geir__hk Skrevet 12. september 2012 Del Skrevet 12. september 2012 Hei. Sitter og tuller litt med en liten bil som jeg prøver å sette motor inn i. Prosjektet i seg selv er såre enkelt, men jeg sliter med å koble akslingen fra motor sammen med aksling til hjulene. Begge akslingene er 3mm i diameter. Jeg har et sett med krympestrømper, men disse har nok ikke mekanisk styrke til å koble sammen to akslinger. Jeg har også tenkt litt på oppvarming av en metallhylse for feste, men det krever jo to ting som ikke er av beste sort: Varmluftspistol eller gassbrenner. Kan bli i varmeste laget for motor og omkringliggende plastikk-deler. Hylse med eksakt størrelse som passer med aksling. Da tenker jeg på at metall som utvider seg ikke egentlig er en fleksibel nok løsning (selv om innerdiameter på kald hylse er like under motorakslingens diameter så er det ikke nær nok). Varmluftpistol skulle gå bra, men da burde det finnes metaller (eller andre harde stoffer) med ekstreme høye utvidelseskoefisienter. Lenke til kommentar
Sirheadly Skrevet 19. september 2012 Del Skrevet 19. september 2012 (endret) Mulig at du kan bruke denne. http://elefun.no/p/prod.aspx?v=22861 Edit: ser ut som den er beregna for 4 mm aksling, men kan sikkert brukes vist man strammer godt til skruene. Endret 19. september 2012 av sirhedly Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 19. september 2012 Forfatter Del Skrevet 19. september 2012 Ok, takker så mye. Da vet jeg at det er produkter som egner seg der ute Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå