Gå til innhold

PHP og FoxServ

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har installert det, ja.. Og ja det gikk greit (tror jeg) :p Menne hva skal jeg gjøre nå? Har sett litt om etter tutorial, men håpet å få en litt enkel forklaring her. Skal jo bli webside etterhvert.. Selve programmering skal jeg klare å lære meg.. Men hvem, hva, hvor, hvordan ?! hehe..

Lenke til kommentar

Så vidt jeg forstår skal han installere en server med PHP på sin egen maskin.. Skal du ha server slik at folk kan gå inn på sidene dine utenfra, eller bare sånn at du kan se resultatet av php dokumenter på din egen maskin?

Hvis sistnevnte; vil anbefale MS IIS server. JEg har 0 erfaring med foxserv, men IIS er fryktelig enkelt :yes:

Kan quote installasjonsveiledning til PHP og IIS fra en bok jeg har hvis du trenger det :)

Lenke til kommentar

Jeg skal kunne se resultatet på min egen maskin iallfall, ja.. Skal legge det ut på web senere.. Foreløpig så er det ett litt mer "lærings-prosjekt" :)

Men jeg aner ikke hvor eller hvordan jeg skal programmere eller kunne se det jeg programmerer..

Takk for hjelpen :-)

Lenke til kommentar

1: Etter du har installert FoxServ starter du programmet. Så legger du filene dinei C:/foxserv/www/ (Eller hvor den mappen ligger).

Filene MÅ slutte på .php og for å se filene dine bruker du addressen: http://localhost/filnavn.php

For å kunne PHP er det et MUST at du kan iallefall en del HTML og den sort. Kan du dette gjør du følgende:

I body-en skriver du:

&?php

print ("Hello");

+&

bare at & bytter du ut med det tag-symbolet. Det fungerer nemlig ikke her på tastaturet. Knappen er fucket. skjer ingenting når jeg trykker den inn.

Så kan du prøve å søke deg frem i Google på PHP. finner massevis..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...