mobile999 Skrevet 14. september 2012 Del Skrevet 14. september 2012 Noen unngår nvlddmkm.sys bluescreen ved å underklokke kortet sitt. Det kan du også forsøke. 1 Lenke til kommentar
Ktoffer Skrevet 15. september 2012 Forfatter Del Skrevet 15. september 2012 jepp vet hvordan jeg behandler pc-pcutstyr. Har bygd 3 pc'er selv og alle har funket fint til nå Har dessverre ikke noen skjermkort som passer sammen med hovedkortet mitt nå. men et teksnisk spørsmål. Jeg tok ut OS hardisken og satt inn en ren hardisk. installerte alt på nytt og fikk samme feilmelding. Burde ikke henge igjen noen drivere da? fordi dem legger seg vel sammen på C som jeg i dette tilfellet hadde fjernet. men om du noen hadde sendt meg et navn på skjermkort tester kunne jeg vel ha kjørt en av dem. Om jeg ikke finner feilen i løpe av noen dager tror jeg nok at komplett.no kan starte sin undersøkelse av kortet:P Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 15. september 2012 Del Skrevet 15. september 2012 UBCD har verktøy for å teste cpu, ram og gpu-ram. http://www.ultimatebootcd.com/ Du bør absolutt teste ram i tillegg til gpu-ram siden defekt ram kan være feilen. Mulig du har andre cd'er som har memtest? (Ubuntu?) Jeg er borte hele dagen idag, så jeg har ikke mulighet til å hjelpe videre før til kvelden. 1 Lenke til kommentar
Ktoffer Skrevet 16. september 2012 Forfatter Del Skrevet 16. september 2012 sånn har vært borte i helga. det programmet ville ikke kjøre i safemode så fikk ikke kjørt en analyse av de hdd eller ram. men hvis det var hdd eller ram som var feil ville ikke det ha gjort utslag føre jeg innstalerte skjerm driverene? Gpu ram er ikke det en del av skjermkortet? selv om jeg ikke har løst denne saken må jeg igjen takke for mange gode forslag. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 16. september 2012 Del Skrevet 16. september 2012 no problem. Altså UBCD er en iso-fil (et bilde av en cd) som skal brennes ved å bruke den relevante funksjonen i et brenneprogram. http://mirror.komsys.org/ubcd/ubcd511.iso Feil på ram gir ikke nødvendigvis umiddelbart utslag, men kan være årsaken til skjermkort-relatert bluescreen. Gpu ram er minnet på selve skjermkortet. Lenke til kommentar
Ktoffer Skrevet 24. september 2012 Forfatter Del Skrevet 24. september 2012 Da vil jeg takke alle som har prøvd å hjelpe meg med denne saken som til slutt ble sendt inn. Melding fra testpanelet: "Returnert skjermkort ble testet defekt." Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå