balder Skrevet 14. september 2012 Del Skrevet 14. september 2012 Er det nokon som kan gi meg tips på kva harddisk eg kan kjøpe som er billig/rask og bra? Har ein WD 500 GB harddisk i dag og den virker veldig treg. Så får eg blåskjerm og eg føler at det er harddisken. Finnes det nokon testprogram for HD? Denne harddisken har stått i ein komplett pc som har 3 års garanti, men det er ikkje eg som har kjøpt det. Vil eg kunne bruke denne garantien på denne HD. Har ordrenr på komplett pcen. Lenke til kommentar
balder Skrevet 14. september 2012 Forfatter Del Skrevet 14. september 2012 Ein ting til. Viss det er montert Sata1 kabel og burde vere Sata2. Vil dette påvirke hastigheten til harddisken? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 14. september 2012 Del Skrevet 14. september 2012 Det bør være sata 3 Lenke til kommentar
balder Skrevet 14. september 2012 Forfatter Del Skrevet 14. september 2012 Men når hovekortet er kun kompatibel med sata2 Lenke til kommentar
Mathias-S Skrevet 14. september 2012 Del Skrevet 14. september 2012 Seagate Barracuda 1 TB. Både billig og rask. Gir mest for penga. Har SATA 3.0, men funker også fint med SATA 2.0. Med ordrenr på PC-en skal det gå fint å få tatt det på garantien. Bare å ringe Komplett og spørre. Men du vil miste alt som er på harddisken hvis det er noe galt på den og den må byttes. Lurt å ta en backup først. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 14. september 2012 Del Skrevet 14. september 2012 SATA kabel spiller ingen rolle, eneste gangen du kanskje vil merke forskjell på å bytte kabel er om det er feil på selve kabelen, det vil si at den er defekt. Det du er ute etter er hvilken som helst 1Tb harddisk som ikke er "Green", sistnevnte er bortkastet for å spare strøm om du ikke regner på 1000 disker totalt. Ellers så henter du svært lite ekstra ytelse fra en harddisk over første generasjon's SATA 1, hastigheten har nådd sitt maks for harddisker, det samme kan ikke sies for SSD'er dog. Lenke til kommentar
Cocunnutttas121 Skrevet 14. september 2012 Del Skrevet 14. september 2012 Dersom du tenker raid i fremtiden er det segate barracuda, som er lettest å sette sammen Lenke til kommentar
dbass Skrevet 15. september 2012 Del Skrevet 15. september 2012 For å teste din HDD kan du prøve Western Digital sitt WinDLG program. Eller Seagates Seatools. Enig med Vebb; http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=653050 Bruker selv 8 stk av 2TB versjonen, kjempedisker! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå