kvantefysikk Skrevet 13. september 2012 Del Skrevet 13. september 2012 (endret) Hei! Jeg fikk nylig konstatert at jeg har hatt blodpropp i beinet. Jeg kan derfor ikke lenger ta Loette, men må bytte til Cerazette. Noen som har erfaringer med dette? Tenker på vektøkning, bivirkninger og lignende. Takk for svar Endret 13. september 2012 av kvantefysikk Lenke til kommentar
Mer0vingian Skrevet 14. september 2012 Del Skrevet 14. september 2012 (endret) Hei! Det var synd å høre. Har ingen brukserfaring men kan gi deg informasjon. Det er funnet ut at p-piller med lavt innhold av østrogen gir mindre risiko for blodpropp. virkestoffet i Cerazette er desogestrel, som er et progestin og er et hormon som har lik virkning som progesteron. Cerazette inneholder ikke etinyløstradiol (østrogen (derivat)) som mange kombinasjons p-piller gjør (Blant annet loette). Studier viser at uregelmessig menstruasjon ikke er en uvanlig bivirkning. Det er normalt at problemet blir minsket når man har gått på pillen en stund. Etter 11-13 måneders bruk er bivirkningen ofte betydelig redusert. Når det gjelder vektøkning så viser det seg at karbohydratmetabolismen blir påvirket i ubetydelig grad, men ifølge felleskatalogen så viser undersøkelser at vektøkning kan være en bivirkning. Bivirkninger og bivirkningsgrad er individuelt. Du får lese de vanligste på felleskatalogen. Det er uansett veldig liten sannsynlighet for at noe farlig kan skje. Ta opp problemer med legen din eventuelt. NB. Jeg er verken utdannet eller under utdanning i fag som er relevant til emnet av generell verdi. Lykke til med helsen og kvantefysikken Endret 14. september 2012 av Mer0vingian 1 Lenke til kommentar
kvantefysikk Skrevet 14. september 2012 Forfatter Del Skrevet 14. september 2012 Det var veldig informativt, takk for godt svar! :-) Interessant å se hvordan de fungerer, jeg satser på at det går greit! Lenke til kommentar
Spirulina Skrevet 22. september 2012 Del Skrevet 22. september 2012 Cerazette funker genialt. Gått på de i mange år. Byttet fra trionetta fordi trionetta la jeg på me av. Ingen vektøkning av Cerazette ;-) den er kjent som p-pilla som ikke gir vektøkning! :-D Lenke til kommentar
Imsdaldrikker Skrevet 23. september 2012 Del Skrevet 23. september 2012 Merker ikke noe spesielle bivirkninger annet enn jeg kan være opp og ned med humøret, men kanskje det er bare personligheten min som er slik(?) Den lille ulempen med Cerazette er at du ikke vet når mensen kommer, den kan være borte en eller to måneder, og brått kommer to-tre ganger i en måned. Ellers har jeg heller ikke merket noe store forskjeller med å ta cerazette eller ikke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå