Gå til innhold

Hvilken er best av Dell Inspiron 8600 og Acer TravelMate 803

Chris73

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg bærbar pc, hovedsakelig til jobb-bruk og har kommet frem til en short-list på to pc'er:

Dell Inspiron 8600:

Intel Pentium M - 1,5 GHz

1024MB DDR RAM/333MHz (2x512MB)

15,4" TFT WUXGA(1680*1050),

60GB

DVD+RW

128MB DDR NVIDIA® GeForceFX™ Go5650

og

Acer TravelMate 803LCi:

Intel Pentium M - 1,6 GHz

1024MB DDR RAM (2x512MB)

15" SXGA+ TFT Display

ATI Mobility RADEON 9000 - 64MB

60GB

(+ 40GB harddisk som kan benyttes i swap-bay)

Har valgt en oppgradert versjon av TravelMate med mer minne og større harddisk ( får da med den på 40GB -som opprinnelig står i)

Prismessig så er Acer litt dyrere ( ca. 28000 med moms) enn Dell pc'en (ca. 26.000).

Er det noen som har erfaring med de to pc'ene som kan komme med råd?

Utgjør forskjellen på 1,5 og 1,6 GB prosessor mye? (DVD-brenner er ikke så viktig faktor for meg)

Jeg skal stort sett jobbe med tunge applikasjoner (databaser + utvikling) + noe grafikk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var da veldig til en pris du hadde kommet frem til på den Dell'n.

Et tips (VIKTIG!):

Velg et høyere grunnsystem fra ANBEFALTE SYSTEMER hos Dell, sparer en del da. Min inspirion 8600 kom på 17600,- med frakt for samme som du har valgt men med 512mb minne (2x256mb).

Og trenger du 3 års henteservice?

Sjekk det før du bestemmer deg.

Lenke til kommentar

Takk for tips,

Når det gjelder 3års henteservice: er det noen som vet hva slags garantier/service som gjelder utover et år dersom man ikke velger denne?

Jeg skal bruke denne pc i jobbsammenheng, så det er litt kritisk at jeg har tilgang til support dersom pc'n skulle trenge det (type -hardware feil)

En annen ting : Er det noen som har erfaring med skjermene på Inspiron 8600, som kan si noe om hvilke formater egner seg best ( 1900x1200, 1680x1050, etc) - Blir fontene alt for små når man velger høyest oppløsning - Er det mulig å jobbe en hel dag på denne oppløsningen ? Er det slik at fontene strekker seg ved mindre oppløsninger ?

Har ikke fått mulighet til å prøve denne selv så jeg er litt nysgjerrig.

Og en ting til: Er det stor forskjell på 5400 og 7200 disker ( nok til å ønske å bytte dette ut )?

Takk for alle svar

PS! Ang. IBM - Dette er sikkert en minst like bra pc som de jeg har nevnt, men jeg synes ikke den ser noe bra ut (- beklager IBM) - Så inntill IBM gjør noe med designen sin så blir ikke den mitt valg (Dette er min subjektive mening - Ja, greit så går jeg også etter det yttre - selv om de sier det er det indre som teller)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...