snuppa Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 :o Jeg holder på med en innlevering, og sliter litt. Er arkitektstudent, og tegner i archicad. Skal montere i Indesign(eller annet? Forslag?), og er avhengig av at skalering blir riktig, pga målestokk.. Fra archicad lager jeg PRN(printerfiler), og importerer disse i indesign. Dette går bra. For å kunne trykke, bør jeg ha PDF-format, og dette pleier også å gå bra, men ikke i dag, og derfor lurer jeg på om noen kan gi meg noen tips. Velger Export i Indesign, og får valget mellom Acrobat 4.0 og 5.0. 4.0 er visstnok mer stabil,og 5.0 har kødda for meg før. Men samme hva jeg velger får jeg grå flekker istedenfor bilder i PDF'en, og DET vil jeg ikke ha! Noen tips? Innstilliger osv. Jeg har ikke rørt på de instillingene jeg får mulighet til å velge når jeg eksporterer, men det PLEIER, som sagt, å funke. GODE TIPS MOTTAS MED TAKK!!! Ps: Har ikke innlevering før om to uker, men må jo sjekke at alt funker av og til, og to uker går sinnsykt fort!!! Lenke til kommentar
kabelsatan1 Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Prøv å "skriv ut" til en PostScript-fil (velg Skriv ut -> PostScript driver whatever) og kjør greiene gjennom Distiller. Funker flottings for meg. Lenke til kommentar
snuppa Skrevet 4. september 2003 Forfatter Del Skrevet 4. september 2003 Har store format - A1 og A0, og må vel da installere en plotterdriver for å få det til i postscriptfiler på den måten, ellers får jeg jo bare en liten del av dokumentet? Fikk det til her om dagen, på den måten jeg pleier, men da med små format(15x16,5) Lenke til kommentar
snuppa Skrevet 4. september 2003 Forfatter Del Skrevet 4. september 2003 Om jeg skriver til PDF-fil fra ArchiCad, kan den jo importeres inn i InDesign, og da funker det å eksportere...får bare håpe kvaliteten blir like god som jeg er vant til. Lenke til kommentar
kabelsatan1 Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Har store format - A1 og A0, og må vel da installere en plotterdriver for å få det til i postscriptfiler på den måten, ellers får jeg jo bare en liten del av dokumentet? Fikk det til her om dagen, på den måten jeg pleier, men da med små format(15x16,5) Hvis oppløsningen på bilder (dvs alt som ikke i utgangspunktet er objekt-basert) er bra nok, kan du vel bruke Adobes ps-printerdriver. Bør funke fint. Fysisk størrelse på dokumentet skal ikke ha noe å si. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå