Gå til innhold

Lag på Retina MacBook Pro


Maggot_FF

Anbefalte innlegg

Mange som opplever lag på Retina-modellen? Har sett flere poster rundt om som sliter med det, og opplever det selv når jeg tester de på jobben o.l. Lagger litt når man scroller på nettsider, når man bytter mellom vinduer og ved oppstart fra hvilemodus. Retina MBP er en av maskinene jeg vurderer som neste kjøp, men ting som dette holder meg på gjerdet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt en MBP Retina i ca ei uke. Den er stort sett rask og responsiv. Inniblant opplever jeg at den lag'er ved scrolling på nettsider, men det er sjeldent. Det mest irriterende er oppstarten fra hvilemodus, særlig når den er på batteridrift. Da tar det opptil 10 sekunder før den kommer seg inn. Først et par sekunder før skjermen slår seg på, deretter venter den 5-10 sekunder før den vil registrere tastetrykk. Batteriet er for øvrig en skuffelse, men satser på at Apple får orden på det til neste OS-oppdatering.

Lenke til kommentar

Har brukt en Retina i svart en måned og ja, det er en del lag. Kommer av at skjermkort hardware og driver rett og slett ikke henger med Retina skjermen, og det er synd.

 

Jeg håper at dette blir utbedret snart.

 

Det våkne opp fra dvale problemet som wirrumsen beskriver har jeg aldri opplevd. Datamaskinen lyser og er klar til lek rett før jeg har åpnet skjermen helt.

 

Når jeg bruker nyeste Chrome opplever jeg ikke scrolle lag. Det er værre med Safari.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...