Tubbern Skrevet 13. september 2012 Del Skrevet 13. september 2012 Hei, jeg har et spørsmål som går på et lite problem jeg har rundt en krangel mellom C: og D: diskene mine. C: er en SSD disk som jeg egentlig bare har lyst til å ha Windows på. Men på c-disken er det også programfiler mappe (vanlig og x86) som jeg har lyst at skal være på d-disken istedenfor. Problemet bør vel være opplyst godt nok til at dere forstår, men er noe uklart; si ifra. Lenke til kommentar
Slemdorull Skrevet 13. september 2012 Del Skrevet 13. september 2012 Du må opprette programfiler manuelt på D: disken, også lagrer du default installasjonsfolder i registry. Slik gjør du det: Gå til registeret: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion Finn "value" kalt “ProgramFilesDir” og skift default value “C:\Programfiler” til din nye plass, i dette tilfellet "D:\Programfiler. Lagre, restart og den fasen der, programfilmappa på C: disken vil fortsatt være der, men den trenger du ikke bry deg om. 1 Lenke til kommentar
Tubbern Skrevet 15. september 2012 Forfatter Del Skrevet 15. september 2012 Ja, takk. Fant ut av at jeg må reinstallere det jeg evt. vil ha på den andre disken, men Steam og et par andre programmer har noen finurlige løsninger på det hele. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå