Gå til innhold

[Løst] Iphone 5 - finnes det god nok argument?

Sa95

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er jo sjansen halvert mtp. knust glass på iPhone 5, ikke verst bare det. Så da har vel forhåpentligvis en telefon som ikke bare oser kvalitet, men som faktisk holder en viss robusthet. Det som for meg er uforståelig er hvordan Apple i hele tatt kunne lansere en iPhone med glass på baksiden.

Lenke til kommentar
Samtidig så bør du tenke hva som er viktig. iOS er 10x mer brukervennlig enn Android, selvsagt med få unntak og Android gir litt mer frihet enn iOS. Applikasjoner og spill på iOS er milevis forran Android. Vil du bruke to hender (veldig upraktisk til tider) ? Eller vil du kunne betjene den med én hånd?

Brukervennligheten er ikke bedre. DU syns det, jeg syns ikke det.

Applikasjoner og spill er billigere og mange ganger bedre i Android. Billigere er det ikke i iOS, men også de har ting som er bedre av spill og apps - så her spørs det hvilke spill og apps man selv foretrekker.

Vil du bruke 2 hender, så gjør du det på begge - vil du ikke det, så bruker du 1 hånd - selv min sønn på 15 klarer det - er det virkelig så vanskelig for deg ... skjønner du bruker iPhone når alt annet er så veldig vanskelig for deg. Må være trasig.

Edit: Ja, Mala - tror også vekten får litt å si på det. Så håper den blir bedre enn forgjengeren

Endret av KarpeSkrotum
Lenke til kommentar

Jeg bruker for øyeblikket S3. Jeg er fornøyd. For dine behov er jo Android ypperlig. Det fungerer jo akkurat på samme måte som en minnepenn når du kobler den til PCen. S3en har også betydlig større skjerm.

Vil bare legge til at jeg selv savner iOS. Jeg vet ikke hva det er. Jeg er svært kjent med Android, da dette er min fjerde Androidmobil. Liker Android, men av en eller annen grunn savner jeg grensesnittet i iPhone. Har ofte tenkt at det ville vært perfekt om jeg fikk en telefon med S3s skjermstørrelse og iOS. Det er litt frustrerende st jeg ikke klarer å sette fingeren på hvorfor, men jeg føler bare at iOS og dets tilhørende applikasjoner, og også tredjeparts, flyter bedre. Teknisk ligger kanskje iPhone bak på noen områder (4S på flere områder) men jeg må si jeg av og til har angret på å bytte fra 4S til S3.

Misforstå meg rett, Androidfantaster, jeg digger alle mulighetene Android gir brukeren, og forstår derfor veldig godt hvorfor så mange foretrekker det. I min situasjon der jeg stadig vipper fordi jeg i bunn og grunn liker begge er det enkelt å bli irritert på fanboys som slenger dritt om B bare fordi de har A. Spør du meg er det viktigste ved en telefon hvordan den føles å bruke. Og det er jo i aller høyste grad smaksak. Og derfor er det så deilig med konkurranse!

Vet ikke helt hvor jeg vil en. Finn en iPhone og lek litt med den for å de hvordan den føles i bruk. Du vet jo allerede de tekniske forskjellene.

Dette innlegget var så bra at det må quotes!!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hehe, ja, regnet med den kom - kan jo linke til masse og det vet du - kan jo ta filmen der s2 og iPhone droppes i bakken. Det er noe vi vet er iPhone svakhet. Det hjelper lite med 'følelsen' av kvalitet og så linker man til en leketlf - som at det er mer gjeldende? Men selvfølgelig reagerer du ikke på det - det var DERFOR jeg linka til akkurat det bilde ... for å se om 'unnskyldningene' kom på iPhone og ikke på en leketlf som absolutt ikke har noe med saken å gjøre heller ... selvfølgelig reagerer du bare på bilde av den knuste iPhone og ikke lekeS3 ... morsomt.

Hva som føles er ikke hva som er kvalitet - det viser seg at den følelsen i praksis er motsatt.

Galaxy s2 var kanskje mer solid enn iPhone 4S, synes ikke s3 virker å være det.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Du får gi ut skikkelig linker her ;)

Synd hvis S3 er av dårligere kvalitet enn S2. Nå har jeg ikke sett noen grunn til å bytte ut min s2 med S3 heller da. Det er da ingen nyskapning S3 i forhold til S2 heller (bare bedre HW og det holder ikke for meg)

Hører flere plasser at S3 ikke tåler like mye, så det er dårlig av Samsung i så fall. Da har de gått bakover og ikke framover på dette feltet. Får håpe iPhone er bedre enn 4 og 4s da - tror det i og med at den er lettere.

Lenke til kommentar

Jeg bruker for øyeblikket S3. Jeg er fornøyd. For dine behov er jo Android ypperlig. Det fungerer jo akkurat på samme måte som en minnepenn når du kobler den til PCen. S3en har også betydlig større skjerm.

Vil bare legge til at jeg selv savner iOS. Jeg vet ikke hva det er. Jeg er svært kjent med Android, da dette er min fjerde Androidmobil. Liker Android, men av en eller annen grunn savner jeg grensesnittet i iPhone. Har ofte tenkt at det ville vært perfekt om jeg fikk en telefon med S3s skjermstørrelse og iOS. Det er litt frustrerende st jeg ikke klarer å sette fingeren på hvorfor, men jeg føler bare at iOS og dets tilhørende applikasjoner, og også tredjeparts, flyter bedre. Teknisk ligger kanskje iPhone bak på noen områder (4S på flere områder) men jeg må si jeg av og til har angret på å bytte fra 4S til S3.

Misforstå meg rett, Androidfantaster, jeg digger alle mulighetene Android gir brukeren, og forstår derfor veldig godt hvorfor så mange foretrekker det. I min situasjon der jeg stadig vipper fordi jeg i bunn og grunn liker begge er det enkelt å bli irritert på fanboys som slenger dritt om B bare fordi de har A. Spør du meg er det viktigste ved en telefon hvordan den føles å bruke. Og det er jo i aller høyste grad smaksak. Og derfor er det så deilig med konkurranse!

Vet ikke helt hvor jeg vil en. Finn en iPhone og lek litt med den for å de hvordan den føles i bruk. Du vet jo allerede de tekniske forskjellene.

Dette innlegget var så bra at det må quotes!!

Og du forherliger ikke iOS? LOL

Du finner en som liker iPhone bedre en S3,og må quote det, hahaha. Enten har du veldig dårlig selvtillit, eller du avslørte deg som en av de store iSheep'ene her inne!

Tror du virkelig ikke at den normale mann i gata skjønner at noen liker iPhone? Og til og med liker den Mer en noe annet?

• Liker 1
Lenke til kommentar

iOS er 10x mer brukervennlig enn Android, selvsagt med få unntak og Android gir litt mer frihet enn iOS. Applikasjoner og spill på iOS er milevis forran Android. Vil du bruke to hender (veldig upraktisk til tider) ? Eller vil du kunne betjene den med én hånd?

Er du drita full eller med en denne kommentaren?

Du har tydligvis ikke lest hva som står i min signatur du.

Ta deg en bolle og spis den mens du ser på de YouTube filmklippene som er i min signatur.

Det blir vist klart og tydelig på at du driter deg ut her nå med denne kommentaren og på at det blir vist på at Android grisebanker iOS når det kommer til brukervennlighet på mobiltelefoner.

Brukervennlighets svadaen som kommer i fra dere henger igjen i fra 2007 og 2008.

Endret av Vindicator
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du får gi ut skikkelig linker her ;)

Synd hvis S3 er av dårligere kvalitet enn S2. Nå har jeg ikke sett noen grunn til å bytte ut min s2 med S3 heller da. Det er da ingen nyskapning S3 i forhold til S2 heller (bare bedre HW og det holder ikke for meg)

Hører flere plasser at S3 ikke tåler like mye, så det er dårlig av Samsung i så fall. Da har de gått bakover og ikke framover på dette feltet. Får håpe iPhone er bedre enn 4 og 4s da - tror det i og med at den er lettere.

Det er kun en grunn på hvorfor Galaxy S III tåler mindre enn Galaxy S II. Og det er fordi det ikke finnes noen kant rundt skjermglasset på Galaxy S III som det gjør på Galaxy S II.

Min Galaxy Note har også denne kanten rundt skjermglasset. Og den har tatt støtene etter at jeg har mistet den i asfalten noen ganger så langt hvertfall.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

iOS er 10x mer brukervennlig enn Android, selvsagt med få unntak og Android gir litt mer frihet enn iOS. Applikasjoner og spill på iOS er milevis forran Android. Vil du bruke to hender (veldig upraktisk til tider) ? Eller vil du kunne betjene den med én hånd?

Ta deg en bolle og spis den mens du ser på de YouTube filmklippene som er i min signatur.

Det blir vist klart og tydelig på at du driter deg ut her nå med denne kommentaren og på at det blir vist på at Android grisebanker iOS når det kommer til brukervennlighet på mobiltelefoner.

Brukervennlighets svadaen som kommer i fra dere henger igjen i fra 2007 og 2008.

Du tenner på alle pluggene igjen ja :) Signaturen din er så full i bullshit at jeg gidder verken se noen videoer eller lese den. Android brukte 4 år på å komme i nærheten av brukervennligheten til iOS og fortsatt er den ikke like god. Jeg sier ikke at Android ikke er et godt OS, men det er ikke særlig brukervennlig :)

Trenger ikke si at jeg er drita full, at jeg skal ta meg en bolle osv, det er bare barnslig. Samtidig så driter jeg meg ikke ut i det hele tatt, om noen gjør det så er det deg. Du viser et stort temperament, samt ekstrem fanboy av Android og dermed så hører ingen på deg lengre, vi vet at alt du skriver er pure shit.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Valget er enkelt :)

Vil du ha iPhone 5 som oser kvalitetsfølelse, solid og ser slik ut:post-263002-0-01462700-1347708884_thumb.jpg

Eller vil du ha en SGS3: post-263002-0-39584200-1347708932_thumb.jpg

som føles slik ?: post-263002-0-10389900-1347708951_thumb.png

Samtidig så bør du tenke hva som er viktig. iOS er 10x mer brukervennlig enn Android, selvsagt med få unntak og Android gir litt mer frihet enn iOS. Applikasjoner og spill på iOS er milevis forran Android. Vil du bruke to hender (veldig upraktisk til tider) ? Eller vil du kunne betjene den med én hånd?

Bra vanskelig å ta noen seriøst med et slikt innlegg... Herregud...

• Liker 4
Lenke til kommentar
Jeg sier ikke at Android ikke er et godt OS, men det er ikke særlig brukervennlig

Hører du sier det, men hva er så mye bedre brukervennlig i iOS?

Min far som ikke akkurat er et geni på slike tekniske duppeditter, har hatt Android uten problem - han syns det var enkelt og brukervennlig for han. (nå har han en nokia btw)

Kjøper en iPad til han nå på 70 års dagen, for regner med han klarer den også Tror verken den er vanskeligere eller lettere - bare uvant.

Men hva eksakt er så imba brukervennlig i iOS?

Selv dama mi som ikke ville ha smarttlf, for hun ville ha det gamle og da med knapper hadde absolutt 0 problem med Androide og sa det var lett (hun er absolutt ingen teknisk guru - hun sliter mer med innstillingene og bruk på facebook som jeg må hjelpe a med rett som det er, der hun bruker pc) - det eneste hun nevnte var at det var uvant å være uten knapper (ja, jeg kjøpte en uten, for jeg regnet med hun trengte et par dager for å venne seg til, så var knappe'kravet' glemt)

Hører at folk sier iOS er så mye mer brukervennlig, men forklar meg hva?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Ok, du har fått oppfordring om å grunngi hvorfor du mener ios er så mye mer brukervennlig enn Android, og jeg vil også stille deg det spørsmålet. Hva er så mye mer brukervennlig med ios? Hvorfor er applikasjoner og spill på ios milevis foran Android?

Jeg har en iphone 4 selv, og jeg synes slett ikke den er behagelig å bruke med en hånd. Skriver jeg meldinger med en hånd må jeg se på tastaturet hele tida. Og selv etter ett år skriver jeg mye feil. Å skrive meldinger mens jeg går/sykler/kjører (ja, det er fyfy!) er nær sagt umulig uten å måtte bruke 80% av konsentrasjonen til å treffe riktige taster.

Og din sammenligning iphone vs SIII: tåpelig... Menmen, her har du en fin skrivebordsbakgrunn så du kan nyte hvordan en typisk iphone ser ut:

http://wallpaperimages.org/image_gallery/picture_gallery/Broken_Glass/Broken_Glass_broken-glass.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du tenner på alle pluggene igjen ja :) Signaturen din er så full i bullshit at jeg gidder verken se noen videoer eller lese den. Android brukte 4 år på å komme i nærheten av brukervennligheten til iOS og fortsatt er den ikke like god. Jeg sier ikke at Android ikke er et godt OS, men det er ikke særlig brukervennlig :)

Trenger ikke si at jeg er drita full, at jeg skal ta meg en bolle osv, det er bare barnslig. Samtidig så driter jeg meg ikke ut i det hele tatt, om noen gjør det så er det deg. Du viser et stort temperament, samt ekstrem fanboy av Android og dermed så hører ingen på deg lengre, vi vet at alt du skriver er pure shit.

Og grunnen til at signaturen min er full av bullshit er?

Igjen, så kan du ta deg en bolle om du ikke kan bevise at signaturen min er bullshit.

Du er bare så sur fordi du vet jeg har rett i det jeg viser til i min signatur. Dere har INGENTING å legge frem mot det han sier i filmklippene.

Jeg viser bare samme tempramang som du gjør her, så du trenger ikke å klage på andre.

Ja jeg er helt sikkert en fanboy av Android, men det er kun fordi Android er mest brukervennlig og enklest å bruke gjennom dagene. Jeg sier ikke dette fordi Android er best, men på grunn av brukervennligheten og enkelheten med OS'et.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vi har skjønt at du er religiøst opptatt av Android nå, Vindicator. Trenger ikke høre det mer. Trådstarteren også fått svar på det han ønsket.

Ta det bare helt med ro du. Jeg bare prøver å få frem Hunterra's fantastiske beviser på hvorfor iOS er så mye mere brukervennlig.

Det er jo noe som ser ut til å bli et seriøst problem for han å legge frem eller forklare. Og det viser jo bare på at noen her lyger så mye at man kan lukte løgnhals på milevis avstand og på at noen her snakker helt sant.

Om det er så enkelt for mange å legge frem slike bevis for Android som det jeg har linket til i min signatur, så må det da for søren være like lett å legge frem slike beviser for iOS også.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...