Gå til innhold

Telefon med mulighet for å dele WiFi

Anbefalte innlegg

Hei,

Skal kjøpe ny telefon da min Nokia 5800 ikke har mulighet for å dele Wifi/opprette nettverk. I og med at jeg har hatt denne telefonen i 3 år, ser jeg etter en telefon som jeg kan ha minst like lenge; derfor teller ikke pris så mye når jeg skal kjøpe ny telefon.

Andre kriterier jeg vil ta med er at det skal være oppdatert teknologi, som jeg kan ha i flere år før jeg bør kjøpe meg ny telefon.

Den bør ikke være for stor... etter min mening er SGS3 på størrelse med en liten flyplass, og derfor ALT for stor. Kanskje jeg kan ty til Iphone 4-størrelsen, men om det er mulig så ønsker jeg meg en litt mindre telefon. Ikke heller ønsker jeg meg en Xperia Mini, da denne blir alt for liten igjen - etter min mening.

Et problem som jeg har støtt på når det kommer til valg av telefon som kan dele wifi, er at telefonen noen ganger har bare en linje inn - som fører til at enten ringe eller bruke internett. Dette er ikke ønskelig, og jeg vet at det er noen telefoner som kan bruke begge samtidlig, men hvilke?

Et skikkelig pluss er om det har godt kamera og bra batteritid.

Er det noen som kan hjelpe meg? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slike WiFi telefoner er vel som oftest også en IP-telefon. Da er vel litt av meningen at trafikken ut fra huset skal gå via datanettet. Dersom du opplever at datatrafikken stopper opp mens du prater, så tyder jo det bare på at routeren er satt opp riktig. Det blir straks verre dersom "live tale settes på vent" fordi du driver å laster noen datafiler. Dersom dette medfører et problem, så er det vel linjen inn som ikke er kraftig nok.

Vist finnes det ADSL linjer hvor du kan tappe en analog bylinje ut fra linjemodemet, men broblemet blir det samme. Alt skal gå via samme linje ut fra bygget åkke som

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...