muffe Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 en kamerat av meg snekret ett knøttlite dos program som har kun en funksjon og det er å finne ut hvor lenge maskinen har stått på. viss det er noe ønske for det så kan jeg zippe det og legge det ut på nettet Gjerne... Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 GeeZuZz: Limte du bare inn systeminfo | @find "System Up Time:" i Kjør på startmenyen, så funker nok ikke det nei.Eller fikk du en feilmelding ang. den find-funksjonen? Ah, visste ikke at den var case-sensitiv... Lenke til kommentar
v0id Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 en kamerat av meg snekret ett knøttlite dos program som har kun en funksjon og det er å finne ut hvor lenge maskinen har stått på. viss det er noe ønske for det så kan jeg zippe det og legge det ut på nettet Gjerne... Windows Up time For windows Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 her er det uptime programmet kameraten min laget. Lenke til kommentar
|okk^ay Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Enda bedre: (leet batchor ) NORSK VERSJON: @ECHO OFF :a systeminfo | @find "Virketid for datamaskinen:" pause exit goto a ENGELSK VERSJON: @ECHO OFF :a systeminfo | @find "System Up Time:" pause exit goto a Lenke til kommentar
Croyfer Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Har du mIRC, kan du skriver //say $uptime(system,1) Genial denne Alias: /ut //say $uptime(system,1) Enda bedre: (leet batchor ) NORSK VERSJON: @ECHO OFF :a systeminfo | @find "Virketid for datamaskinen:" pause exit goto a ENGELSK VERSJON: @ECHO OFF :a systeminfo | @find "System Up Time:" pause exit goto a Likte denne oxo =) Lenke til kommentar
Mr-CEO Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Enda bedre: (leet batchor )ENGELSK VERSJON: @ECHO OFF :a systeminfo | @find "System Up Time:" pause exit goto a Litt unødvendig kode her da Denne er enklere @echo off systeminfo | @find "System Up Time:" pause den goto a saken blir aldri brukt siden du har en exit. exit også unødvendig fordi hvis du kjører bat filen fra utforskeren vil vinduet lukke seg når det er ferdig, og kjører du det fra ett CMD vindu lukker det vinduet. Er man først i ett CMD vindu er det jo ikke sikkert man vil ut av det med en gang. Lenke til kommentar
Thanatos Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 Hvorfor ikke bare bruke StatBAR? genialt program! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå