blinc Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 Det treigeste her er vel neocortex .... Lenke til kommentar
Xp3ri3nZ Skrevet 14. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2012 Takk får det nå fikk eg upgradet firmwaren slik ble reslutatene etter på Eg er forsatt veldig frustrert! arrrg Hei Xp3ri3nZ. Er ikke helt sikker på hvorfor du er frustrert. Er det pga resultatene i testen, eller føles maskinen din veldig treig? Hexus.net har testet Kingston V+200 SSD`n med dette resultatet i crystal disk mark: Merk at dette er en ren disk uten noe data skrevet til på forhånd,ergo:maks av hva du kan forvente av hastighet. Ser av testen din at du har fyllt disken til 77% av kapasiteten. SSD`n må dermed flytte rundt på data og slette data før den skriver, og dette tar naturligvis litt tid. Hvorfor lesehastigheten har gått ned etter at du oppdaterte firmware vet jeg ikke men antar det kan være tilfeldig. Konklusjon: Er du frustrert pga tallene i testen : Les nøye hva arni90 har skrevet! Er du frustrert pga at maskinen føles treig : På tide å oppgradere! Har testet terorien din, og kun installert det absolutt nødvendige på c:\ 120gig og sitter med 62gig ledig i forhold til 4-10 gig ledig før. Har akkurat samme hastigheten så det har ikke noe å si. Lenke til kommentar
dbass Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 Slettet hibernate og justert pagefile? Enablet trim på nytt? Enablet caching til disk? Disabled indexing? Satt power mode på disk til Disabled? etc etc etc. - Å få en SSD til å yte best er som regel en kunst, litt sånn som overklokking. De aller fleste merker at maskinen blir raskere. Noen få, som deg og meg klager på at den ikke yter likt som nettaviser og andre HW-testeree får. Til posten rett ovenfor; Det gjelder når disken er 100% tom, og man faktisk har et chipset og SATA-kontroller som takler dataen. Har du forresten installert riktige drivere til chipset og SATA-kontroller? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 (endret) kjør programmet atto. Dette programmet bruker komprimerbar data. Noe som denne siden liker. Du har kjørt CDM med ikke komprimerbar data, noe som denne ssden takler dårlig pga usynkronisert nand. I tillegg bruker du Amd chipset som ikkje er helt på høyde med sata ytelsen på intel chipset. Etter det jeg kan huske er hastighetene nesten riktige ved bruk av ikke komprimerbar data. Les tester av samme ssd på. Strømsparing av og installering av chipsetdrivere ville jeg tro gjør susen for 4k ytelsen. Sekvensielle les og skriveytelsen er det ikkje noe å gjøre med. Ssden er ikkje bedre. Som Arni 90 sa, så er ikkje Kingston SSDNow V+200 noe særlig raske SSD. Dette er en budsjett ssd, og ytelsen og prisen er deretter (biligste plass 626,-kr) Neste gang kjøper du nok en litt dyrere ssd med topp ytelse F,eks en samsung, crucial eller plextor ssd.. Kingston SSDNow V+200 på intel chipset: http://fx.itpro.no/scr/vp200atto.jpg Endret 14. oktober 2012 av Nizzen Lenke til kommentar
Xp3ri3nZ Skrevet 14. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2012 (endret) kjør programmet atto. Dette programmet bruker komprimerbar data. Noe som denne siden liker. Du har kjørt CDM med ikke komprimerbar data, noe som denne ssden takler dårlig pga usynkronisert nand. I tillegg bruker du Amd chipset som ikkje er helt på høyde med sata ytelsen på intel chipset. Etter det jeg kan huske er hastighetene nesten riktige ved bruk av ikke komprimerbar data. Les tester av samme ssd på. Strømsparing av og installering av chipsetdrivere ville jeg tro gjør susen for 4k ytelsen. Sekvensielle les og skriveytelsen er det ikkje noe å gjøre med. Ssden er ikkje bedre. Som Arni 90 sa, så er ikkje Kingston SSDNow V+200 noe særlig raske SSD. Dette er en budsjett ssd, og ytelsen og prisen er deretter (biligste plass 626,-kr) Neste gang kjøper du nok en litt dyrere ssd med topp ytelse F,eks en samsung, crucial eller plextor ssd.. Kingston SSDNow V+200 på intel chipset: http://fx.itpro.no/scr/vp200atto.jpg Ok testet ATT programmet fikk jo veldig bra score der, som regel nå eg kjører disse testene pleier eg ikke ha noen programmer oppe eller noe, men nå spillte eg Batttlefield 3 og hadde masse faner oppe. Her kan dere se hva resultate ble Dette var den første SDDen eg kjøpte gjorde ikke noe research som eg pleier nå eg kjøper deler til pcen. Ga 1500,- Spenn på Clas Olsen får driten April! Fy faen jaja får håpe eg lærer. Eg Takker får alle svar eg har fått, har lært mye av denne tråden når det gjelder SDD. Har 3 andre program som hviser den skriver 100mb men men. Den er vell god til å skrive små file men ikke store. Endret 14. oktober 2012 av Xp3ri3nZ Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 Selve fordelen med SSDer er jo nettopp det at de er uendelig mye raskere enn snurredisker på å behandle små filer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå