Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

HJEEELP, impulsive ideer :)

Anbefalte innlegg

Jeg lurer litt på noe, jeg fikk plutselig en idee om å male mønster på kjøkkenveggene mine også har jeg stående en Lady veggmaling ,vannbassert maling... kan jeg bruke den på kjøkkenet?

-veggene er mur og en vegg er laminat på.. (ÆSJ...) ikke pent :p

Er det forresten også mulig å bruke akrylmaling :S? står på tuben at den kan brukes på vegger, men jeg stiller meg veldig tvildene til det :S

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er enormt mange Lady-malinger, http://lady.jotun.no/produkter

men dersom din vannbaserte veggmaling er Lady Vegg 10, så er den akrylbasert, og bør gå godt sammen med med akryl kunstnerfarge på tube, hvis det er det du har tenkt å male mønster med.

Lady Vegg 10 er kanskje ikke Jotuns første anbefaling verken for kjøkken eller mur. Lady Easy Clean eller avløseren Lady Wonderwall er mer vaskbar (kjekt på kjøkken, i alle fall der det kan bli matsøl på veggene) men bør kunne sitte brukbart på tidligere malte murvegger hvis du fjerner alt løst og vasker (avfetter) godt med salmiakk.

Laminaten, er det noe plastgreier? Den er i såfall litt vanskeligere å få ting til hefte på. Men skur den med stålull, skurepulver eller tilogmed fint sandpapir for å matte den ned, vask/avfett grundig, og aller helst spander et strøk heftgrunning hvis dette er noe som skal vare, så blir det neppe verre enn i dag av å males med Lady,

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...