frankhaugen Skrevet 14. september 2012 Del Skrevet 14. september 2012 Jeg trenger et nytt digitalt videokamera da mitt forrige nettopp døde. Jeg skulle gjerne hatt et OK kamera som ikke komprimerer filmfilene og har 1080p oppløsning. noen som har noen anbefalinger?? takk for all hjelp! (setter stor pris på linker til nettbutikker) -frank Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 14. september 2012 Forfatter Del Skrevet 14. september 2012 Prisklasse? max 5000 -frank Lenke til kommentar
H_Treider Skrevet 14. september 2012 Del Skrevet 14. september 2012 (endret) Dette finnes ikke i den prisklassen, med mindre du firer på kravet om komprimering. EDIT: Det nærmeste du kommer blir kjøpe D600/800 og en ekstern opptager. De har nemlig rent signal ut på hdmi Endret 14. september 2012 av H_Treider Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 14. september 2012 Del Skrevet 14. september 2012 (endret) Uten komprimering? Er du klar over hvilke datamengder du snakker om nå? Jeg gjetter "nei". Maks 5000? Da er svaret på spørsmålet mitt over "veldig nei". Tror du kan komme veldig langt, som for den del nok også er det nærmeste du kommer, med en brukt Panasonic GH2 og bruke hacket firmware. Endret 14. september 2012 av Trondster Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 15. september 2012 Forfatter Del Skrevet 15. september 2012 Dette finnes ikke i den prisklassen, med mindre du firer på kravet om komprimering. EDIT: Det nærmeste du kommer blir kjøpe D600/800 og en ekstern opptager. De har nemlig rent signal ut på hdmi Uten komprimering? Er du klar over hvilke datamengder du snakker om nå? Jeg gjetter "nei". Maks 5000? Da er svaret på spørsmålet mitt over "veldig nei". Tror du kan komme veldig langt, som for den del nok også er det nærmeste du kommer, med en brukt Panasonic GH2 og bruke hacket firmware. Siden jeg ikke har peiling så kan det være "lossless" komprimering jeg ser etter. for det jeg har sett med kameraer som mitt nylig død Aiptek 720p er at det komprimerer ikke bare litt men VELDIG mye slik at ikke bare filene blir mindre men at man får et neste "fuzzy" bilde. (nå kan det være at det bare gjelder QuickTime-komprimering som Aiptek bruker). Så jeg ser altså etter et 1080p kamera til under 5000, hvor bildekvaliteten er bedre enn "vlogging-brukbart", takk! -frank Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå