LonelyMan Skrevet 12. september 2012 Del Skrevet 12. september 2012 (endret) Hei Når jeg sier at Gud er ekte så mener jeg ikke bare eksistensielt, men hans trofaste natur er også ekte, han er trofast mot den som elsker han og holder hans bud. Jeg har hatt kontakt med Gud nå i ganske lang tid, og det er ikke basert på følelser primært, det bygger på åpenbaringer, og det er ikke bare stemmer, der ligger også fysiske bevis, hendelser, samtaler, det er hele pakken. Bevisene er overveldende, men som PencilCase nevnte tidligere at man ikke bør kaste perler for svin, så jeg ønsker ikke å legge frem bevis for det vil bare bli tråkket på av svinene. En ting jeg har lært er at du får ikke all kunnskap og alle spørsmål besvart på en gang, du må spørre han over tid, og han gir deg svarene i den hastigheten som du klarer å ta det til deg, bit for bit, i pose og sekk. Når du kommer til Gud så har han allerede lagt ned en plan for deg, hvordan han skal lede deg til forståelse, hver bit for hver dag og skrittvis kommer du stadig nærmere forståelsen. Men det er viktig at man er tolmodig og venter på at han skal lede deg dit og ikke bli utolmodig. Ett sted må dere begynne, alt begynner med den første biten, straks den første biten er på plass så er du igang. Og da ruller det hele og du begynner å få inn åndelig "næring". Mitt råd til de som søker Gud er at du legger av deg alt du har hørt og sett av ateistisk materiale på youtube (de fleste ateister på forumet er youtube-opplærte), glem alt du har sett og begynn å tenk litt selv. Straks man begynner å tenke så finner man Gud. Men om du bare lytter til hva youtube materialet forteller deg og så finner ut (aha, dette var smarte argumenter) og så gjenbruker det så raskt som mulig på et eller annet forum, så er du ikke et tenkende menneske, men du er en videreformidler. Det er nettopp derfor at ateister på forumet så ofte taper argumenter, det er fordi de bare har kopiert argumenter uten å tenke nøye gjennom de. Derfor blir også argumentene brutt ned så raskt. Det dere må gjøre er følgende: 1: Lær dere å bli ydmyke. 2: Vend om og tilbe Gud 3: Aldri godta ateistiske argumenter som tilsynelatende ser gode ut, du vet aldri hva som skjuler seg av motargumenter, om du bare møter rette personen 4: Mest av alt, vær ydmyke og lær dere å tenke. Jeg vil at dere skal se gjennom denne videoen, det er en kvinne. Om dere ser på alle som ikke liker videoen på avstemningene, så kan dere begynne å forstå hvor mange av dere som fins i verden, som tenker nøyaktig slik som dere forum ateister. Denne kvinnen vil nok høres ut som fjollete når du ser videoen, men bare vit at denne dama er mer smart enn alle dere er summert. Lytt til henne, hun har mye å fortelle dere. http://www.youtube.com/watch?v=iTwAPEc_U20&feature=fvwrel And I have promised to bring you up out of your misery in Egypt into the land of the Canaanites, Hittites, Amorites, Perizzites, Hivites and Jebusites—a land flowing with milk and honey. Exodus 3:17 Endret 12. september 2012 av LonelyMan 2 Lenke til kommentar
mortenbr Skrevet 12. september 2012 Del Skrevet 12. september 2012 hvordan vet du at gud er en han? Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 12. september 2012 Forfatter Del Skrevet 12. september 2012 Man kan ikke vite, men jeg har en naturlig tilnærming til ordet "Herren". Det høres meget sannsynlig ut til å være en herre. Men nå kan det hende at ordet har en annen vridning på originalspråket, hvilket jeg har hørt debatter om tidligere. Men det som slår meg mest er at Gud skapte Adam i sitt bilde, adam var en mann. Så skapte han kvinnen fra hans ribben. 1 Lenke til kommentar
oddsmurf Skrevet 12. september 2012 Del Skrevet 12. september 2012 Dama virket som hun var agnostiker, ikke religiøs. Er selv agnostiker pga jeg avskyr all arrogansen både religion og atheisme medfører. Lenke til kommentar
mortenbr Skrevet 12. september 2012 Del Skrevet 12. september 2012 det kan ikke være noe med kvinnesynet på den tida de begynte å skrive på det som tilslutt ble bibelen. i mean. Om Gud var allmektig og altvitende, så kunne det jo UMULIG være en kvinne? ^^, 1 Lenke til kommentar
Runar Skrevet 12. september 2012 Del Skrevet 12. september 2012 Du har en håndfull andre tråder du kan bruke for å forkynne ditt syn. Vi trenger ikke nok en tråd med innhold likt nesten alle andre tråder du har opprettet. Tråden stenges. Reaksjoner tas på PM. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg