geekfreak Skrevet 12. september 2012 Del Skrevet 12. september 2012 Pc'en ble kjøpt august 2007. Det er som kjent problemer med overoppheting på disse pc'ene. Problem i 2007-2010: Sendte inn pc’en til service grunnet veldig varm pc i 2010. Ble vel byttet skjermkort etc. da. Etter det har jeg brukt et viftebrett under pc’en slik at skjermkortet sjeldent går over 60°C. Har også byttet til SSD disk som ikke avgir like mye varme som HDD. Problem nå: Viften til skjermkortet starter plutselig å bråke skikkelig og snurre utrolig fort (mye mer enn normalt, alt for høy rpm.). Må da skru av pc’en og la den hvile litt før jeg starter den igjen. Da starter som regel vifta normalt. Jeg tørr ikke la pc’en stå og gå slik, tilfelle det skulle skje noe når vifte har så høy RPM. Når viften starter å gå unormalt, er temperaturen rundt 45-60°C. Men temperaturen holder seg der etter vifta har starta og gått vilt en stund. Hvordan fikse dette? Må jeg sette inn en ny vifta som dette? http://www.ebay.com/itm/HP-Pavilion-DV9000-DV9200-DV9300-DV9500-DV9600-FAN-/280817275799?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item4162039397 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå