Leeson Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Jeg har en pc som jeg ikke husker sist slo av og på. Det hadde vært litt morsomt å vite hvor lenge den har stått på. Finnes det en måte å sjekke dette på? Bruker Win xp pro. Lenke til kommentar
huf Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Trykk ctrl-alt-delete og gå inn på task manager(oppgavebehandling), og videre til prosesser. Der kan du sjekke hvor lenge exploreren har vært oppe. :wink: Dette fungerer selfølgelig bare visst du ikke har restartet explorer i den tiden som maskinen har vært på da. Lenke til kommentar
okidoki Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 hvis du dobbeltklikker på nettverkstilknyttningen din kan du ihvertfall se hvor lenge den har vært koblet til. Så med mindre du har hatt av power/nettverksledning på den dingsen du har kobla nettverkskortet ditt til får du et brukende tall på connection time... Lenke til kommentar
huf Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 evt. sjekk linjen som heter "ledige systemprosesser". Lenke til kommentar
okidoki Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Trykk ctrl-alt-delete og gå inn på task manager(oppgavebehandling), og videre til prosesser. Der kan du sjekke hvor lenge exploreren har vært oppe. :wink: Dette fungerer selfølgelig bare visst du ikke har restartet explorer i den tiden som maskinen har vært på da. Burde egentlig bare holdt kjeft da jeg ikke er helt sikker i min sak, men blir det ikke litt feil da jeg mistenker at den CPU timegreia går "rundt når den passerer 99 timer? Uansett tror jeg den avslått default (Var ihvertfall det på PC'en jeg sitter på nå), så da må man inn på "View" og trykke select colums, for å så hake av CPU time. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 aida 32, genialt og gratis diagnose program har slik måling vet jeg, den finnes vel i winxp også, jeg vet ikke hvor Lenke til kommentar
Chur Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Finnes program som du kan laste ned som viser hvor lenge maskinen har vert oppe, bare ta og søk litt rund så finner du nok et eller flere. (Har desverre ikke tid til å finne noe for deg for øyeblikket) Chur Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Trykk ctrl-alt-delete og gå inn på task manager(oppgavebehandling), og videre til prosesser. Der kan du sjekke hvor lenge exploreren har vært oppe. :wink: Dette fungerer selfølgelig bare visst du ikke har restartet explorer i den tiden som maskinen har vært på da. Burde egentlig bare holdt kjeft da jeg ikke er helt sikker i min sak, men blir det ikke litt feil da jeg mistenker at den CPU timegreia går "rundt når den passerer 99 timer? Uansett tror jeg den avslått default (Var ihvertfall det på PC'en jeg sitter på nå), så da må man inn på "View" og trykke select colums, for å så hake av CPU time. 00 til 99 er hvor mye prosent av systemressursene de forskjellige programmene bruker. Ikke hvor lenge de har vært aktive... Som han over meg skrev, høyreklikk på nettverkstilkoblingen, der står det hvor lenge den har vært aktiv. Og den pleier somregel å ha vært aktiv like lenge som maskinen. Lenke til kommentar
Ggg Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Skriv i command Prompt: systeminfo | @find "System Up Time:" Dette er for engelsk versjon av XP, har du norsk XP må du oversetta System Up Time til norsk. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Vil det ikke gå å sjekke eventmanageren på system tools da? Se når en ble logget inn eller når første event var? Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Skriv i command Prompt:systeminfo | @find "System Up Time:" Den find greien funket ikke hos meg. Du kan gjøre slik: Trykk win+r (kjør) -> cmd -> systeminfo Sammen med masse annen info hadde jeg: System Up Time: 15 Days, 19 Hours, 7 Minutes, 41 Seconds Lenke til kommentar
atrax Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 GeeZuZz: Limte du bare inn systeminfo | @find "System Up Time:" i Kjør på startmenyen, så funker nok ikke det nei. Eller fikk du en feilmelding ang. den find-funksjonen? Det fungerer helt fint hos meg ser du, og jeg har engelsk WinXP Pro. Lenke til kommentar
Mr-CEO Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 systeminfo | @find "System Up Time:" er case sensitiv. dvs den skiller mellom små og store bokstaver. Bare nevner det Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Hos meg står det "laster prosessinformasjon..." og så lager den bare en nye "dir"-linje (den som viser hvor på maskina du befinner deg) Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Har du mIRC, kan du skriver //say $uptime(system,1) Lenke til kommentar
Paddington Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 skriv cmd <enter> i kjør-feltet. Deretter skriver du systeminfo i cmd vinduet. Der ser du oppetid ++ Lenke til kommentar
ToreBK Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 For norsk XP Pro virker denne fint hos meg: Kjør -> cmd i prompt -> systeminfo | @find "Virketid for datamaskinen:" Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 For norsk XP Pro virker denne fint hos meg: Kjør -> cmd i prompt -> systeminfo | @find "Virketid for datamaskinen:" Works for me to Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 en kamerat av meg snekret ett knøttlite dos program som har kun en funksjon og det er å finne ut hvor lenge maskinen har stått på. viss det er noe ønske for det så kan jeg zippe det og legge det ut på nettet Lenke til kommentar
jevel Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Lag en ny tekstfil på skrivebordet ditt som du kaller oppetid. I denne fila lagrer du følgende: systeminfo | @find "Virketid for datamaskinen:" pause Etter å ha lagret fila er det bare å skifte navn fra oppetid.txt til oppetid.bat Nå vil du få opp oppetid hver gang du dobbelklikker på denne fila. -KJ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå