TMB Skrevet 12. september 2012 Del Skrevet 12. september 2012 (endret) Hei, jeg har i dag et 5.1-system ved TVen, men jeg får ikke utnyttet det på grunn av plassmangel. Bakhøyttalerne blir nesten aldri brukt og har egentlig ikke noe for seg. Ønsker derfor å bruke disse på PCen, men da trenger jeg en forsterker til. Dette er høyttalerne. Hvor mye må jeg ut med for å få lyd i disse? Er ikke ute etter å bruke mange tusen. Den forsterkeren jeg har nå kosta vel 2.5k og den spiller mer enn bra nok. Da burde vel stereoforsterker koste en del mindre forhåpentligvis? Den må ha pre-out for sub da så klart. Takk! Endret 13. september 2012 av TMB Lenke til kommentar
TMB Skrevet 13. september 2012 Forfatter Del Skrevet 13. september 2012 (endret) Virkelig ingen som vet noe om dette? Vil få lyd i de asap! :/ Endret 13. september 2012 av TMB Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 14. september 2012 Del Skrevet 14. september 2012 Nå vet jeg ikke hvordan denne vil spille sammen med Dynavoicene, men det er absolutt en fin forsterker. Harman Kardon HK3390. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 14. september 2012 Forfatter Del Skrevet 14. september 2012 (endret) Får man ikke noe billigere? Har ikke planer om å spille så voldsomt høyt. Og får man noen som er litt mindre i fysisk størrelse? Endret 14. september 2012 av TMB Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 16. september 2012 Del Skrevet 16. september 2012 Jeg ville nok ikke brukt under 2k på en forsterker. Kan tenkes at du er heldig å finner noe bra brukt da, som den jeg fant. Men den er ganske stor ja, enig der. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 16. september 2012 Forfatter Del Skrevet 16. september 2012 Synes 2k er mye bare for å få lyd i de to små høyttalerne der...så da legger jeg det på is... Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 16. september 2012 Del Skrevet 16. september 2012 Problemer et at det så og si ikke produseres til billigere uten at kvaliteten er helt på trynet. Personlig syns jeg ikke 2k er veldig mye hvis man setter det i perspektiv med annen elektronikk. Men men, det er jo din prioritering. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 16. september 2012 Forfatter Del Skrevet 16. september 2012 La oss si jeg skal bruke 2k maks da. Får man noe nytt for denne prisen? Får man noe som ikke er på størrelse med en surroundreceiver? Da jeg skal bruke denne ved skrivebordet så har jeg ikke plass til en så stor noe sted.. :/ Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 16. september 2012 Del Skrevet 16. september 2012 De fleste produktene har en standard bredde. Men fant denne her, http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=32774423 Den så jo egentlig ganske spennende ut. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 16. september 2012 Forfatter Del Skrevet 16. september 2012 Den var veldig fin, bortsett fra at den ikke har utgang for sub Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 16. september 2012 Del Skrevet 16. september 2012 Tror nok dessverre produktet du leter etter ikke eksisterer. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 18. september 2012 Del Skrevet 18. september 2012 Hvis du har så lite plass så du ikke har plass til en vanlig forsterker virker det ikke som om en sub er det beste valget. Subber krever ofte litt luft for å låte bra i ett rom. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 23. september 2012 Forfatter Del Skrevet 23. september 2012 (endret) Fant endelig en som virket perfekt både mtp pris og størrelse, men så står det 8 ohm minimum på høyttelerutgangene bak. Mine S4 er på 4 ohm http://www.finn.no/f...nnkode=37339365 fml EDIT: Eller har det ikke noe å si? På den forstkerkeren de nå er tilkoblet (og har vært i 2 år) står det både 6 og 8 ohm minimum, så det funker tydeligvis o.O Endret 23. september 2012 av TMB Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 23. september 2012 Del Skrevet 23. september 2012 http://www.hifiklubben.no/produkter/stereo/forsterkere/argon_da2-digital-usb-_integrert-forsterker.htm Til og med innebygget DAC! Lenke til kommentar
TMB Skrevet 23. september 2012 Forfatter Del Skrevet 23. september 2012 (endret) Den der så sweet ut. Hvordan fungerer dette med USB? Kommer den opp som en egen Playback Device på PCen når jeg kobler den til? Og hvordan pleier HiFi-klubben å være mtp. pris? Tenkte å evnt. stikke til butikken deres for å slippe frakt, men hvis de er som en del andre så er det dyrere i fysisk butikk. Endret 23. september 2012 av TMB Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 26. september 2012 Del Skrevet 26. september 2012 På min DAC så kommer det opp som egen device ja, blir som om den bruker DACen som lydkort. Mener at det er samme priser på nett som i butikk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå