Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

hvordan overtale foreldre til å dra alene?

Anbefalte innlegg

hei!

I sommer var jeg i Stavanger på leir, der møtte jeg flere kjekke folk.

i tillegg fikk jeg meg en kjæreste, jeg hadde trodd at det skulle gå greit å reise ned til Stavanger alene for å møte henne, men mine foreldre nekter meg plent, selv når en av søskene mine skal være med. Dette er et ganske stort problem for meg, etter som jeg savner henne mer og mer for hver dag, noen som har en god idéer/forslag på hvordan jeg kan klare å overtale dem?

Jeg bor i Bergen, så jeg hadde tenkt å ta kystbussen om jeg fikk lov.

takk for alle eventuelle svar,

mvh

Gutt, 15 Anonym poster: bf011e0e96c43537badfb7485703c7c4 Anonym poster: bf011e0e96c43537badfb7485703c7c4

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nachoswolf: uten foreldre, ja.

ThaHoward: jeg er femten år, ja de vet at jeg har kjæreste i stavanger, og hovedgrunnen til at jeg ikke får lov, er fordi de ikke kjenner noen som jeg kan bo hos mens jeg er der nede. kjæresten min har snakket med sine foreldre, og de har sagt at jeg kan bo hos dem, men jeg får fortsatt ikke lov. Anonym poster: bf011e0e96c43537badfb7485703c7c4

Lenke til kommentar

Har du sagt at hennes foreldre kan prate med dine for å få dette bekreftet? Eventuelt dra dit med hele familien og møte dem, så foreldrene dine vet hvem hennes foreldre er.

skal si det til foreldrene mine ;) men det vil bli ganske vanskelig å dra med hele familien pga. den er ganske stor, har 3 søsken... lurer på om det vil være en god mulighet å spørre mor om hun kan være med, eller er dette bare dumt? har ingen erfaring med å overtale foreldrene mine på denne måten... :pAnonym poster: bf011e0e96c43537badfb7485703c7c4 Anonym poster: bf011e0e96c43537badfb7485703c7c4

Lenke til kommentar

Sett deg ned med foreldrene dine, fortell at kjæresten din allerede har diskutert dette med sine foreldre og at du kan bo der. Det er nok viktig for foreldrene dine at de vet dette er ordentlige mennesker og at de er til å stole på. Du er trossalt sønnen deres og det er ikke bare å sende deg avgårde til en annen by for å bo hos fremmede mennesker de aldri har møtt før. Oppmuntre foreldrene dine til å ringe til jentas foreldre slik at de får en dialog sammen før du eventuelt reiser. Vi forståelse for at de er litt skeptisk til å la deg dra, det er med god grunn :)

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...