Selle Skrevet 12. september 2012 Del Skrevet 12. september 2012 (endret) Endelig får iPod Nano FM-radio (på høy tid, ettersom FM-nettet snart skal slukkes). Både 5. og 6. generasjon iPod Nano har FM-Radio... Endret 12. september 2012 av Selle 1 Lenke til kommentar
whistle Skrevet 12. september 2012 Del Skrevet 12. september 2012 (endret) De fleste, hvertfall Telenor og Netcom har et tillegg (nedbetalingsgebyr) på 200kr i bindingsperioden. Er absolutt ikke dumt å kjøpe uten abonnement, men totalprisen blir ofte ikke noe dyrere med binding om du velger riktig type abonnement til ditt forbruk. Nettopp. Det blir ikke dyrere, men det blir tilnærmet samme pris med og uten abonnement. Da foretrekker jeg å kjøpe uten, sånn at jeg kan skifte abonnement som jeg selv vil. Greit å kunne gå etter tilbud (når man er kjip student, iallefall!). Har for eksempel ikke betalt mobilregning på tre måneder (500 sms, mms, data og min) fordi talkmore har hatt vervekampanje. Endret 12. september 2012 av whistle Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 12. september 2012 Del Skrevet 12. september 2012 (endret) Snakker vi da sånn der HDSPA+, som vi velger å kalle 4G tullball, eller faktisk LTE? Om det ikke er LTE så er det bare tull å kalle det for 4G i så fall... Europa-kartet var merket HDSPA ja, ikke LTE... For ordens skyld tror jeg ikke det er noe som heter HDSPA+ ? Men HSDPA og HSPA+ ? Samsung står vel klare med søksmål dersom den skulle ha lte/4g på frekvensen som vi bruker i norge Endret 12. september 2012 av Donnybrook Lenke til kommentar
Taggart Skrevet 12. september 2012 Del Skrevet 12. september 2012 Man finner ikke noe bedre design eller komfort enn dette. Eller du finner sikker ørepropper med bedre komfort, men dem koster jo som regel utallige ganger mere penger da. Ja, nettopp. Da sier vi nok en gang takk til deg... Legger for ordens skyld ved noen bilder av mine nye øreplugger, så kan du jo stikke innom en dag og få bakoversveis... 1 Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 12. september 2012 Del Skrevet 12. september 2012 Man finner ikke noe bedre design eller komfort enn dette. Eller du finner sikker ørepropper med bedre komfort, men dem koster jo som regel utallige ganger mere penger da. Ja, nettopp. Da sier vi nok en gang takk til deg... Legger for ordens skyld ved noen bilder av mine nye øreplugger, så kan du jo stikke innom en dag og få bakoversveis... Les det jeg sa bak teksten som du boldet. Hint: Jeg er enig i det du sier. Lenke til kommentar
Zitrix Skrevet 12. september 2012 Del Skrevet 12. september 2012 Man finner ikke noe bedre design eller komfort enn dette. Eller du finner sikker ørepropper med bedre komfort, men dem koster jo som regel utallige ganger mere penger da. Ja, nettopp. Da sier vi nok en gang takk til deg... Legger for ordens skyld ved noen bilder av mine nye øreplugger, så kan du jo stikke innom en dag og få bakoversveis... Der "kom" jeg litt 1 Lenke til kommentar
Daxen Skrevet 12. september 2012 Del Skrevet 12. september 2012 Hvordan er dette toppsak på vg.no? Andre telefoner kan jo se langt etter den samme publisiteten. Latterlig hvilken vei det går. Det er vel ikke vår skyld? Det må du ta med redaksjonen hos VG... Og tv2 nyhetene ser det ut som. Haha, så mye styr for litt større skjerm. 2 Lenke til kommentar
Zorfius Skrevet 12. september 2012 Del Skrevet 12. september 2012 Nå ser man vel hvor langt eplet faller. Dårligste lanseringen i år... Fint at de gamle gode mobilprodusentene lager ordentlige telefoner igjen (Sony,Nokia).Håper at aksjene til Apple synker kraftig for dette var dårlig, men forventet. Hva er så grusomt dårlig? Ikke noe å hoppe i taket for, det er jeg helt enig i men som stort sett alle andre så leveres det større skjerm, bedre innmat osv.. Kan ikke helt se hvordan verken Nokia eller Sony lanserte noe som helst mer "revolusjonerende"? Nei er ikke sikker, men NFC + tags, wet finger tracking, vanntett toppsmartmobil... Sony imponerer STORT! Jeg sa gode telefoner, men kan si at de nye sony mobilene meget nytenkende og revolusjonerende. Btw. Har aldri og kommer heller aldri til å skjønne greia med glass på begge sidene av mobilen. Sorry.. Det er en patent apple helt klart kan beholde selv. 1 Lenke til kommentar
fnwilborn Skrevet 12. september 2012 Del Skrevet 12. september 2012 Snakker vi da sånn der HDSPA+, som vi velger å kalle 4G tullball, eller faktisk LTE? Om det ikke er LTE så er det bare tull å kalle det for 4G i så fall... Europa-kartet var merket HDSPA ja, ikke LTE... For ordens skyld tror jeg ikke det er noe som heter HDSPA+ ? Men HSDPA og HSPA+ ? Samsung står vel klare med søksmål dersom den skulle ha lte/4g på frekvensen som vi bruker i norge Du har rett. Alle disse bokstavene forvirrer meg. Her er hva apple.no sier om iPhone5 sine nettverksmuligheter: GSM model: GSM/EDGE UMTS/HSPA+ DC-HSDPA CDMA model: CDMA EV-DO Rev. A and Rev. B LTE3 Wi-Fi (802.11a/b/g/n; 802.11n on 2.4GHz and 5GHz) Bluetooth 4.0 GPS and GLONASS Lenke til kommentar
Zorfius Skrevet 12. september 2012 Del Skrevet 12. september 2012 Nå ser man vel hvor langt eplet faller. Dårligste lanseringen i år... Fint at de gamle gode mobilprodusentene lager ordentlige telefoner igjen (Sony,Nokia).Håper at aksjene til Apple synker kraftig for dette var dårlig, men forventet. Hva er så grusomt dårlig? Ikke noe å hoppe i taket for, det er jeg helt enig i men som stort sett alle andre så leveres det større skjerm, bedre innmat osv.. Kan ikke helt se hvordan verken Nokia eller Sony lanserte noe som helst mer "revolusjonerende"?Nei er ikke sikker, men NFC + tags, wet finger tracking, vanntett toppsmartmobil... Sony imponerer STORT! Jeg sa gode telefoner, men kan si at de nye sony mobilene meget nytenkende og revolusjonerende. Btw. Har aldri og kommer heller aldri til å skjønne greia med glass på begge sidene av mobilen. Sorry.. Det er en patent apple helt klart kan beholde selv. Glad de ikke fortsatte med det da. Håper deg er i skuffen for godt ,.... Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 12. september 2012 Del Skrevet 12. september 2012 Hvordan er dette toppsak på vg.no? Andre telefoner kan jo se langt etter den samme publisiteten. Latterlig hvilken vei det går. Det er vel ikke vår skyld? Det må du ta med redaksjonen hos VG... Og tv2 nyhetene ser det ut som. Haha, så mye styr for litt større skjerm. Er det nytt for deg at mediene i Norge kun driver med sensasjonsjournalistikk? Da leser du ikke avisen eller ser på TV mye. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 12. september 2012 Del Skrevet 12. september 2012 De andre flaggskipene har bedre oppløsning og større skjerm Dårligere kart. Siri fungerer enda ikke på norsk Ny ladekontakt, alt av tidligere docking-utstyr/ekstrautsyr er ubrukelig. Ingen forbedring i batterilevetid i forhold til 4S Ikke sikkert 4G/LTE vil fungere i Norge. Yeess, en rad ekstra til ikoner! - Bedre oppløsning og større skjerm? Bedre oppløsning kan vell diskuteres da oppløsning nesten må måles med tanke på skjermstørrelse kontra oppløsning, altså PPI. Jeg kan jo også si at en 27" skjerm med 1920x1080 oppløsning har høyere oppløsning enn en skjerm på 20" med 1680x1050 men jeg vil fremdeles driste meg til å si at 20" gir deg bedre oppløsning tatt i betraktning størrelsen. Hva større skjerm angår så er da ikke det utelukkende positiv, for mange så blir telefoner på 4.5"+ for stort til at det er praktisk på en mobiltelefon. - Dårligere kart vet vi ingenting om, ingen har sett den endelige versjonen av iOS6 og kartene til TomTom (?) og karttjenesten har blitt drastisk forbedret fra BETA til BETA så hvem vet hvordan det endelige resultatet blir. Du får jo uansett Google Maps gratis via AppStore, eller du kan kjøpe knallgode kart fra dedikerte produsenter via AppStore. - Siri fungerer ikke på norsk, og det skjer neppe med det første. Hvordan skal du klare å optimalisere og lokalisere Siri til lille Norge hvor hele befolkningen snakker hver sin egen sære dialekt? Det er neppe prioritet og det vil nok ta lang, lang tid før du ser en skikkelig god "Siri-løsning" som fungerer med "norsk". - Ny ladekontakt er da ikke bare negativt? Nå vet vi fint lite om den enda, men støtter den thunderbolt eller USB3.0 hastigheter så er jo det gull for de av oss med store mediabiblioteker osv.. Og som de nevnte så vil du få en overgang så du slipper å kaste alt du har av tilleggsutstyr, forsto jeg det riktig så kan du også lade og synkronisere med 30-pin dockkabler via adapter. - Batteriet er og blir det samme, dessverre men med LTE så er jo det ganske så imponerende og får ikke Norge LTE så du bruker 3G så vil vell strømforbruket reduseres endel og batterilevetiden bli bedre enn iPhone 4S. Er uansett imponerende og holde samme batterilevetid når telefonen blir såpass mye tynnere, kraftigere og kommer med LTE. - La oss ikke dømme LTE / 4G før vi faktisk vet noe sikkert? - En rad ekstra kan alltids være greit, eller mener du at de skulle hatt en sort stripe nederst istedenfor kanskje? Er spent på GPU, for hvis den yter dobbelt av iPhone 4S som fremdeles er en av de raskeste (om ikke den raskeste) på GPU så er jo det ganske så imponerende. 3 Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 12. september 2012 Del Skrevet 12. september 2012 Ja venter bare på at noen Apple karer her skal kalle det nye ørepropp designet for revolusjoneranes Poenget med det nye designet er jo til å le seg skakk av. Man finner ikke noe bedre design eller komfort enn dette. Eller du finner sikker ørepropper med bedre komfort, men dem koster jo som regel utallige ganger mere penger da. Nå leverer også Apple "In-Ear" plugger om det er det du referer til? Nå skal det sies at plugger du må trykke inn i øret ikke er for alle, selv har jeg Westone 4R plugger som låter fantastisk og fungerer strålende med Shure sine in-ear tupper, men jeg kjenner MANGE som ikke kan fordra å måtte presse pluggene inn i øret og ergo heller velger slike løsninger som dette som "ligger" i øret istedenfor. Disse øreproppene som man putter inn i øret er ikke bare komfortabel, men dem øker jo lydkvaliteten en del med at dem faktisk demper utvendig støy i fra å komme inn i ørene. Så dem som tenker på lydkvalitet, dem går for slike ørepropper. EDIT: Øreproppene som følger med Samsung Galaxy Note leverer faktisk veldig god lyd. Og dem er også meget behagelig å ha i ørene. Jeg har ikke vært borti mange produsenter som faktisk leverer gode ørepropper med god lyd med telefonene sine. Nå har jeg ikke prøvd HTC sine mobiler med Beats og det der da. Er du ute etter lydkvalitet så er hvertfall ikke Beats veien å gå. En ting iPhone er god på så er det lydforsterker i telefonen, Samsung Galaxy Note klarer ikke å drive mine Westone 4R på noen god måte.. Ikke at iPhone 4 kjører dem i nærheten av sitt potensiale den heller, men du slipper hvertfall grøtete lyd når du skrur volumet mot tilnærmet maks. Det at in-ear løsninger er å foretrekke på grunn av ditten og datten, og at du og jeg som setter pris på god lydkvalitet og velger gode øreplugger har det som et helt logisk valg så forandrer ikke det på det faktum at det er MANGE der ute som ikke kan fordra plugger som må puttes inn i øret, sånn er det bare. Ikke akkurat fantastisk kvalitet på Apple sine øreplugger, men de har aldri vært forferdelige og leverer fult på høyde med gjennomsnittet av hva som følger med smarttelefoner i dagens marked. Hvordan disse nye låter vet vi naturligvis ingenting om enda, så kan jeg ikke uttale meg noe om men jeg kjenner flere som er glade for at de ikke må trykkes inn i ørekanalen. 1 Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 12. september 2012 Del Skrevet 12. september 2012 De som er seriøse om musikk kjøper vel alltid andre plugger eller headset uansett? 3 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 12. september 2012 Del Skrevet 12. september 2012 Forstår jeg det rett at det ikke blir noen ny mindre Ipad eller annen oppgradering på ipad i denne omgang? AtW Lenke til kommentar
Runar Skrevet 12. september 2012 Del Skrevet 12. september 2012 Forstår jeg det rett at det ikke blir noen ny mindre Ipad eller annen oppgradering på ipad i denne omgang? Det ser slik ut. Det var uansett lite sannsynlig at de skulle lansere både en ny iPhone og en mindre iPad på én gang. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 12. september 2012 Del Skrevet 12. september 2012 Prisen skal være 199, 299, 399 dollar (16, 32 og 64 GB). Den kommer til norge 28. september. iPhone 4 blir billigere (fra 99 dollar). iPhone 3GS fases ut. Stemmer dette? iphone 4 til ca 600 kr og iphone 5 til ca 1200, 1800 og 2400 kr? 1 Lenke til kommentar
eisa01 Skrevet 12. september 2012 Del Skrevet 12. september 2012 Det er prisene med to-årskontrakter i USA. Prisene blir de samme i Norge som i fjor, med mindre de tar en liten justering pga valutasvingning. iPad mini kommer i oktober. Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 12. september 2012 Del Skrevet 12. september 2012 (endret) again "Så kommer vi her og folk klapper og jubler over ting som at facebook er integrert i OS'et" hvem og hvor er disse folkene som jubler? Jesus, Facebook var et eksempel, og når jeg nevnte det mer enn en gang var det som respons til deg på akkurat dette. Jeg har i utgangspunktet ikke noe ønske om å lage kvalm for iPhone 5, og tror ikke jeg har gjort det heller. Poenget står imidlertid. Det jubles og klappes i salen for hver lille ting som presenteres, samme hvor ubetydelig det er. Kisen blir jo knapt nok ferdig med en setning før det klappes. Dette er ganske enkelt et faktum, og ja, det synes jeg grenser opp mot latterlig mange ganger. Jeg har tydelig i denne saken påpekt at jeg ikke synes iPhone er en dårlig telefon, men faktisk en knakende god telefon. Til og med i et svar til nettopp deg. Og det står faktisk rett ovenfor her i quotehistorikken. Men nå orker jeg ikke diskutere hvor vidt jeg lager kvalm eller ikke med deg, og om jeg skrev facebook en eller to ganger... God natt. Endret 12. september 2012 av Runar Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 12. september 2012 Del Skrevet 12. september 2012 Venter bare på svar rundt LTE og Norge, og hvorvidt "Lightning" faktisk støtter USB3.0 og / eller Thunderbolt eller ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg