sSneve Skrevet 12. september 2012 Del Skrevet 12. september 2012 (endret) Hei, Sebastian Sneve (16) Hjemme hos meg har vi akkurat byttet ifra 12 mb/s til 70 mb/s levert av Canal Digital. Routeren vår heter D-Link DIR-655. Selve problemet: PC'n min begynner å dra på årene, og har ikke sjanse på å få de 70 mb/s som blir levert. På itavisen's speedometer får jeg rundt 15-16 mb/s oppgitt. Samme gjelder min PS3. Der sliter jeg veldig med lave nedlastningshastigheter. En test viser rundt 8 mb/s, men den reale hastigheten er langt lavere. Med andre ord: Gutterommet ligger for langt unna routeren (ikke mulig å flytte) og utstyret er ikke med i svingende heller. Jeg trenger en løsning for å få høyere opplevde hastigheter. Jeg har snusket litt rundt å kommet fram til at ASUS EAN66 kanskje kan være løsningen, men vet ikke om det kan løse både problemet til PC og PS3. Jeg har forstått det slik at den kan brukes som extender, og direkte koblet i PC eller PS3. Men er det mulig å ha ASUS EAN66 koblet i PC/PS3 og fortsatt sende signalet trådløst til den andre enheten? Kan jeg bruke en splitter på ethernet-utganen? Eller finnes det bedre løsninger på problemet mitt? Hadde blitt veldig glad om noen hadde hjulpet meg! Endret 12. september 2012 av sSneve Lenke til kommentar
alfal Skrevet 12. september 2012 Del Skrevet 12. september 2012 Søk på forumet med "dir-655" så finner du det du trenger 1 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 13. september 2012 Del Skrevet 13. september 2012 Du kan koble EA-N66 i PC, og koble PS3 via nettverkskabel til PC. Sett så opp en virtuell nettverksbro i PC mellom de to nettverkskortene (EA-N66 og Ethernet). Da vil du få internett på begge maskinene og EA-N66 skal da brukes som trådløsklient mot routeren din. 1 Lenke til kommentar
sSneve Skrevet 13. september 2012 Forfatter Del Skrevet 13. september 2012 Du kan koble EA-N66 i PC, og koble PS3 via nettverkskabel til PC. Sett så opp en virtuell nettverksbro i PC mellom de to nettverkskortene (EA-N66 og Ethernet). Da vil du få internett på begge maskinene og EA-N66 skal da brukes som trådløsklient mot routeren din. Høres ut som en løsning, men forstår ikke helt det praktiske. EAN går jo inn i ethernet-inngangen på PC'n, hvor skal jeg da føre et signal ifra PC'n til PS3 Og hvordan opprettes en virtuell nettverksbro? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 13. september 2012 Del Skrevet 13. september 2012 Ja, du sier noe der. EA-N66 bruker jo ethernetporten din. Det finnes en variant av det nettverkskortet som bruker USB. http://www.dinside.no/901404/asus-usb-n66-traadlos-adapter Da kan du bruke ethernetporten mot PS3 For å lage nettverksbro, så går du inn på kontrollpanel, nettverk og finner de to nettverkskortene du skal bruke. Høyreklikk og velg virtuell nettverksbro. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå