Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trenger litt hjelp her...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
eller bare kjøpe en hvilken som helst switch el hub med en uplink port..

Kan vel lønne seg og sjekke opp kontrakten for å sjekke lovligheten ettersom de faktisk selger dette som et produkt. Uansett hvis du kjøper en bredbandsruter med NAT'ing vil de ikke kunne se at du har flere PC'er bak bredbandsrutern.

Lenke til kommentar

Jeg har bredbånd fra telenor avidi og deler dette igjennom en switch.... har aldri hatt noen probleemer med dette... uansett mener jeg at du burde kunne gjøre som du vil.. du har jo betal tfor en linje og om du deler den på en eller 10 pcer burde du kunne bestemme selv... du har jo bare den linja du har betalt for uansett.. og det er ditt produkt som du betaler for derfor burde du egentlig kunne gjøre som du vil..

Lenke til kommentar
Jeg har bredbånd fra telenor avidi og deler dette igjennom en switch.... har aldri hatt noen probleemer med dette... uansett mener jeg at du burde kunne gjøre som du vil.. du har jo betal tfor en linje og om du deler den på en eller 10 pcer burde du kunne bestemme selv... du har jo bare den linja du har betalt for uansett.. og det er ditt produkt som du betaler for derfor burde du egentlig kunne gjøre som du vil..

 

Greit nok at du kan gjøre hva du vil, men du betaler bare for EN ip-adresse.... og med en switch får du EN for HVER pc du har tilkoblet.

 

O

Lenke til kommentar

Greit nok at du kan gjøre hva du vil, men du betaler bare for EN ip-adresse.... og med en switch får du EN for HVER pc du har tilkoblet.

 

Hvor mange interne ip adresser et nettverk har har da ingen ISP noe med. Man får jo bare en ip adresse ut mot internet.

 

Nei, ikke hvis man bruker en switch opp mot kabelmodemet, da forsøker man å hente en "ekstern" ip for hver maskin man har tilknyttet switchen. Bruker man en router (og NAT) får man derimot bare en ip mot internett.

 

O

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...