Gå til innhold

Beste DV-kamera til 10-12.000

Anbefalte innlegg

Hei,

Skal kjøpe DV kamera og tenkte å bruke 11.000 +/-. Har ikke noen stor kunnskap om videokamera, men har fått anbefalt Sony PC120. Nå har jo det begynnt å dra litt på 'åra' , så jeg lurte på om noen hadde andre alternativ som kanskje er bedre. Bluetooth er ikke viktig. Bildekvalitet teller mye. Stillbilde teller null og nix. DV-inn og ut. Ikke for stort. Ellers vet jeg ikke hva en skal se etter..

Har du et tips til kamera, eller er kanskje PC120 et helt ok valg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du sier at videokvalitet er alfa omega? Jeg har nå brukt et Canon mvx150 i undervisninga, og har gang på gang blitt forbløffet over den fantastiske videokvaliteten i dagslys. Kameraet er passe lite, med en svær 3,5 toms LCD-skjerm. Ellers har jeg også tidligere anbefalt Sony TRV-80 pga bedre widescreen-muligheter. Begge disse kameraene er 1CCDer, og vil nok sannsynligvis ikke gjøre underverker i innelys, men dem vil holde storveis til hverdagsbruk.

Lenke til kommentar

Høres bra ut dette her.

TRV-80 er også et kamera jeg har snust litt på. Litt skeptisk til den touch skjermen da. Ikke noe spesiellt begeistret for fettflekker på lcd-skjermer. Noen som har erfaring med det kameraet? Mulig skepsisen er ubegrunnet?

Mvx150 også ja.. Får se litt nærmere på det også da sammen med de Panasonic'ene. Vankelig å hvor stor vekt jeg skal legge på innendørsfilmkvaliteten.. Vil jo tro at det blir en del filming inne og gjerne i svakt lys.

Takker for tipsene. Tipper det er en del som har samme dilemma.

Flere mottas med takk.

:)

Lenke til kommentar

Hei.

Jeg kjøpte et trv80 for noen måneder siden og er svært fornøyd med dette kameraet. Det er mitt første digitale videokamera så jeg har ikke så mye å sammenligne med. Men jeg har nylig redigert en film der jeg brukte videofilm som var tatt opp med mitt eget og med et Canon-kamera og jeg må si det var stor forskjell på bidekvaliteten, særlig på det som var filmet innendørs. Utendørsbilder i godt sollys var det liten forskjell på.

Jeg er også godt fornøyd med stillbildene. Selv om du får bedre kvalitet med et dedikert digitalkamera er kvaliteten absolutt akseptabel. Dessuten slipper du å ha med to typer kamera.

Mht touchscreen så bruker jeg Screenshield, dvs tynn folie som er beregnet på pocketpc o.l. Dermed er det bare å trekke av den og sette på en ny når det blir for mange flekker.

Lenke til kommentar

Canon MVX2I eller Optura 200MC som det kalles utenfor Europa, skal hvis være bra også. Det har optisk bildestabilisator.

http://www.azd.com/list/photo/B00006JM2X.html

Hos Telebutikken koster det 9901,- http://www.telebutikken.no/wsp/partnershop...ubscription_new

Ser at det leveres i USA til rundt 5100,- kr uten toll osv http://bizrate.lycos.com/,mss__cat_id--111...tura%20200.html, så prisen er vel gjerne på vei ned her også.

Jeg skal til Lanzarote om en måned, så jeg tenkte å sjekke litt rundt etter dette kameraet der.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...