Xp3ri3nZ Skrevet 13. september 2012 Del Skrevet 13. september 2012 Kan noen forklare meg hvorfor SDD er så treg? Og hva eg evt kan gjøre. Kjøpte den på clas olson får halvt år siden. Legger ved bilder, setter stor pris på alle svar. Mvh Frustrert SDD eiger. Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 13. september 2012 Del Skrevet 13. september 2012 Hvilken SSD er det og hvilken hovedkort har du? Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 13. september 2012 Del Skrevet 13. september 2012 Fordi den er nesten full Lenke til kommentar
Xp3ri3nZ Skrevet 13. september 2012 Forfatter Del Skrevet 13. september 2012 Nei det er ikke får den er full slettet 36 gig kjørte testen på ny Lenke til kommentar
007CD Skrevet 14. september 2012 Del Skrevet 14. september 2012 Aller viktigste å få svar på er hvilket hovedkort og hvilke SATA porter du har koblet den til, og selvsagt, har du skrudd på AHCI modus. Enkelte hovedkort vil gamle SATA 3 Gbit banke livskiten av SATA 6 Gbit portene på hovedkortet ditt for eksempel, og velger du feil er du ute og kjører. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 14. september 2012 Del Skrevet 14. september 2012 Nei det er ikke får den er full slettet 36 gig kjørte testen på ny Hvis du slettet og rett etterpå kjørte testen, så har ikke TRIM fått kjørt og du vil få "brukt" ytelsen til disken. Lenke til kommentar
Xp3ri3nZ Skrevet 16. september 2012 Forfatter Del Skrevet 16. september 2012 Nå har eg plenti ledig plass har formatert installert windows 8 forsatt treg. Kan eg klage til produsenten ? Kingston får nå eg kjøpte den stod det 480 Read og 480 Write ca. Pluss eg har nettopp byttet hovedkort til Gigabyte GA-970A-UD3, Socket-AM3+ Lenke til kommentar
Xp3ri3nZ Skrevet 17. september 2012 Forfatter Del Skrevet 17. september 2012 Noen som kan gi meg noen råd=? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 17. september 2012 Del Skrevet 17. september 2012 (endret) http://www.techspot....-ssd/page7.html Kingston SSDNow V+200 er ikke en særlig rask SSD, og du vil kun få markedsførte verdier i programmer som ikke bruker ukomprimerbare data (ATTO for eksempel.) Endret 17. september 2012 av arni90 Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 17. september 2012 Del Skrevet 17. september 2012 Du må trimme disken.. Lenke til kommentar
Xp3ri3nZ Skrevet 17. september 2012 Forfatter Del Skrevet 17. september 2012 Du må trimme disken.. Hvordan gjør eg det da? Lenke til kommentar
dbass Skrevet 17. september 2012 Del Skrevet 17. september 2012 (endret) For å skru på trim: åpne CMD med administratorrettigheter (høyrekill og "run as administrator") skriv kommandoen uten bunnyears: "fsutil behavior set disabledeletenotify 0" Hvis du ikke bruker hibernate/dvale kan dette skrus av samtidig og spare deg for like mye RAM du har ved hjelp av denne kommandoen: "powercfg -h off" Verifiser at SATA mode står i AHCI (ikke endre hvis det ikke gjør det, da må registeret i windows endres FØRST) Disable disk spindown i windows: kontrollpanel &--#62; Maskinvare og lyd &--#62; strømalternativer &--#62; endre planinstillinger &--#62; endre avansert strøminnstillinger &--#62; sett "slå av harddisk etter" til 0 minutter. Added: Gjerne la maskinen stå på over natten etter dette hvis AHCI er enabled i BIOS, da Trim (og evt. Garbage Collection) får kjørt seg. Endret 17. september 2012 av dbass Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 17. september 2012 Del Skrevet 17. september 2012 (endret) Du må trimme disken.. Hvordan gjør eg det da? La maskinen stå idle en time eller to, så skal Windows ha fikset nok TRIM for et par GB med benchmarking. Uansett er problemet at du forventer å få markedsført ytelse i CrystalDiskmark, test med ATTO istedet. Sandforce-baserte SSDer bruker komprimering i sanntid for å øke ytelsen, om innholdet som skrives eller leses ikke kan komprimeres (CrystalDiskMark bruker 100% ukomprimerbare data når den tester) vil ytelsen falle drastisk under markedsførte spesifikasjoner. Det finnes Sandforce-baserte SSDer som takler komprimerte data en del bedre, disse bruker synkron NAND mot din V+200 som bruker asynkron NAND, slike SSDer er blant annet Intel 520, Vertex 3, Force GT og HyperX SSD. Endret 17. september 2012 av arni90 1 Lenke til kommentar
Xp3ri3nZ Skrevet 17. september 2012 Forfatter Del Skrevet 17. september 2012 Fant ut selv var det var, det er en kritisk feil i firmwaren som må oppdateres, eg må brenne ut en boot dvd\cd fra en image fil eg lastet ned fra kingston og så sletter den alt på sdd disken og oppdatere firmwaren. Kjipt eg nettopp formaterte og har windows på c: . Litt i tvil om det gjelder min siden dei talla ikke står som på ilustrasjonen her er et bilde eg tok av min kanskje dere ser det. Vi har oppdaget et teknisk problem med vår SSDNow SV200S3 stasjoner knyttet til intermitterende sekvensiell skrive forsinkelser. Denne firmware-oppdateringen vil gjenopprette SSD er sekvensiell skrivehastighet og forbedre tilfeldig lese og skrive ytelse. -------- ADVARSEL - Denne firmware-oppdateringen vil slette alle data på SSD din -- Lenke til kommentar
007CD Skrevet 18. september 2012 Del Skrevet 18. september 2012 Årsaken til at du ikke får de tallene der til å stemme er ikke så veldig rart, for du har listet feil SSD og den firmwaren der vil ikke funke til din. Arni90 har rett angående benchmark tallene, men er mulig du kan oppdatere firmware uansett nå når du ser på det: http://www.kingston.com/us/support/technical/downloads?product=SVP200S3&filename=SVP200_503fw_win Lenke til kommentar
Xp3ri3nZ Skrevet 18. september 2012 Forfatter Del Skrevet 18. september 2012 Takk får det nå fikk eg upgradet firmwaren slik ble reslutatene etter på Eg er forsatt veldig frustrert! arrrg Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 18. september 2012 Del Skrevet 18. september 2012 Eg er forsatt veldig frustrert! arrrg Jeg begynner også å bli litt frustrert når du overser hva jeg skriver. Lenke til kommentar
Lemie Skrevet 18. september 2012 Del Skrevet 18. september 2012 Takk får det nå fikk eg upgradet firmwaren slik ble reslutatene etter på Eg er forsatt veldig frustrert! arrrg Hei Xp3ri3nZ. Er ikke helt sikker på hvorfor du er frustrert. Er det pga resultatene i testen, eller føles maskinen din veldig treig? Hexus.net har testet Kingston V+200 SSD`n med dette resultatet i crystal disk mark: Merk at dette er en ren disk uten noe data skrevet til på forhånd,ergo:maks av hva du kan forvente av hastighet. Ser av testen din at du har fyllt disken til 77% av kapasiteten. SSD`n må dermed flytte rundt på data og slette data før den skriver, og dette tar naturligvis litt tid. Hvorfor lesehastigheten har gått ned etter at du oppdaterte firmware vet jeg ikke men antar det kan være tilfeldig. Konklusjon: Er du frustrert pga tallene i testen : Les nøye hva arni90 har skrevet! Er du frustrert pga at maskinen føles treig : På tide å oppgradere! Lenke til kommentar
Xp3ri3nZ Skrevet 11. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2012 Kan du forklare meg litt nærmere hvordan eg aktivere trimingen? Er det i CMD? Eller i kontrollpanelet? Lenke til kommentar
dbass Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 Kan du forklare meg litt nærmere hvordan eg aktivere trimingen? Er det i CMD? Eller i kontrollpanelet? For å skru på trim: åpne CMD med administratorrettigheter (høyrekill og "run as administrator") skriv kommandoen uten bunnyears: "fsutil behavior set disabledeletenotify 0" Verifiser at SATA mode står i AHCI (ikke endre hvis det ikke gjør det, da må registeret i windows endres FØRST) Xp3ri3nZ, det gjelder å lese alle innleggene som er lagt inn her. Det står allerede beskrevet i posten jeg quoter fra meg selv. Det skal heller ikke mye googleing til for å finne ganske solide svar. Det er i CMD, det må åpnes med administrasjonsrettigheter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå