Gå til innhold

Dette mangler i iPhone 5

Anbefalte innlegg

Det er blitt gjentatt løgner i reklamen som folk tror er sannheter, slik som veldig lavt strømforbruk, bra fargegjengivelse osv.

De aller fleste som har slike skjermer har heller aldri testet for innbrenning.

Folk flest vet ikke bedre ;)

De blå diodene svekkes først, og tydeligvis i løpet av kort tid. Det er derfor de som regel er justert opp og gir skjermen et svakt blå tone.

Lavt strømforbruk er faktisk helt sant. Men dette gjelder så lenge man ikke bruker veldig lyse / hvite bakgrunner. I mørkere bilder og mørke bakgrunner, så bruker Super AMOLED skjermene MYE mindre strøm enn LCD. Det er på de lyse / hvite bildene og bakgrunnene hvor Super AMOLED bruker litt mere strøm enn LCD.

Så jeg tror sånn overall at Super AMOLED skjermene sånn totalt vis vil bruke mindre strøm enn LCD skjermer.

Og dette med at folk klager på at Super AMOLED skjermene har en blåtone er noe som sikkert finnes på noen skjermer. Men jeg kan ikke se eller finne noe av dette på min Samsung Galaxy Note.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bilen min bruker faktisk ikke drivstoff i det hele tatt under kjøring, forutsatt at jeg bremser på gir hele veien.

Sist jeg sjekket brukte OLED generelt mer strøm i snitt enn en tilsvarende LCD ved samme lysstyrke.

Det er ikke sikkert denne blåtonen er merkbar under vanlig bruk, spesielt ikke etter en tids bruk. Da har de blå diodene fått redusert lysstyrken sin litt, og "blender inn" mer med de andre.

Lenke til kommentar

Dette er ikke noe jeg har sagt, men dette er hvertfall en så stor mangel i iOS at man kan bare sitte å måpe over det i dag.

I'm sure you've read your fair share of "why I'm buying and iPhone 5" and "why I'm not" editorials this week, but I don't think that many of them have considered the actual human factor in the equation. It doesn't matter that Apple hasn't changed the world, it matters that they don't understand how personal the phone is yet.

The iPhone 5 hardware is incredibly gorgeous, and has some pretty impressive new features to match, but Apple has not addressed the one thing that’s always bothered me about iOS. The iPhone just isn’t personal. It doesn’t know me and allow me to adjust it to make it my personal phone. I don’t think they understand that their end users aren’t a big faceless group of people.

The most customization you can do to your iPhone is rearranging the icons and changing your background, and the best way your phone can let you know about things? A tiny number off the top corner of things. Every iPhone is the same, no matter who is using it.

Everyone has one, and they all look the same. Go out in a public place, right now. Look around, and observe all the people tapping away into their iPhone. They are literally everywhere you turn.

When you review phones on a regular basis, you go down one of a few paths. You can go down the path of most who crave big numbers on paper to make their smartphones incredible, or you are worried about how the phone improves your life (the hardware is still important, but in different ways). I want my phone to know me. I want it to be personal to me, and I want it to feel like it isn’t just another device that gets pushed out once a year. Apple doesn't understand how personal the phone can be to the end user, and it's clear in the latest release of iOS that they aren't going to get it any time soon.

When Nokia made it’s announcement about the Lumia 920 last week, I wasn’t too impressed, but I’ve been doing a lot of thinking about Windows Phone 8, and it hit me all of a sudden when I saw this video published by Microsoft back in June which illustrates my point perfectly.

http://www.youtube.com/watch?v=25DKXGKblOw

The thing is, Microsoft gets it. They’re completely right. Live tiles actually do make the technology disappear.

Windows Phone 7 may have been riddled with a slow launch and a considerable amount of missing features, but they truly understand how a phone relates to an actual person. It’s something the user is going to spend a lot of time with, and Microsoft understands that it should try as hard as it can to intimately get to know the user. Windows Phone 8 takes this even further.

They do this through a combination of basic stuff too. Customizable colors. Big pictures of their friends. Social Integration. Start screen customization. The list goes on and on.

Endret av Vindicator
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er vel liten tvil om at Windows phone kommer til å spise lunsjen til Android hvis Microsoft spiller kortene sine riktig.

Om det kommer til å ta store andeler fra iOS har jeg mine tvil om.

Microsoft har allerede sørget for å gjøre Android til et dyrt valg for produsentene, noe som gjør WP mer attraktivt for dem.

Lenke til kommentar

Supert, da må jeg atter en gang skaffe meg nytt sim kort.

Jeg lurer på hvorfor det skal være så vanskelig/frustrerende/irriterende å bytte simkort i en telefon? Nytt simkort får du gratis hos nærmeste elektrokjede, og de ordner alt for deg der. Eventuelt kan du bare be om å få tilsendt ett nytt simkort fra operatør, som du kan aktivere selv. Det tar bare et halvt minutt fra de får simkortnummeret over telefon til det er aktivt. Verre er det ikke

Lenke til kommentar

Alle de andre iPhone 5-omtalene som kom ut i natt (linken din er strengt tatt ingen omtale -- de har ikke brukt enheten) var i det store og hele ganske positive, spesielt om man allerede er i iOS-leieren, men kunne ikke forvente noe annet av deg enn at du finner det som har krassest kritikk til Apple. ;)

Problemet ligger vel heller hos dere som ikke klarer å høre noen kritikker om iOS som vi har snakket om her på forumet her i mange år allerede.

Lenke til kommentar

Problemet ligger vel heller hos dere som ikke klarer å høre noen kritikker om iOS som vi har snakket om her på forumet her i mange år allerede.

Er åpen for kritikk jeg, men ønsker ikke å bli tvangsfora kritikk av deg, spesielt da det du kommer med av mangler bare er copy/paste av Android. Om du syntes iOS har disse manglene er det ikke et OS for det. Klarer fint lese artikler jeg og. Akkurat nå avventer jeg omtaler av telefonen for å se hva general consensus er.

Lenke til kommentar

Er åpen for kritikk jeg, men ønsker ikke å bli tvangsfora kritikk av deg, spesielt da det du kommer med av mangler bare er copy/paste av Android. Om du syntes iOS har disse manglene er det ikke et OS for det. Klarer fint lese artikler jeg og. Akkurat nå avventer jeg omtaler av telefonen for å se hva general consensus er.

Så bare fordi det er jeg som forteller noe som noen andre har sagt, så gjør det at jeg sier er tull?

Hadde noen andre sagt det samme, så hadde det vel vært greit kanskje?

EDIT: De fleste testene av iPhone 5 og iOS 6 er ganske positive. Men positiv til dem som er i Apple verdenen eller som har brukt iOS og iPhones fra før av. For dem som kommer i fra Android f.eks, så ville det jo ha vært en kraftig nedgradering.

Igjen, personalisering = et must.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Så bare fordi det er jeg som forteller noe som noen andre har sagt, så gjør det at jeg sier er tull?

Din bastante og in-yo-face argumentasjonsteknikk gjør at jeg kanskje heller vil søke etter informasjonen andre steder, ja. Har ikke noe problem med at noen kommer med kritikk så lenge den er konstruktiv og at man er villig til å både gi og ta.

Selvfølgelig har iPhone 5 mangler. Selv får jeg en vond smak i munnen hver gang jeg husker at Google Maps snart er historie på iOS. Det vil være et stort savn for meg. Google har heldigvis kommet med sin egen Youtube-app, så akkurat det hullet klarte de i hvert fall å dekke passe raskt. Må vente og se hvor mye Google ønsker at iOS skal generere trafikk til deres karttjeneste. Det er neppe en ubetydelig mengde.

EDIT: De fleste testene av iPhone 5 og iOS 6 er ganske positive. Men positiv til dem som er i Apple verdenen eller som har brukt iOS og iPhones fra før av. For dem som kommer i fra Android f.eks, så ville det jo ha vært en kraftig nedgradering.

Om man er typen som har gjort vane av å bruke spesielt teknisk funksjonalitet som man f.eks finner i Android så er selvfølgelig sjansen mindre for at man skal kjøpe en iPhone, men det hender jeg leser om flere som sier at de setter pris på mulighetene i Android, men at de savner den komplette følelsen de får med iPhone. Dette er ikke noe jeg finner på. Har lest det her på diskusjon.no.

Endret av ahpadt
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Din bastante og in-yo-face argumentasjonsteknikk gjør at jeg kanskje heller vil søke etter informasjonen andre steder, ja. Har ikke noe problem med at noen kommer med kritikk så lenge den er konstruktiv og at man er villig til å både gi og ta.

Vel, etter så mange år på forumet her, så burde du vite det ganske bra at jeg er ganske hard når jeg kommer med kritikker osv.

Du vil vel sikkert spørre på hvorfor jeg er slik?

Jo, det er fordi Apple fansen har en råtten kultur av å forsvare Apple med nebb og klør uansett på hva som blir sagt og gjort. Uansett på hva Apple gjør og hvordan dem er, så er det ALLTID rett i følge Apple fansen.

Dette er en teknikk som er kvalmanes. Fordi det viser bare på hvor mye Apple klarer å hjernevaske sine brukere / kunder når dem klarer å få sine brukere til å forsvare Apple slik dem gjør.

Derfor må noen (jeg er en av dem) være mye hardere i måten man går frem for å få folk til å skjønne det at alt ikke er så bra som dere skal ha det til å virke.

Og før du sier at jeg da bare forsvarer Android, så gjør jeg jo det til en viss grad, men jeg er fortsatt voksen nok til å se at Android har mange svakheter det også.

Og dere må jo også klare å skjønne det at en mobiltelefon som man har med seg overalt i dag er ganske døfødt om den ikke er mulig å personalisere. Som da betyr at dette er en meget STOR svakhet med iOS.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Forstår ikke hvorfor det er noe poeng å si noe fint om Apple for tiden.

Det er alltid et klippe med 10 folk her inne som skal latterligjøre deg bare fordi du liker noe annet enn dem selv.

Har aldri heller sagt noe stygt om android, syntes de begynner å få fart på sakene, de har fortsatt problemer med hvem som får update på telefonene sine, og forholdsvis nye telefoner må vente lenge på update.

Men uansett. Det er så nytteløst, når folk bare kommer inn her å kverulerer og er spydige bare fordi et produkt er lansert som av en eller annen grunn de hater så inderlig.

Om du har en lumia 920, s3 eller iphone 5, tror jeg du uansett ikke blir skuffet, fordi de virker fortsatt som fantastiske telefoner, som applerer til forskjellige folk. Jeg er bare glad for at vi ihvertfall har de valga, isteden for bare 1 å velge i.

Jeg er en sucker for pent design, og siden jeg har flust av apple produkter fungerer den egentlig veldig bra for meg, siden integrering med macer, ipader og apple tver er veldig "seamless". Har hatt s2 et år, og syntes det er en kjempe telefon, det eneste jeg ikke liker er touchwiz og all plastikken. Men det er en kjempe bra telefon.

Dog, er jeg en komplett idiot tror jeg, som tror at det går ann å saklige diskusjoner her inne. Oh well.

Ikke bli lei deg. Husk at disse menneskene bare vil ditt beste. De vil at du skal få opp øynene, se hvor mye grønnere gresset er på den andre siden. Få deg bort fra det onde umoralske firmaet som har formørket øynene dine slik at du ikke lengre skimter lyset i horisonten.

lol +1

Lenke til kommentar

Det er vel liten tvil om at Windows phone kommer til å spise lunsjen til Android hvis Microsoft spiller kortene sine riktig.

Om det kommer til å ta store andeler fra iOS har jeg mine tvil om.

Microsoft har allerede sørget for å gjøre Android til et dyrt valg for produsentene, noe som gjør WP mer attraktivt for dem.

Vittig :-P Jeg tenker stikk motsatt :-P I og med at WP sikter etter "den gemene hop", på samme måte som iOS gjør, istedetfor powerusers som man kan si Android gjør, så tror jeg de tar en god del ifra iOS også.

Hvorfor har Microsoft gjort Android til et dyrt valg? Android er da open-source og gratis? Betaler Microsoft for at de skal bruke WP8?

Per nå, selger Android så mye bedre enn WP8, at jeg tror det skal en god porsjon penger til for at de skal kunne kompensere.

Det blir spennende å se hvor godt WP8 slår an. Jeg håper de virkelig kommer opp i en 25% andel, sammen med iOS på 25% og 50% på Android. Det hadde vært det absolutt idéelle.

Grunnen til at jeg mener Android burde være størst, er ganske enkelt fordi det er mest variasjon på Android. iOS har ingen variasjon. WP8 har svært lite variasjon. Så kanskje til og med 20/30/50 kunne vært enda bedre :-) Da er alle aktørene absolutt på markedet, og skaper ypperlig konkurranse, samt at ingen er "utenfor rekkevidde". Om bare verden hadde vært idéell :-P

• Liker 1
Lenke til kommentar

Om WP vil ta andeler fra iOS kan godt hende, men de har litt arbeid igjen vil jeg tro.

Men nettopp siden WP siktes inn mot den gemene hop, vil de (antageligvis) selge i bøtter og spann bare det får fotfeste.

Android er gratis, men det gjelder ikke flere av patentene benytter. Flere av de eies av Microsoft, og de krever lisenspenger av mobilprodusentene.

Så med andre ord er ikke Android gratis for mobilprodusentene, og selv Android uten Google-kompabilitet byr på problemer ser det ut til:

http://allthingsd.com/20120916/google-and-alibaba-continue-warring-over-acer-phone/

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Supert, da må jeg atter en gang skaffe meg nytt sim kort.

Jeg lurer på hvorfor det skal være så vanskelig/frustrerende/irriterende å bytte simkort i en telefon? Nytt simkort får du gratis hos nærmeste elektrokjede, og de ordner alt for deg der. Eventuelt kan du bare be om å få tilsendt ett nytt simkort fra operatør, som du kan aktivere selv. Det tar bare et halvt minutt fra de får simkortnummeret over telefon til det er aktivt. Verre er det ikke

Jeg synes det er irriterende fordi det er en ekstra ting jeg må gjøre. Sist gang presterte Elkjøp å tabbe seg ut, slik at det sim kortet jeg fikk ble kort nr 1 istedenfor nr 2, noe som passer dårlig da jeg må ha kort nr 1 i jobbtelefonen. Da måtte jeg tilbake for å få to nye sim kort.

Hvorvidt andre har en fetisj for å få nye sim kort er for meg revnende likegyldig.

Lenke til kommentar

Android er gratis, men det gjelder ikke flere av patentene benytter. Flere av de eies av Microsoft, og de krever lisenspenger av mobilprodusentene.

Så med andre ord er ikke Android gratis for mobilprodusentene, og selv Android uten Google-kompabilitet byr på problemer ser det ut til:

http://allthingsd.co...ver-acer-phone/

Nå vet jeg ikke om du har fulgt med på hva Google har sagt om OS'et Acer hadde planer om å bruke. Men det er hvertfall en stor grunn på hvorfor Google gikk etter Acer på den måten dem gjorde det på.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...