kilik Skrevet 17. september 2012 Del Skrevet 17. september 2012 Eksempel for Basic-pack med billigste i UK: 2128 kroner - 355 kroner (britisk moms) + 532 kroner (norsk moms) + 245 kroner (fortolling) = 2550 kroner. Omtrent det man kan forvente å betale på de billigste stedene i Norge. Og dette er best case scenario. Legg til frakt (må som regel betale for det på såpass store varer) eller at du ikke får trukket fra momsen (kan bli vanskelig med f.eks. Zavvi som opererer fra Kanaløyene og slipper unna moms på en del varer) og det er et tapsprosjekt. En annen ting er at elektronikk i starten kan ha en del barnesykdommer. Tenker spesielt på den avanserte kontrollen Wii U har. Er det noe feil med noe kjøpt i Norge er det bare å kontakte butikken og du har flere års reklamasjonsrett. Det er verre med noe du har kjøpt i utlandet. Det er verdt å betale noen ekstra hundrelapper for den tryggheten. Er du derimot på ferie i USA kan du plukke opp en for $299.99, kun 1711 kroner. Der er også spillene langt billigere, 342 kroner. Men da kan du igjen ikke kjøre spill kjøpt i Norge/Europa. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 17. september 2012 Del Skrevet 17. september 2012 Irriterer meg at Elkjøp ikke har oppdatert pris osv for Wii U. Leser jo at det er nesten utsolgt i Usa allerede for Premium utgaven på diverse spill butikker.... Lenke til kommentar
Are fra Moss Skrevet 18. september 2012 Forfatter Del Skrevet 18. september 2012 Nå begynner prisene til CDON å nærme seg engelske priser, bare 400 kroner til nå så... Basic Pack: 2799,- http://cdon.no/spill/nintendo_wii_u_basic-14354045 Premium Pack: 3199,- http://cdon.no/spill/nintendo_wii_u_premium-21353258 ZombiU Pack: 3499,- http://cdon.no/spill/nintendo_wii_u_-_zombi_u_bundle-21354066 Vet ikke hvordan du har regnet men en må legge til 23% i summen og ca 150kr i gebyr som posten skal ha. 25% og 250 i gebyr (varen overstiger 1000kr). Frakt er heller ikke tatt med i beregningen Ikke sant, det lønner seg ikke å importere med andre ord. Tror det er endel som ikke vet bedre som får endel dyre overraskelser Les innlegget mitt om igjen, så ser dere jeg fortalte hvordan jeg gjorde utregningen. Lenke til kommentar
BadFurDay Skrevet 18. september 2012 Del Skrevet 18. september 2012 3500 er på smertegrensen til hva jeg er villig til å gi for zombiUpacken Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 18. september 2012 Del Skrevet 18. september 2012 (endret) 3500 er på smertegrensen til hva jeg er villig til å gi for zombiUpacken Bare å kjøre på fra CDon da... Begriper forøvrig ikke hvorfor Zombie U koster så mye mer enn Premium version. følger jo med et spill i begge... Endret 18. september 2012 av Benbjo Lenke til kommentar
Are fra Moss Skrevet 18. september 2012 Forfatter Del Skrevet 18. september 2012 3500 er på smertegrensen til hva jeg er villig til å gi for zombiUpacken Bare å kjøre på fra CDon da... Begriper forøvrig ikke hvorfor Zombie U koster så mye mer enn Premium version. følger jo med et spill i begge... Begge pakkene har ett spill, men ZombiU-pakken har også en Pro Controller. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 18. september 2012 Del Skrevet 18. september 2012 Aha. Litt usikker på om jeg skal ha Wii U ved launch uansett. Har knapt spilt Wii bortsett fra Zelda og Mario. Multiplatform kjøres på Xbox Lenke til kommentar
SirKratoS Skrevet 18. september 2012 Del Skrevet 18. september 2012 Da var ZombiU utgaven bestilt på cdon, greit å sikre seg en tidlig. Så får vi se om Elkjøp smeller til med en bedre pris, for da avbestiller jeg ordren på cdon. Det er nok ZombiU utgaven som gir mest verdi her ja, så sant at denne Pro Controlleren faktisk følger med. Skal være sikker på at denne følger med før cdon sender til meg. Kjenner det gribler i magen å starte på neste generasjon allerede i år Lenke til kommentar
BadFurDay Skrevet 18. september 2012 Del Skrevet 18. september 2012 Bare å kjøre på fra CDon da... Begriper forøvrig ikke hvorfor Zombie U koster så mye mer enn Premium version. følger jo med et spill i begge... Venter heller til Elkjøp og de andre butikkene kommer med sine priser. Er ikke så altfor glad i cdon... 1 Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 18. september 2012 Del Skrevet 18. september 2012 Da har Komplett oppdatert litt også. Wii U Basic 2990,- Wii U Premium 3490,- Kilde Lenke til kommentar
BadFurDay Skrevet 18. september 2012 Del Skrevet 18. september 2012 Elkjøp har ikke oppdatert prisene enda, men slippdatoen og sendedatoen er i det minste oppdatert. Lenke til kommentar
firberblad Skrevet 18. september 2012 Del Skrevet 18. september 2012 Da var premium bestilt fra cdon. Lenke til kommentar
BadFurDay Skrevet 18. september 2012 Del Skrevet 18. september 2012 Betaler man med en gang når det bestilles fra cdon, eller blir det trukket når varen sendes? Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 18. september 2012 Del Skrevet 18. september 2012 Dere som bestiller ifra Cdon, bare ha i bakhode at prisen kan justeres opp eller ned og prisen som står nå er ikke fastslått enda. Cdon skriver: "Pris, bilde, produkttekst og releasedato er ikke endelige, og kan forandres." Bare slik at en er obs på at prisen kan øke eller synke litt. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 21. september 2012 Del Skrevet 21. september 2012 Elkjøp har satt basic utgaven til 2799kr nå, nettsiden deres er helt på tryne idag så kommer ikke på selve maskinen. Satse på dem får oppdatert resten av Wii U assortementet snart. Lenke til kommentar
Mr. Pants Skrevet 21. september 2012 Del Skrevet 21. september 2012 Nå begynner det å ligne noe. Dersom prisen på Pro-utgaven sniker seg under 3000kr hos en eller annen forhandler så kan det bli vanskelig å stå imot fristelsen. Lenke til kommentar
Bruker-104685 Skrevet 21. september 2012 Del Skrevet 21. september 2012 (endret) Tok "Hardcore" utgaven med ZombiU til 3560kr jeg, enkelt verdt det Men viss Elkjøp har 3000kr for Pro tar jeg å avbestiller hos cdon.no Endret 21. september 2012 av iToMaN Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 21. september 2012 Del Skrevet 21. september 2012 (endret) Elkjøp skal oppdatere Wii U på nettsiden deres i morra. Endret 21. september 2012 av _LarZen_ Lenke til kommentar
BadFurDay Skrevet 21. september 2012 Del Skrevet 21. september 2012 Satser på en god pris på zombiu utgaven! Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 21. september 2012 Del Skrevet 21. september 2012 Ser ut som 2799kr for basic på elkjøp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå