Gå til innhold

Kjøpe gaming skjermer.

Anbefalte innlegg

Hey.

Skal snart gå til innkjøp av 3x 24" gaming skjermer eg skal koble i nvidia surround på 680 kortet.

Men så kommer det da til hvilkenskjerm jeg skal kjøpe.

Tenkte litt på denne:

http://www.komplett....aspx?sku=648274

Er det et godt valg?

Kriteriene er:

2ms

1080p

hdmi (kan være dvi også)

24" (skulle gått for 27 tommere, men vil ha de på det xfx stativet de har på komplett)

Helst fra komplett :)

Vil helst ikke over 3000 per skjerm.

Endret av Pargadox
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

XL2420T er det beste valget ja.

Håper du har noe litt kraftigere enn et puslete 680 for å drive tre slike skjermer da, 680 jobber ikke egentlig så voldsomt bra med høye oppløsninger takket være "bare" 192GB/s minnebåndbredde

Et "puslete" 680 kort klarer allerede å spille av alle spill flytende med mine 3 skjermer allerede, så 3x 1080p skjermer blir bare flyt ;)

Og jeg skal jo selvfølgelig kjøpe enda et 680 til i sli om ikke så lenge, og kanskje et tredje senere.

Lenke til kommentar

Håper du har noe litt kraftigere enn et puslete 680 for å drive tre slike skjermer da, 680 jobber ikke egentlig så voldsomt bra med høye oppløsninger takket være "bare" 192GB/s minnebåndbredde

Et "puslete" 680 kort klarer allerede å spille av alle spill flytende med mine 3 skjermer allerede, så 3x 1080p skjermer blir bare flyt ;)

Og jeg skal jo selvfølgelig kjøpe enda et 680 til i sli om ikke så lenge, og kanskje et tredje senere.

Hmmm...

Spiller du Battlefield 3, Witcher 2, Metro 2033 eller lignende?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hmmm...

Jepp, makser ut alle på den surrounden jeg har nå, eneste problemet er metro på noen steder pga cpuen er en flashehals der.

Lenke til kommentar

Hmmm...

Jepp, makser ut alle på den surrounden jeg har nå, eneste problemet er metro på noen steder pga cpuen er en flashehals der.

Metro 2033 flaskehalset av CPU?

Nå har jeg hørt det også, Metro 2033 kjører knall på en Core 2 Duo E6600

EDIT:

Men vi har nok helt forskjellige definisjoner av flytende uansett.

Endret av arni90
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Med metro 2033 maksa ut på en skjerm i 1080p så får jeg 25-30 fps på det laveste og 44-55 på det meste.

På witcher 2 så ligger jeg på greit 30 fps maksa ut.

På metro med nvidia surround som jeg har nå så ligger jeg på rundt 25 fps.

På witcher 2 i surround så fikk jeg ikke spillet utover de 3 skjermene, så var samme fps'en som på single skjerm.

Så gtx 680 har ikke så altfor store problemer alene med de spillene maksa ut :p

Og på metro så er grafikken helt ødelagt på single og multi skjermer. (steam versjonen)

Endret av Pargadox
Lenke til kommentar

Med metro 2033 maksa ut på en skjerm i 1080p så får jeg 25-30 fps på det laveste og 44-55 på det meste.

På witcher 2 i surround så fikk jeg ikke spillet utover de 3 skjermene, så var samme fps'en som på single skjerm.

Og på metro så er grafikken helt ødelagt på single og multi skjermer. (steam versjonen)

Altså, du vil ha120HZ skjerm på 2ms for å spille i 20-30 fps?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Om du i det hele tatt vurderer trippel 680 bør du egentlig bare gå over på LGA2011 med en gang.

Maximus V Formula, Dominator-RAM, og 4GB GTX 680 er penger ut av vinduet om du ikke var klar over det.

Maximus V Formula gjør ingenting som et P8Z77-V gjør like greit, utenom 8x/4x/4x SLI som ærlig talt er en meningsløs affære.

RAM-hastighet gir marginale forskjeller.

GTX 680s problem med høyere oppløsninger er ikke mengden VRAM, men effektiv båndbredde.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Jeg er enig med deg, jeg får også med amd 7660D maks grafikk dx11 med 4x MSAA rundt 25-30 FPS og UTEN MSAA ligger samme 25-30FPS. Jeg trenger hjelp med å finne update patch til metro 2033??? finnes den???? jeg spiller også metro 2033.

Endret av gandi89
Lenke til kommentar

Jeg spiller metro skjeldent pga jeg ikke kommer forbi et sted. Og pga metro har en gigantisk bug ingame jeg fikk etter at jeg oppgraderte til 680.

Da er det isåfall et driverproblem, for Metro 2033 kjører fortsatt rimelig greit på et 7970 så lenge man ikke går berserk og aktiverer DOF, 4xMSAA og Very High kvalitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...