paithlezz Skrevet 13. september 2012 Del Skrevet 13. september 2012 Heisann Har eid både ps1 og ps2 men aldri ps3. Mye grunnet jeg begynte med pc gaming og aldri følte at ps3 hadde noen spill verdt å kjøpe ps3 for. Fikk lyst å kjøpe fifa og nhl 13 så tenkte å gå til innkjøp nå, 6 år etter release. Ps3 slim 320gb fra dustinhome for 1600kr, evt finne en brukt. Uansett. Kan jeg bare spille ps1 spill på ps3 slim? Fungerer ikke ps2 spill der? Ser ofte at folk på youtube kommenterer at man bare kan laste dem ned fra ps store, men koster ikke det endel? Følger det med en, eller to kontrollere? Har forstått at når man har kjøpt et ps3 spill kan man lagre det på harddisken slik at man slipper cd, eller bare spille det direkte av cd. Hvordan blir det å kjøpe brukt spill? Er det cd key? Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 13. september 2012 Del Skrevet 13. september 2012 PS3 kan ikke spille av verken PS1 eller PS2 CD'er. Disse spillene må du betale en liten sum for på Playstation Store! Det følger med én kontroller i PS3--pakken. Kjøp med en ekstra! Du kan velge å overføre spillfilen på harddisken til spilleren for å slippe å bruke CD'en! Det er ingen CD-key, men savegames låses ofte opp mot PS-brukeren din! Lenke til kommentar
paithlezz Skrevet 13. september 2012 Forfatter Del Skrevet 13. september 2012 PS3 kan ikke spille av verken PS1 eller PS2 CD'er. Disse spillene må du betale en liten sum for på Playstation Store! Det følger med én kontroller i PS3--pakken. Kjøp med en ekstra! Du kan velge å overføre spillfilen på harddisken til spilleren for å slippe å bruke CD'en! Det er ingen CD-key, men savegames låses ofte opp mot PS-brukeren din! Serriøst, kan ikke ps3 slim spille av ps1 spill fra cd? Er det en slags hack eller jailbreak som må til da? Hva ligger f.eks crash bandicoot spillene i pris på psn? Lenke til kommentar
Zimmerh Skrevet 14. september 2012 Del Skrevet 14. september 2012 det var det på de første ps3ene de berømte 60gb ps3ene men sony mente det ble for dyrt å ha maskinvaren pga ekstra hardware og at økonomene sikkert mente at færre vill kjøpe spill da de kunne spille ps1 og2 istedetfor ps3. Lenke til kommentar
John Fredrik Skrevet 14. september 2012 Del Skrevet 14. september 2012 Alle PS3 modellene kan spille PS1 spill på Disk har selv 6-7 titler fysisk som spiller helt fint på min 320 GB PS3 Slim. De kan dog ikke spille fysiske PS2 spill det er kun 60 GB PS3 fat som kan det Lenke til kommentar
g.i.r.l. Skrevet 14. september 2012 Del Skrevet 14. september 2012 Alle PS3 maskiner kan spille PS1 spill fra disk, men bare de første maskinene med 60gb hardisk, kan spille av PS2 spill. PS3 spill har ikke CD-nøkler for enspiller-delen, men flere og flere utgivere legger inn en kode for onlinespilling, som du må kjøpe på nytt hvis denne koden er brukt opp av en annen bruker. Så vidt jeg husker kan du ikke installere hele spillet på harddisken, men de fleste spill krever en delvis installasjon, for at spillet skal kjøre lettere. Men ta dette med en klype salt, da jeg faktisk aldri har prøvd å installere hele spill. Jeg vet bare at ID-software ikke fikk lov til å installere hele RAGE på hardisken, fordi Sony hadde satt en sperre på 6gb (eller noe slikt). 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412 Skrevet 23. september 2012 Del Skrevet 23. september 2012 Den første versjonen som ble utgitt med 60 GB HDD hadde delvis innebyggd PS2 emulator. Produksjonen av den forsvant tidlig så kun de første som var ute og kjøpte PS3 da den kom ut har tilgang til PS2 spill samt. PS1 (noe som alle PS3'er har). Les her her hvis du vil vite mer om de ulike PS3 utgavene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå