Gå til innhold

Dårlig batteriinformasjon hos multicom


Anbefalte innlegg

Hei.

 

I dag mottok pakken som jeg hadde bestilt fra multicom. Bestilte meg batteri til mitt Nikon D700, altså EN-EL3e. Jeg var sikker på at det var originalt batteri, ettersom det stod "Nikon batteri EN-EL3e", og kunne ikke finne noe annet batterinavn, som f.eks Hänel. Det var også et Nikon batteri som var avbildet.

 

Da jeg åpnet pakken i stad ble jeg utrolig skuffet. Det var ikke et Nikon batteri, men Hänel. Jeg gikk inn på multicom igjen for å sjekke om de hadde oppgitt at det var et Hänel-batteri, og der står det "EN-EL3e Rechargeable Li-ion Battery (repl.)" Repl betyr kanskje at det ikke er originalt? Men da skjønner jeg ikke hvorfor dem har et Nikon batteri avbildet, og ikke skriver noe batterimerke ellers.

 

Jeg har ikke lyst til å ha batteriet, men det er kjedelig å måtte sende det inn igjen også. Tenkte kanskje at dem kunne stå for frakta, etter som dette var dårlig informert? Eller så er vel kanskje det meste min feil, som ikke tenkte over "repl" før i ettertid. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre nå...

 

EDIT:

Glemte å legge til link:

http://www.multicom.no/batteri-EN-EL3e-NIKON/cat-p/c/p933504

Endret av cen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, den hadde jeg ikke akseptert, det at det står replacement på engelsk, spesielt hvis det på toppen av alt er en forkortelse er ikke din feil, de har opplysningsplikt og skal beskrive varen korrekt. Kunne like gjerne stått beskrevet på hindu siden ikke alle kan engelsk og forstår betydningen av de fire bokstavene.

 

jeg ville sendt en mail til dem og hevet kjøpet på den bakgrunnen, da skal de sende deg en returseddel og det skal ha fulgt med et angrefrist-skjema, dette skal ikke koste et øre utenom en tur på posten, er de seriøse skal dette gå greit. Prøver dem seg med noe sånt som at de er en utenlands nettbutikk så er det bare tull og tøys sålenge de bruker Norsk språk henfaller de under Norsk lovverk.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Du har bestilt et originalt Nikon batteri, både ut fra tekst, pris, bilde og beskrivelse, så da er det et originalt batteri du skal få. Jeg aner ikke hva "repl." betyr, og de kan ikke vinne en sak på noe som ingen forstår hva betyr.

 

Det kan her virke som de har sendt deg uoriginalt ved en feil. For de kan ikke være så dumme og useriøse at de ved salg av uoriginalt ikke skriver noe som helst som kan tyde på at det er uoriginalt og i tillegg bruker bilde av et originalt batteri.

 

EDIT: Ser nå i posten til Nautica at repl. betyr replacement. Men de kan ikke bruke et engelsk ord og att på til en forkortelse, ett eneste sted, og påstå at det er nok til at de kan sende deg et uoriginalt. Spesielt ikke når det avbildede batteriet er originalt.

Endret av Bergendahl
Lenke til kommentar

 

Vet ikke helt hva jeg skal gjøre nå...

 

 

Tja...kanskje returnere pakken, få pengene tilbake og bestille 6x så mange batterier til en mye lavere pris her:

 

http://www.dhgate.com/brand-new-camera-battery-1800mah-li-ion-en/p-ff8080813916f08c01391f1930c82246.html

 

PS! Test av både orginalt og Uorginalt batteri i magasinet DigitalFoto viste bare at de Uorginale var best... ;)

 

http://digital-foto.no/pdf-kurs/spar-penger-pa-batterier

 

 

batteri_digno_082011.jpg

Lenke til kommentar
sålenge de bruker Norsk språk henfaller de under Norsk lovverk.
På samme måte som dem går under engelsk lovverk da batteribeskrivelsen er engelsk?

 

Hadde butikken henvend seg til et engelsk publikum, så kanskje ja, men jeg kjenner ikke til engelsk lovverk.

 

link

- Loven gjelder selvsagt for alle norske nettbutikker. Den gjelder også for utenlandske nettbutikker som hovedsaklig henvender seg til norske forbrukere. Hvis nettbutikken eksempelvis har et .no-domene og-eller en egen, fullnorsk versjon av sitt brukergrensesnitt, er det åpenbart at den må forholde seg til norske forbrukerlover.

Kilder: Thomas Nortvedt, advokatfullmektig ved Forbrukerpolitisk avdeling hos Forbrukerrådet, lovdata.no

.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Etter at jeg hadde sendt mail til dem så fikk jeg dette tilbake:

Hei!

 

Merk sendingen tydelig på adressekortet med "RMA#1078A"

Vedlagt er fil som inneholder returseddel som kan skrives ut og benyttes for avtalt kostnadsfri sending av gjenstanden. Får du ikke åpnet filen, må du sannsynligvis laste ned og installere gratisprogrammet Adobe Reader her:

http://get.adobe.com/no/reader/

 

For å sikre at utskriften blir korrekt bør en A4 skriver benyttes, og valget ”Sideskalering:” => ”Tilpass til utskriftsområdet” gjøres under ”Skriv ut” menyen i Adobe Reader.

 

Kutt eller brett bort overflødig papir før adressearket kan festes i en gjennomsiktig plastlomme utenpå din sending etter den er ferdig emballert. Sendingen kan så leveres inn på ditt lokale poststed.

 

NB! Vennligst legg merke til at etiketten er unik og kun kan skrives ut og benyttes til sending én gang. Dersom etiketten dupliseres kan sendingen(e) bli avvist eller returnert fra Posten med gebyr som du selv må betale.

 

Mvh

Returavdelingen

Multicom.no

 

Bra at jeg slipper å betale noe for returen, men dem kunne jo beklaget det på en eller annen måte, og ikke minst rettet opp beskrivelsen på batteriet, at det faktisk er Hähnel, og ikke Nikon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...