Gå til innhold

Gjenbruk av SATA strømkabler

Anbefalte innlegg

PCen min sluttet å virke og ville ikke slå seg på lenger. Jeg har bestilt meg en ny strømforsyning som jeg skal prøve ut i tilfelle det er den som er gåen i PCen.

Jeg har fra før en strømforsyning av MIST 750W og har nå bestilt en Corsair HA850W. Kan jeg bruke de strømkablene som er tilkoblet mellom min nåværende strømforsyning og SATA harddiskene eller må jeg bruke de som følger med den nye strømforsyningen? Blir mye enklere å teste ut dersom jeg kan enkelt koble til alle 9 harddisker til ny strømforsyning uten å måtte legge nye kabler i kabinettet.

Edit: Modulære kabler.

Endret av DJViking
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, du kan ikke bytte kablene mellom strømforsyningene. Ville i hvert fall ikke anbefalt å gjøre det. Det står veldig spesifikt når du kjøper PSU-kabler at de bare passer til den strømforsyningen.

EDIT: Og selv om de passer fysisk, altså at du får kablene inn i PSU-en, så betyr ikke det nødvendigvis at de passer. Synd hvis du kortslutter noe inni der fordi du ikke orket å bruke noen ekstra minutter på å bytte SATA kabler ;)

Endret av moby_duck
Lenke til kommentar

Slå fra deg denne ideen med en gang! Modulære strømforsynings kabler UT av strømforsyningen og til enhetene er IKKE standardiserte.

Selv om de passer så risikerer du å svi alt av hardware du kobler til, så kast dem ut med den gamle strømforsyningen først som sist.

Samme tema med flere poster på temaet: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1457392

Endret av 007CD
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...