kjelldell Skrevet 27. september 2012 Del Skrevet 27. september 2012 Flere testbilder, ser utrolig lovende ut, men hadde aldri betalt mer enn 15' uansett for et slikt kamera. Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 27. september 2012 Del Skrevet 27. september 2012 (endret) Her er også noen bilder (kommer sikkert fler siden det er Sonys Flickr-konto). Jeg er klart fristet, men venter til priset har gått ned litt og jeg er sikker på at det ikke har noen alvorlige feil. Endret 27. september 2012 av HelenaN Lenke til kommentar
Epp Skrevet 30. september 2012 Del Skrevet 30. september 2012 Her er også noen bilder (kommer sikkert fler siden det er Sonys Flickr-konto). Jeg er klart fristet, men venter til priset har gått ned litt og jeg er sikker på at det ikke har noen alvorlige feil. De skulle ha droppet AA filteret. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 30. september 2012 Del Skrevet 30. september 2012 De skulle ha droppet AA filteret. Det kommer når oppløsningen høy nok. Personlig tipper jeg når oppløsningen er på rundt 50Mpx. 1 Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 3. oktober 2012 Del Skrevet 3. oktober 2012 Changes? ; http://www.mirrorlessrumors.com/rx1-specs-changed-e-m5-firmware-released/ Lenke til kommentar
Epp Skrevet 6. oktober 2012 Del Skrevet 6. oktober 2012 De skulle ha droppet AA filteret. Det kommer når oppløsningen høy nok. Personlig tipper jeg når oppløsningen er på rundt 50Mpx. Hvorfor? Moire? Lenke til kommentar
Epp Skrevet 6. oktober 2012 Del Skrevet 6. oktober 2012 Changes? ; http://www.mirrorlessrumors.com/rx1-specs-changed-e-m5-firmware-released/ Trodde kamera kom i oktober ifg Akam. Vanskelig å endre hardware på kort tid. Kanskje AF-C ikke funker videre bra så de skipper det helt eller legger det menyen. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 6. oktober 2012 Del Skrevet 6. oktober 2012 Hvorfor? Moire? Når oppløsningen blir høy nok, så vil difraksjonen bli såpass høy at den blir som en et naturlig AA filter. I følge de som tror de har peiling på slikt Lenke til kommentar
se# Skrevet 6. oktober 2012 Del Skrevet 6. oktober 2012 Hvorfor? Moire? Når oppløsningen blir høy nok, så vil difraksjonen bli såpass høy at den blir som en et naturlig AA filter. I følge de som tror de har peiling på slikt Ikke bare diffraksjonen, men linsekvaliteten vil også slå inn på et punkt. Det vil selvsagt variere fra linse til linse, men typisk kitzoomer, superzoomer osv har begrenset oppløsingsevne så det er flere faktorer som vil bidra til at AA-filter blir mindre og mindre viktig.Om grensen går ved 50MP vet jeg ikke, men ingen tvil om at vi nærmer oss en grense hvor AA-filteret blir mindre og mindre viktig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg