christer1997 Skrevet 12. september 2012 Del Skrevet 12. september 2012 Hei! Jeg er en gutt som er veldig glad i aktiviteter og liker å trene. Jeg lurer på om dere har noe tips til å få bedre kondis. Blir fort sliten når jeg er ute og jogger. Lenke til kommentar
vlc Skrevet 12. september 2012 Del Skrevet 12. september 2012 Løp mer. Varier mellom bakkeintervaller, langkjøring, svømming ect. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 12. september 2012 Del Skrevet 12. september 2012 Kjør 4x4 intervaller 2-3 ganger i uken. Føler du kroppen klarer mer trening tar du rolige (veldig rolige) langkjøringer på dagene du ikke kjører intervaller. Er du helt fersk på løping bør du begynne rolig. Det er veldig lett å få belastningsskader. Gode sko, riktig løpsteknikk og styrke støttemusklaturen er viktig. Lenke til kommentar
sommerkroppen Skrevet 13. september 2012 Del Skrevet 13. september 2012 (endret) Som nevnt over her, så er 4x4 intervalltrening tingen. Bare husk å ha stigning på tredemølla, hvis ikke rekker du såvidt å komme opp i tilfredsstillende pulsfrekvens før intervallet er ferdig. Løper du utendørs blir du rett og slett nødt til å finne deg en passelig lang motbakke en plass. Styrketrening hjelper også indirekte inn på kondisjonen, i form av at økt muskelstyrke fører til forbedret arbeidsøkonomi. Arbeidsøkonomi vil si hvor mye energi du bruker ved å løpe i en bestemt fart. Endret 13. september 2012 av sommerkroppen Lenke til kommentar
aomt Skrevet 18. september 2012 Del Skrevet 18. september 2012 Om du vil ha bedre kondis (a.k.a bedre VO2max), så er intervaller som er best. Sykkel, svømming, spirning - spiller ingen rolle. Poenget er å trene hjerte. Om du vil vere god på å springe, må du springe. Variert. Intervaller er bra, men springing er mye, mye meir enn berre "Vo2max". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå