energier, osv, kan nok ha effekter som ikke nødvendigvis kan dokumenteres vitenskapelig. Noen er sånn at de får problemer till å forsvinne og åpne nye perspektiv bare med sin tilstedeværelse og evne til å formidle fornemmelsen til andre av "muligheter og optimisme". Jeg tror det er en stor del av "pakken", ved alternative behandlinger sånn som healing, osv der noen bruker sine personlige egenskaper for å hjelpe andre.

http://www.huffingtonpost.com/2012/07/14/higgs-boson-god-particle-religion-science_n_1672741.html

Endret av festen
Lenke til kommentar

I henhold til energimedisin så kan du stoppe eleptiske anfall ved å knytte sammen Du og Ren meridianen som går i midten bak på kroppen og i front. Det er bare å holde f.eks langfingeren i navlen og den andre langfingeren mellom øyenbrynene. Da kobler du sammen disse banene rent energetisk, noe som kan stoppe et anfall.

Og hvordan vet man at det er et epileptisk anfall man stopper, og ikke et psykogent anfall? De er ofte vanskelige å skille fra utsiden, pasienten nekter selvfølgelig å få en psykiatrisk diagnose (hehe), og psykogene anfall responderer godt på mange epilepsimedisiner. Personer som har epilepsi kan selvfølgelig få psykogene anfall som alle andre. M.a.o. vet man ikke om det er et epileptisk anfall man har stoppet untatt hvis man har EEG på vedkommende der og da.

Hva alt dette har med elektrosjokkterapi er for meg dessuten en gåte.

Lenke til kommentar

Hadde du lest hele tråden mer inngående, hadde du sett dette innlegget som bragte epilepsi på banen:

Det fremkalles jo et epileptisk anfall, og i løpet av de to siste årene har jeg fått påvist epilepsi; jeg ser akkurat samme "bivirkning" etter et anfall med dårlig hukommelse. Det nevrologene sier, er at hjernen ødelegges litt og litt for hvert anfall og at det er derfor man bestrever å få en person anfallsfri. Det synes jeg er tankevekkende; at man i den ene enden bestrever å få noen anfallsfrie mens i andre enden fremprovoserer man anfall...

Beklager at jeg har forvillet tråden bort fra dens opprinnelige emne...

Lenke til kommentar

I stedet for å bruke tid på å forsøke å forstå hva denne brukeren vidor skriver vil jeg anbefale folk å se på programmet folkeopplysningen på nrk og da spesielt episode 3 som jeg linker direkte til her over.

Har sett tredje programmet nå som går mer spesifikt på akupunktur, og der har de moderert seg betraktelig og brukt mer vitenskapelige metoder og åpnet opp for at også skolemedisin har de samme virkningene, noe som er med på å balansere det hele, alikevel er den røde linjen i programmet å motbevise effekt som mange klinisk leverer og opplever hver eneste dag. Poengene hans er sannferdige nok i forhold til det materialet han har valgt å bruke, men igjen søker han etter å motbevise. I forhold til generaliteten i det han legger fram skulle man tro at folk ikke burde søke hjelp for problemene sine. Det er i alle fall mye værre enn å aktivt jobbe med helsen sin, og jeg håper ikke folk sitter igjen med det inntrykket. Har snakket med en del som har sett programet og jeg er redd for at dette gjør mer skade enn gagn fordi han gjør folk skeptiske til ting som fungerer i praksis, og der burde han være mer bevisst på hva han driver med.

Det eksperimenet de gjorde med loff er søkt fordi varme har en avslappende effekt på musklene og brukes terapeutisk i mange ulike behandlingstyper. Dette synes jeg var langt over streken for å komme med sine egne sleivete latinkunnskaper og for å latterliggjøre effektive behandlingsprinsipper for å sette behandling i et dårlig lys helt bevisst.

Jeg ser hele tiden at de diagnosemetodene jeg bruker gir gode behandlingsopplegg som gagner klientene. Spesielt muskelspenninger som folk har gått med i flere år kan jeg løsne sågar permanent med en ekelt behandling. Flere av disse har vært på sykehus, til naprapater, kiropraktikere og det meste, men det er den behandlingen jeg gir via auriculoterapi som har lengst virkning. For enkelte kan den bli permanent om man klarer å fjerne årsaken som skapte problemet i utgangspunktet, som f.eks synet, låsninger i fot, eller dårlig ergonomisk tilpasset arbeidsstilling eller f.eks mangel på muskulær bruk eller feilbruk. Det meste kan man gjøre noe med, men som regel ligger det psykologiske faktorer som trenger å komme fram i lyset.

Når jeg kan scanne over øret og fortelle hvor de har problemer uten at de har sagt noe så vil jeg si diagnosemetodene er ganske brukbare. Dette er bare en av flere metoder som tilsammen fungerer bra.

Har hatt personer jeg har funnet antydning til kreft i, og bare det at de kommer seg til skolemedisinsk diagnose kan være med på å redde liv.

Den skulderforbedringen Delvold fikk er høyst reell. I akupunktur har man distalpunkter som påvirker andre områder på kroppen og som bl.a. øker blodsirkulasjonen som hun var inne på. Dette er det enkelt å bevise ved å teste muskelspenning og å måle temperatur i området før og etter behandling. Dette kan alle til og med uten vitenskapelig utdannelse gjøre, men i programmet så er dette stemplet som placebo. Hvor vitenskapelig var det egentlig ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...