Dipol Skrevet 13. september 2012 Del Skrevet 13. september 2012 For en som er vant med friheten på Android er IOs og Itunes en hælvetes tvangstrøye For en som er vant med det vakre, silkemyke, godt sikrede og dønn stablie iOS, er alle disse ustabile, laggete og glorete plastikktelefonene med Android et sant sikkerhetshelvete. 1000kr på at du ikke har prøvd en nyere android telefon 1 Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 13. september 2012 Del Skrevet 13. september 2012 Siri forstår ikke norsk engang, det gjør Google. Vent litt, vent litt. Du mener at det faktisk finnes noen som bruker voice commands/activation? 2 Lenke til kommentar
medlem-156941 Skrevet 13. september 2012 Del Skrevet 13. september 2012 For en som er vant med friheten på Android er IOs og Itunes en hælvetes tvangstrøye "...et sant sikkerhetshelvete." Det er heilt opp til brukeren av telefonen. Om ein har litt vett klarer ein å styre unna virus-apps... 1 Lenke til kommentar
Mala Skrevet 13. september 2012 Del Skrevet 13. september 2012 (endret) Siri forstår ikke norsk engang, det gjør Google. Vent litt, vent litt. Du mener at det faktisk finnes noen som bruker voice commands/activation? Har enda til gode å se noen bruke dette rælet til noe fornuftig, være det på android eller ios platformen. Som leketøy ja, men til noe fornuftig? Nei. Stemmestyring er ihvertfall langt nede på listen når eg velger telefon. Aktuelt: http://youtu.be/9TaQ943z0LY Endret 13. september 2012 av Mala Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 13. september 2012 Del Skrevet 13. september 2012 Synes ikke akkurat iPhone 5 gjør at det frister og varme opp visakortet... Lurer på om jeg kanskje skal bytte til Samsung S III ved neste veiskille. Ikke noe galt med iPhone'n jeg har nå eller de jeg har hatt over hodet, men det blir liksom litt kjedelig... Men når sant skal sies så synes jeg ikke S III imponerer med tanke på opplevd byggekvalitet i forhold til iPhone. Hvordan den fungerer i praksis vet jeg ikke, men jeg håper for guds skyld at den ikke er like treig som den HTC Touch HD jeg hadde for noen år siden, for dette var et mareritt. Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 13. september 2012 Del Skrevet 13. september 2012 Siri forstår ikke norsk engang, det gjør Google. Vent litt, vent litt. Du mener at det faktisk finnes noen som bruker voice commands/activation? Du har ikke bil altså? 2 Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 13. september 2012 Del Skrevet 13. september 2012 For en som er vant med det vakre, silkemyke, godt sikrede og dønn stablie iOS, er alle disse ustabile, laggete og glorete plastikktelefonene med Android et sant sikkerhetshelvete. Du er en av de som tror på den myten altså Eg vil heller ha frihet under annsvar enn en trygg tvangstrøye. 1 Lenke til kommentar
Newton Skrevet 13. september 2012 Del Skrevet 13. september 2012 Vil heller si at Iphone er blitt som Toyota.. når den kom for 7 år? siden var den som en sprek BMW,rask nyskapende og rebelsk... men nå er den blitt noe som alle har.. litt trøtt og kjedelig.. Som med Toyota selger den som hakka møkk, men pga. av at den er blitt så populær tør ikke Apple gjøre noe kromspring i redsel for å ødelegge en vinnende formel.. Her er en fin en som understreker dette enda bedre: <snipp> Første versjon av iPhone kom i salg sommeren 2007, altså for litt over 5 år siden. Siden vi tydeligvis skal velte oss i dårlige bilmetaforer her... iPhone er fortsatt som en BMW (eller Mercedes). Det er en premiumtelefon, rett og slett, som ekstremt få matcher når det gjelder gjennomarbeidet kvalitetsfølelse fra A til Å. iPhone har alltid gitt en rask, smooth, presis og behagelig premium "kjøreopplevelse". De ulike årsmodellene har jevnt over hatt langt bedre grafikkytelse enn konkurrentene, og er sannsynligvis nok en gang den raskeste telefonen som kan kjøpes - i alle fall på denne siden av nyåret. Alt dette i et design som stadig blir mer kompakt, og nå også lettere men samtidig mer robust. I likhet med de to bilmerkene driver ikke Apple og gjør radikale designendringer i tide og utide. Nei,man holder seg til en linje, en designfilosofi, som man raffinerer og utvikler. En BMW må tross alt se ut som og føles som en BMW dersom den skal appellere til målgruppen. Som med virkelige premiumbiler så handler iPhone 5 om utsøkt design, eksklusiv materialbruk, presisjon i berabeiding og sammensetting, topp ytelse, og at man stadig får den gode, behagelige opplevelsen underveis. Det vil oftest være direkte dumt å gjøre dårlig funderte krumspring når man har en vinnende formel. Videoen? Idioter på gaten kan man manipulere til å si hva som helst når man stikker et kamera opp i nesen på dem, og med litt kreativ klipping virker det enda dummere, såpass har man vel sett i årenes løp i diverse dårligeunderholdningsprogram på TV... 1 Lenke til kommentar
Newton Skrevet 13. september 2012 Del Skrevet 13. september 2012 For en som er vant med det vakre, silkemyke, godt sikrede og dønn stablie iOS, er alle disse ustabile, laggete og glorete plastikktelefonene med Android et sant sikkerhetshelvete. 1000kr på at du ikke har prøvd en nyere android telefon Har du for vane å inngå verdiløse, idiotiske "veddemål" som du ikke akter å innfri? Sorry, du tapte. 2 Lenke til kommentar
Newton Skrevet 13. september 2012 Del Skrevet 13. september 2012 "...et sant sikkerhetshelvete." Det er heilt opp til brukeren av telefonen. Om ein har litt vett klarer ein å styre unna virus-apps... Påstanden din der er bare BS, og det vet du. Det har veldig lite med "vett" å gjøre, men stort sett kun flaks. 1 Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 13. september 2012 Del Skrevet 13. september 2012 Påstanden din der er bare BS, og det vet du. Det har veldig lite med "vett" å gjøre, men stort sett kun flaks. Er det noe som er bs her er det sånne påstander....... 6 Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 13. september 2012 Del Skrevet 13. september 2012 godt sikrede og dønn stablie iOS Med tanke på at Android ER mere stabil enn iOS, så er ikke bare Android dønn stabilt, men 120% stabilt da i følge hva din definisjon på stabilitet er. er alle disse ustabile, laggete og glorete plastikktelefonene med Android et sant sikkerhetshelvete. Om du snakker for de billigste Android mobilene, så kan vel dette stemme på noen punkter. Men når det kommer til toppmodellene til Android, så er dem ikke ustabile, laggete, glorete og er heller ikke så usikkert som du skal ha oss til å tro. Samsung Galaxy S II, S III, Galaxy Note, og Galaxy Note II er mobiler som ikke lagger, dem er heller ikke ustabile sånn dem er. Og sikker nok er dem også. Og viste du at Plast -> Glass / metall / allumminium på en mobil? Lenke til kommentar
Newton Skrevet 13. september 2012 Del Skrevet 13. september 2012 For en som er vant med det vakre, silkemyke, godt sikrede og dønn stablie iOS, er alle disse ustabile, laggete og glorete plastikktelefonene med Android et sant sikkerhetshelvete. Du er en av de som tror på den myten altså Eg vil heller ha frihet under annsvar enn en trygg tvangstrøye. En "myte" som er dokumentert forlengs og baklengs, og har rammet hundretusenvis av mennesker. Da handler det ikke om hva jeg tror, nei. Jeg er svært komfortabel med min ansvarlige og trygge frihet, ellers takk. 1 Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 13. september 2012 Del Skrevet 13. september 2012 Leser i underskriften din om fordelene med ICS. Gleder meg stort, men hvorfor bruker Samsung såå lang tid til å gi det til kundene sine. Har en Galaxy tab 8.9, fikk den desember 2011, Samsung vet ikke enda når ics kommer... Utrolig skuffende... godt sikrede og dønn stablie iOS Med tanke på at Android ER mere stabil enn iOS, så er ikke bare Android dønn stabilt, men 120% stabilt da i følge hva din definisjon på stabilitet er. er alle disse ustabile, laggete og glorete plastikktelefonene med Android et sant sikkerhetshelvete. Om du snakker for de billigste Android mobilene, så kan vel dette stemme på noen punkter. Men når det kommer til toppmodellene til Android, så er dem ikke ustabile, laggete, glorete og er heller ikke så usikkert som du skal ha oss til å tro. Samsung Galaxy S II, S III, Galaxy Note, og Galaxy Note II er mobiler som ikke lagger, dem er heller ikke ustabile sånn dem er. Og sikker nok er dem også. Og viste du at Plast -> Glass / metall / allumminium på en mobil? 1 Lenke til kommentar
gammalerik Skrevet 13. september 2012 Del Skrevet 13. september 2012 Newton: Bare som en liten respons til signaturen din.. http://www.dagbladet.no/2012/09/13/nyheter/utenriks/iphone_5/apple/teknologi/23399589/ 1 Lenke til kommentar
Andynator Skrevet 13. september 2012 Del Skrevet 13. september 2012 Iphone er og blir noe annet, de som tidligere i tråden nevnte de var for småunger og besteforeldre tror jeg har hatt en tøff natt på byen når de skrev det Jeg skal selvsagt ha Iphone 5 , det begynnte med skepsissen da jeg handlet 3gs men etter det er det ikke tvil, det kan komme så mange telefoner det bare vil ut på markedet, men Iphonen beholder hovedsim kortet mitt og "de andre" får tvilling sim kortet..... Er bra fornøyd med min htc one x og har aldri vært i nærheten av å handle samsung de siste 3-5 årene Hjertebarnet er Iphone :-) 1 Lenke til kommentar
eik Skrevet 13. september 2012 Del Skrevet 13. september 2012 * Iphone 5 har langt overlegen OS og tilbud av apps http://www.engadget.com/2012/06/27/google-play-hits-600000-apps/ 600k vs 650k? 8% flere? Tja.. Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 14. september 2012 Del Skrevet 14. september 2012 * Iphone 5 har langt overlegen OS og tilbud av apps http://www.engadget....ts-600000-apps/ 600k vs 650k? 8% flere? Tja.. Og ikke nok med det, men de fleste iOS apps blir aldri lastet ned etter at dem er lagt ut på AppStore. Det var en artikkel om det på Amobil for ikke så alt for lenge siden. Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 14. september 2012 Del Skrevet 14. september 2012 Iphone er og blir noe annet, de som tidligere i tråden nevnte de var for småunger og besteforeldre tror jeg har hatt en tøff natt på byen når de skrev det Jeg skal selvsagt ha Iphone 5 , det begynnte med skepsissen da jeg handlet 3gs men etter det er det ikke tvil, det kan komme så mange telefoner det bare vil ut på markedet, men Iphonen beholder hovedsim kortet mitt og "de andre" får tvilling sim kortet..... Er bra fornøyd med min htc one x og har aldri vært i nærheten av å handle samsung de siste 3-5 årene Hjertebarnet er Iphone :-) Greit at du er fanboy, men seriøst, du må jo se at en iPhone er enklere enn Android-mobiler, er mer begrenset og enklere å håndtere for brukere som ikke har erfaring med smartmobiler? Selv hadde jeg blitt sinnssyk om jeg måtte finne fram et kalender-ikon fra et hav av side på side med ikoner, bare for å se hva neste avtale er. Følelsen av at alt er mulig på Android setter jeg veldig stor pris på. At noen liker å være sperret inne av Apple er helt greit, men det er ikke noe for meg. Men det er perfekt for nybegynnere, som barn og eldre 1 Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 14. september 2012 Del Skrevet 14. september 2012 http://www.youtube.com/watch?v=rdIWKytq_q4&feature=player_embedded Say no more! 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg