Gå til innhold

Nokia Lumia 920-tråden


iMono

Anbefalte innlegg

Da har jeg hentet min telefon bestilt fra Spaceworld.

 

Bestilte uten abbonnement, og ble litt overrasket da telefonpakka hadde et stort klistremerke om at den var bundet til Telenor.

 

Selvfølgelig har ikke mitt nye sim-kort kommet ennå, og jeg har ikke spesielt lyst til å høvle ned mitt gamle heller før jeg vet om telefonen virkelig er låst.

 

På telenors sider for operatørkoder så sier den at telefonen ikke kan låses opp, enten på grunn av at den ikke er låst eller fordi det er en aktiv binding på den (veldig hjelpsom tekst).

 

Noen som har erfaringer og evt hvem jeg skal ringe til? Jeg har Tele2 gjennom jobben så å bytte abb er uaktuelt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det snodige er at den holder et par dager av og til, og av og til har jeg tydeligvis brukt halve batteriet på tre timer :p

Da er det "bare" å finne ut hvilken app som er synderen. Hadde det slik med flere app'er på min SII etter at jeg oppgraderte Android, kunne bruke YR sin værmeldingsapp for eksempel uten problem, mens Storm sin tømte batteriet på få timer.

 

Windows 8 er nytt, og noen slike problemer må vi regne med.

 

Hm: Klokka er 11:22, fortsatt en drøy time til postmannen har vært her så jeg kan se etter hentelapp fra Telenor. Men det blir vel ikke før neste uke, tidligst.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Da er det "bare" å finne ut hvilken app som er synderen. Hadde det slik med flere app'er på min SII etter at jeg oppgraderte Android, kunne bruke YR sin værmeldingsapp for eksempel uten problem, mens Storm sin tømte batteriet på få timer. Windows 8 er nytt, og noen slike problemer må vi regne med. Hm: Klokka er 11:22, fortsatt en drøy time til postmannen har vært her så jeg kan se etter hentelapp fra Telenor. Men det blir vel ikke før neste uke, tidligst. Geir :)
Ringer du til Kjedehuset så får du sporingsnummer, det er det jeg måtte gjøre.
Lenke til kommentar

Ja, den er hakket mer slarkete enn de andre, men du skal virkelig fintføle rundt på den før du merker så mye til det

Tror jeg har vært heldig med min. Knappene på siden er veldig faste og jeg merker ikke noe slark i telefonen. De er fastere enn på 800-en.

 

Det snodige er at den holder et par dager av og til, og av og til har jeg tydeligvis brukt halve batteriet på tre timer :p

Batteritiden kan komme av 2 ting. Som kjent så er ikke batteriet helt seg selv den første uka. Dette er synd for vanlige brukere sitt førsteinntrykk, men for oss betyr det bare at vi vet det blir bedre etter hvert.

Det andre er at noen apps som Nokia drive er kjent for å sluke strøm hvis de får kjøre som bakgrunnsprosess. Under Instillinger kan man blokkere apps fra å kjøre i bakgrunnen.

Lenke til kommentar

Hatt telefonen i tre uker og har blokkert alle bakgrunnsapps jeg kan :)

 

Og du opplever fortsatt at noen dager lades den ut kjappere enn andre?

 

Hvis det stemmer så minner det meg litt om WP7 i starten. Er sikkert noen innebygde ting som under gitte forhold trekker strøm. Isåfall kan vi forvente mye bedre batteri-tid ved fremtidige oppdateringer. :)

Lenke til kommentar

Til folk som har bestilt fra Lefdal (inkludert meg selv):

 

Hei, kan informere om at alle Lumia 920 som ble forhåndsreservert av kunder på nett ble pakket i går. Alle som klarte å bestille telefonen på nettsiden vår i går mens det ennå var noen på lager vil også få tilsendt telefonene de bestilte i går :) Mvh Vidar

 

Min ble sendt i dag tidlig fra Oslo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...