Gå til innhold

Full-HD uten komprimering til en grei pris?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Uten komprimering? Er du klar over hvilke datamengder du snakker om nå? Jeg gjetter "nei".

Maks 5000? Da er svaret på spørsmålet mitt over "veldig nei".

Tror du kan komme veldig langt, som for den del nok også er det nærmeste du kommer, med en brukt Panasonic GH2 og bruke hacket firmware.

Endret av Trondster
Lenke til kommentar

Dette finnes ikke i den prisklassen, med mindre du firer på kravet om komprimering.

EDIT: Det nærmeste du kommer blir kjøpe D600/800 og en ekstern opptager. De har nemlig rent signal ut på hdmi

Uten komprimering? Er du klar over hvilke datamengder du snakker om nå? Jeg gjetter "nei".

Maks 5000? Da er svaret på spørsmålet mitt over "veldig nei".

Tror du kan komme veldig langt, som for den del nok også er det nærmeste du kommer, med en brukt Panasonic GH2 og bruke hacket firmware.

Siden jeg ikke har peiling så kan det være "lossless" komprimering jeg ser etter. for det jeg har sett med kameraer som mitt nylig død Aiptek 720p er at det komprimerer ikke bare litt men VELDIG mye slik at ikke bare filene blir mindre men at man får et neste "fuzzy" bilde. (nå kan det være at det bare gjelder QuickTime-komprimering som Aiptek bruker).

Så jeg ser altså etter et 1080p kamera til under 5000, hvor bildekvaliteten er bedre enn "vlogging-brukbart",

takk!

-frank

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...