lordhunts Skrevet 14. september 2012 Del Skrevet 14. september 2012 hei. jeg bygde ny pc igår og byggingen og innstalasjon av windows gikk så og si knirkefritt. men nå har jeg det problemet at når jeg velger "shut down" i windows går windows gjennom den vanlige avsluttningsprosessen og monitoren slår seg av. men alle viftene i pcen fortsetter og snurre og jeg kan fortsatt åpne blueray leseren. alt slår seg av når jeg trykker powerknappen fremme på kabinettet. når jeg så skulle se om alt slår seg av når jeg velger "restart" istedetfor surrer pcen enda i 10-20 sekunder etter at windows har slått seg av før den også slår seg av. men så når den skal starte seg opp igjen så starter alt i ca 5 sekunder før den slår seg av igjen. dette gjentar den i det uendelge mens tiden den er på varierer fra 5-20 sekunder. når den står i sin uendelige restart cycle lyser det også opp en haug med røde lamper på hovedkortet. henholdsvis en rett over skjermkortet. en ved siden av ram brikkene mine og en nedenfor prosessoren. en ting jeg har oppdaget at fikser dette problemet er når jeg trykker memOK knappen ved siden av rammen. da starter den opp og jeg får feilmeldingen "overclocking failed" jeg prøvde derfor og resette biosen men uten hell. delene mine er asus p8z77-v pro, intel i7 3770k, corsair dominator 2x4gb 1866mhz ram brikker, evga gtx 680 og jeg har windows home premium x64 lagret på en 64gb ssd. hvis du lurer på flere specs er det bare og spørre. det bør kanskje nevnes at dette er den første pcen jeg har bygget men jeg er rimelig sikker på at jeg har gjort alt rett. setter pris på alle svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå