Iglooo Skrevet 12. september 2012 Del Skrevet 12. september 2012 Hei, jeg lurer litt på hvordan dette kan ha seg. En kjenning av meg, har canal digital(heretter CD) 25/5 linje. Fungerer fjell, både på kabel og trådløs, han får det han betaler for. Men så installerer han sikkerhetspakken fra CD, som er F-Secure. Det som da skjer er at bredbåndslinja han blir strupet ned til 3-5 mbit. Så fort han avslutter F-secure, så går den opp igjen til normalt. Dette syns jeg hørtes fryktelig merkelig ut, og ringte da CD for å høre. De hadde aldri hørt om dette, og kunne ikke gi noe svar. Noen som har opplevd noe lignende eller vet hva som må gjøres? Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 12. september 2012 Del Skrevet 12. september 2012 (endret) Ikke uvanlig at sikkerhetsprogramvare klusser ting til. Fjern F-secure og legg inn microsoft security essentials. Gratis, og mindre kluss. Nå kjenenr ikke jeg til denne f-secure versjonen, men vet at når telenor tilbød norton (de gjør det sikekrt ennå) så var det en telenormodifisert norton som symantec nektet å ta ansvar for. Det er mulig at CD tilbyr en CD modifisert F-secure, men jeg vet ikke. Endret 12. september 2012 av medlem-82119 Lenke til kommentar
Iglooo Skrevet 12. september 2012 Forfatter Del Skrevet 12. september 2012 Det gjør de! De tilby F-Secure 2012 som de har pakket om å kaller for "Canal Digital Sikkerhetspakken" Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 12. september 2012 Del Skrevet 12. september 2012 Vil da tippe at denne klussingen er årsaken til problemet. Det er mange gode gratis alternativer der ute. Comodo internet security beskytter veldig bra, men for å unngå konflikter så er det enklest å safe med MSE som også har fått gode resultater. Lenke til kommentar
Iglooo Skrevet 12. september 2012 Forfatter Del Skrevet 12. september 2012 Takk, skal prøve dette. Eventuelt prøve å få tak i serialen til programmet og bruke den på egen software lastet ned fra F-Secure sin side Lenke til kommentar
Sakiko Skrevet 13. september 2012 Del Skrevet 13. september 2012 Tviler på at CD har med vilje programmert inn at man får lavere hastighet. Hvorfor skal de gidde å lage et problem som gjør at flere ringer inn til kunde senteret sitt og bruker unødvendig tid? Må være en feil eller noe. 1 Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 13. september 2012 Del Skrevet 13. september 2012 Det er nok ikke en bevisst handling, men når noen tukler med slike programmer kan det oppstå konflikter. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 13. september 2012 Del Skrevet 13. september 2012 Takk, skal prøve dette. Eventuelt prøve å få tak i serialen til programmet og bruke den på egen software lastet ned fra F-Secure sin side Nøkkelen er mest sannsynlig knyttet mot CD's "spesial versjon" av programvaren Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå